Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 MÅ bare få ut litt frustrasjon. Etter jeg ble gravid har svigers kommet med alle mulige rare kommentarer og jeg synes i utgangspunktet de har blitt vanskeligere å forholde seg til. I alle fall på lørdag så kjørte vi dem hjem fra byn etter at de hadde spist middag og sett på forestilling. De var litt beruset og når svigerfar hoppet ut av bilen sa han; Ha det tjukka og lo. Jeg ignorerte men då sa han det en gang til og synes at han var hysterisk morsom. Før det første synes nesten ikke graviditeten på meg enda og vekt er et sensitivt tema hos meg. Dette er bare et av hans utsagn og jeg vet at det kommer flere lignendes utsagn. (Eks møtte x og han har fått 2 døttrer som barnbarn og sa at sønnen har bare scoret sølv hahaha) Samboeren min kan være nesvis til ham og si ifra, men har samtidig vokst opp med ham og lært seg at ignorere ham i stor grad. Jeg vet at hvis jeg ikke sier ifra blir det bare verre, men vet ikke hvordan jeg skal ta det opp og er redd at pga hormoner kommer jeg at eksplodere neste gang. Trenger vel egentlig noen råd på hvordan jeg skal agera neste gang det dykker opp lignendes kommentarer. Hjelp????? Er anonym denne gang.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Huff d der hørtes heilt forferdeli ut...svigerfaren din burde tenke seg litt om før han prate... Sånne ting kan såre veldi. Vesst eg va deg så hadde eg konfrontert han på en fin måte..åg forklart han at sia du e gravid åg e derform meir følsom og hormonell.. åg at d d kan såre d som han meine e en uskyldi spøk. (selvom d e såranes å bli kalt tjukka uannsett om man e gravid eller ikke)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Høres kjent ut detta... utrolig slitsomt med slike utsagn.. Min svigerfar har alltid vært veldig rappkjefta, og jeg har alltid tatt meg litt ned av det han har sakt. mannen min tar det som sakt mye lettere , han er jo tross alt vokst opp med han. Etter at jeg ble gravid har ikke ting akkurat blitt bedre, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært på gråten av hans utsagn. Jeg vet jo at det ikke er stygt ment, men han tenker seg ikke om i det hele tatt. Selv om vi sier til han at folk tar seg ned av det han sier- så virker det faktisk ikke som han fatter det! Min måte å takle det på- har faktisk blitt å svare igjen. Og det funker! I begynnelsen følte jeg meg skikkelig frekk, men alt blir en vane- og jeg merker faktisk at han begynner å få litt mer respekt for meg:) Feks når han sa : "hei tjukken til meg" (jeg hadde da tatt av 5 kilo og ingen i hele verden kunne se at jeg var gravid) så begynte jeg etter hvert å svare "Når jeg er så grei å ikke kommentere din mage, så ser jeg det best at du ikke kommenterer min heller!" HUSK at selv om du er yngst- så skal det være gjensidig respekt! Noen menn fatter svært lite- og trenger litt hjelp på veien. Prat med mannen din slik at han vet om det, og ta igjen! Håper det funker for deg også.. lykke til uansett hva du gjør;)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Takk for svar. Dette høres akkurat ut som min svigerfar. Rappkjeftet og jævlig frekk i kjeften. Den kommentaren tilbake likte jeg. Jeg tror du har helt rett. Det eneste som nytter er å begynne å svare igjen. Jeg skal absolut prøve det neste gang og se hva som skjer. Jeg tror ikke det nytter og snakke til ham på en pen måte liksom, det går ikke in. Jeg skal absolut ta å prøve dette. Jeg må ju finne en måte å takle ham på vi skal ju leva med hverandre mange år fremover. 1000 takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå