Gå til innhold

Prevensjon... hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt på spiral av noe slag, men har hørt at den er dyr.. Ikke at det i seg selv gjør så mye.. Men har snakket om to tette barn, og første er nå bare 7 uker, men tenkte å begynne på an og prøve igjen i august/september.. og da er det vel ikke vits å tenke på spiral?!

Er også allergisk mot både gummi og latex, så kondomer er ikke akkurat så veldig vellykka her..

Pillen går vel i grunn.. men har hørt at man ikke skal gå over på vanlige piller, og at minipillen anbefales.. men hvorfor?

Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P piller kan gi minder melk under amming -derfor anbefales minipiller

anbefaler deg å lese om ladycomp/babycomp/pearly på buenaventura.no

selv er jg veldig fornøyd med ladycomp

med babycomp kan du lettere planlegge når du vil ha nestemann om du har fått til bake eggløsning/mens

Skrevet

Cerazette er en type p-pille som du kan bruke når du ammer.

Legen kommer sikkert til å anbefale deg den =)

For min del så fikk jeg mensen 3 ganger i mnd av den, ble sur & deppa... hehe.... Sånn til "advarsel" om den :P

Skrevet

Legen min sa at man ikke kan bruke ladycomp/babycomp når man ammer fordi man ikke har en stabil syklus?

Skrevet

man bruke ladycomp om man ammer. les på buenaventura.no

fungerer fint den! -og jg ammer-

Skrevet

Men når du har eggløsning i følge compen må du vel bruke kondom eller avstå??

Skrevet

ja akkurat- det er sånn den prevansjonen funker - den lyser rødt i fruktbare dager - og den tar også utgangspunkt i tidligst mulig eggløsning i starten - inntil den kjener brukerens syklus - det tar noen mnd. Men den teller jo dager i syklusen og da er det mye enklere og følge med på hvor en er og dermed være obs selv og

Skrevet

Jeg bruker kobberspiral og er så langt veldig fornøyd. Har ikke hatt den så lenge, men har hatt en menstrasjon og den var normal. Og du kan ha den i 5 år før du må bytte.

For en av bivirkningene til kobberspiral er at du kan få større blødninger og sterkere menstrasjonsmerter. Og den koster 2-300kroner. Det synes jeg ikke er så dyrt.

Om du skulle blø mer eller ha sterkere smerter kan man gå over til hormonspiral. Den er en del dyrere, tror den koster 7-800 kroner.

Det blir jo billigere enn å kjøpe ladycom, som jeg så kostet ca 4500 kroner på nettbutikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...