Gå til innhold

What? Ammeinnlegg i ull!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så det ble tipset lengre ned her om å ha innlegg i ull som xtra beskyttelse utenpå bh'en. Er det et alternativt bruk eller er disse innleggene ment som bruk til utenpå?? Skal de ikke puttes inni bh'en da? Geeez, nå følte jeg meg plutselig veldig forvirra og uerfaren gitt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel være inni BHen, men kanskje utenpå engangsinnleggene?? Kan iallefall være veldig greit når det er kaldt.. Hvis du ikke vil bruke kun ull, som må skylles og vaskes stadig..

Skrevet

Hehe jeg har tenkt på det samme. Hvordan putter man et sånt innlegg på utsiden av bh'n. Jeg også kom frem til at man sikkert skal ha engangsinnlegg innerst og så ullinnlegg utenpå der igjen. SÅ bh :-)

Skrevet

Heisann, silly :) Antar det var mitt tips du stusser på... Rent personlig så bruker jeg engangsinnlegg inni bh'n, fordi jeg lekker en god del og ikke gidder å vaske ullinnlegg hele tida - dessuten blir de jo våte tvers gjennom og det er ikke særlig gøy. Ull-innlegget legger jeg mellom bh'n og singleten. (Utenpå singleten har jeg en topp - dermed kan jeg trekke opp toppen og ned singleten når jeg skal amme, så slipper jeg å blotte hele meg). På den måten får jeg i pose og sekk føler jeg - engangsinnleggene samler opp lekkasjen, og ull-innleggene holder meg varme :)

Det går også an å legge et engangsinnlegg inni ull-innlegget (de fleste er doble, bare klipp opp i enden så har du inngang/utgang), da vil man få ullens gode egenskaper helt inntil huden - men da vil man fortsatt måtte vaske innleggene ofte.

ps: det er to store fordeler med å bruke ull-innlegg vinterstid: å holde brystene varme med ull minsker risikoen for brystbetennelse, og man kan faktisk også oppleve at melkeproduksjonen øker siden brystet er varmt :)

Skrevet

Med mindre man går rundt i skikkelige sekke-klær, så holder ull-innlegget seg godt på plass mellom bh'en og singleten/toppen :) Det er jo ikke teflonbelegg det er snakk om... de fleste ull-innleggene sitter godt fast på stoff.

Skrevet

Hele poenget med innlegg i ull er at de skal brukes inntil huden. Da forhindrer de brystbetennelse. Er fort gjort å skylde dem opp og tørke dem igjen hvis man har et par stykker. Et par par altså :-)

Skrevet

Jeg lekker for mye... med kun ullinnlegg renner det rett gjennom både innlegg, bh og klær. Men man oppnår faktisk en del varmeeffekt ved å ha ull utenpå bh'n også :)

Skrevet

Ull utenpå er bedre enn ingen ull!! Jeg lekker masse innimellom, og er lei av bløte gensre.. KOmmer nok til å fortsette med engangs innerst, ja!

Skrevet

Jeg bruker kun ull innlegg, men jeg lekker lite/ingenting etter at melkeproduksjonen har kommet i gang.

Skrevet

Hvorfor ikke ha ull nærmest huden, og så engangsinnlegg utenpå ullinnlegget inni bh'en om man lekker mye?

Jeg brukte bare ullinnlegg med førstemann, og det funket for meg, så det er ikke alle som lekker like mye..

Skrevet

Hehe, stemmer, det var tipset ditt som gjorde meg litt forvirra her. Misforstå meg rett, du har mange nyttige tips å komme med!

Nå fikk jeg iallefall forståelsen av ammeinnlegg i ull vs engangsinnlegg også. Tror jaggu jeg skal skaffe meg noen av de engangsinnleggene også,- høres ut som det kan komme godt med:)

Skrevet

Superbra dersom man lekker mye iallefall, deilig å bytte på seg rene og tørre :-)

Har noen i veska jeg, så om jeg er noe sted og føler meg våt, bare bytter jeg.. Så slipper jeg stå der og skylle og vri opp, liksom :-p

Skrevet

jeg bruker ull, inntil kroppen, uten engangs-ammeinnlegg.

Funker som bare det.

Må vaske de ofte, men har 6 par så det går helt fint :)

Liker ikke innlegg i bomull.

Og når det er kaldt er det jo ekstra viktig med "varme" pupper!!

Skrevet

Jepp, enkelt og greit. Brilliant altså, engangsinnlegg next:)

Høy stressfaktor deluxe nå som det nærmer seg slutten!

Skrevet

Som sagt så er det forskjellig fra person til person. Jeg har prøvd begge deler, og vet at jeg lekker GJENNOM ull-innleggene. Relativt ukomfortabelt for å si det rett ut... derfor bruker jeg engangs innerst og ull utenpå. Ull er for meg uvurderlig nå på vinteren :)

Skrevet

Oh, jeg ble kjent med disse ca i uke 25 jeg... Gode venner nå iallefall!

Skrevet

Åh, haha, sier du det! Jeg forbereder meg til lillemann er ute jeg, har ikke hatt de store problemene med lekkasje i svangerskapet, bortsett fra om natta, men da er det lakenet som hat tatt støyten:)

Skrevet

Jeg brukte ull inderst sist og hadde engangsinnlegg utenpå der i begynnelsen. Etterhvert sluttet lekasjen, så da var det nok med bare ull. ullinnleggene er mye bedre mot huden, engansinnleggene hang faktisk litt fast og jeg måtte rive de av hvis melka hadde tørket... Men dette er nok forskjellig fra person til person...

Skrevet

Ull innerst og engangsinnlegg utenpå er heller ikke så lett for oss som lekker mye. Ullinnleggene suger rett og slett ikke til seg melka fort nok, så det renner i strie stømmer nedover magen...

Nei, enhver får prøve seg fram, veldig forskjellig hvor mye en lekker, men jeg må i hvert fall ha engangsinnlegg innerst de første månedene.

Skrevet

Ullinnlegg kommer jeg ikke til å bruke mot huden, hater ull. Men har kjøpt noen til å ha utenpå for å holde litt på varmen. Om ull kun fungerer om man har det mot huden, er det vel inen vits å bruke ull i mer enn det innerste laget?

Skrevet

Hadde aldri de store lekkasjeproblemene, men anbefaler uansett en god gammeldags ulltrøye når man ammer om vinteren. Deilig og varmt... Og ikke minst, det begrenser synligheten av ammeinnleggene - vet ikke hvor mange ganger jeg kom hjem fra butikken el.l og så i speilet at ammeinnleggene lyste gjennom t-skjorta som et par lett vindskeive ugleøyne:)

Skrevet

haha, ja da følte du deg vel lekker ;)

been there jeg og..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...