Gå til innhold

Var på ultralyd i går :)

fru grim

Anbefalte innlegg

De ser ut til å vokse og trives, enda så trangt det er stakkars... Sigrid veier nå 948 gram, mens Sverre veier 1167 gram, slik ca da fikk jeg beskjed om, hehe... Helt snålt hvor mye de kan finne ut ved hjelp av ultralyd! Sigrid ligger fortsatt med hodet helt nedi bekkenet, men har ikke festet seg da, mens Sverre ligger nå med hodet opp og bena ut mot den høyre siden min. Stakkar, må tåle spark fra sin søster hele tiden... Fikk endelig vite grunnen til at jeg ikke kjenner noe særlig med spark fra Sverre, morkaken til Sigrid ligger foran halve han, og mange av sparkene sine sender han inn i kroppen min, da er det jo ikke rart det er mye roligere fra han :) Skal virkelig bli litt av et styr neste uke når jeg skal begynne å telle spark, skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal vite nøyaktig når den ene eller den andre sparker/beveger seg, men får vel gjøre et forsøk da...

Jeg begynte å regne litt på uker etter timen i går, og fant ut at om jeg føder f eks i uke 36, så er det jo bare 9 uker igjen!!!! Guri, da syntes jeg plutselig tiden gikk kjempefort igjen, hehe... Men jordmora mi hadde flere tvillinggravide som ikke hadde født før i uke 38 da, så jeg får vel prøve å tenke at jeg går lenger enn uke 36, selv om det er vanskelig, hehe...

Nei, nå får jeg reise å hente storesøster i barnehagen, ha en fortsatt fin dag alle sammen :)

Fortsetter under...

Oi så spennende! Utrolig at de kan sjekke hvor store de er!

Jeg har foreløpig bare vært på den ordinære UL i uke 18, skal på Ullevål 5.februar på UL nr 2...Hvor skal du føde og hvor følges du opp? Bare lurer litt på hvor ofte jeg skal på UL? Syns det er veldig betryggende da:-)

Akkurat nå syns jeg tiden går sakte...Det gikk liksom så fort før jul, men nå går det virkelig tregt....

Lykke til!!

majea (uke 21+4)

hei har 2 i magen:

så deilig å vite at de hr det bra og at det vokser så mye!mine var akurat like store som dine når jeg var i uke 29 og vokste på spreng i to uker,nå veier de 1400 og 1480 gr.mine har snudd seg med hode ned begge to så vi får håpe de blir der så jeg slipper KS.morro!hvorfor må du telle sparkene?noen spesiel grunn eller for deg selv?hvor er du fra,forresten?hvilket sykehus tilhører du?

jeg var på ul og jordmor hver 3 uke frem til uke 25 ca deretter annenhver uke...kommer ann på om det er 1-eller 2 egga.vet du det enda,eller?

tro meg når du går annenhver uke og gleder deg til å se babyene dine neste uke-så går tiden fort.det er også veldig betryggende!

jeg går også til ullevål hos spesialist der nå!er i uke 31+5 nå.

Jeg skal forhåpentligvis føde på Kongsvinger sjukehus, det går kun om jeg føder uke 36 eller etter, da det ikke er noen barneavd eller nyfødtavd (eller hva det heter) der. Føder jeg mellom uke 32 og 36 må jeg føde på Elverum sjukehus, dit er det 10 mil, så håper jeg slipper det... Og føder jeg fra nå eller fram til uke 32 blir det Rikshospitalet tror jeg... Da jeg har ei på snart 3 fra før, håper jeg at de blir såpass lenge at jeg kan føde her på Kongsvinger, så slipper det å bli så langt for alle å reise på besøk, hehe... Synes det er stusselig å ligge på sjukehus fra før, og uten besøk blir det nok enda verre... Blir også fulgt opp på Kongsvinger sjukehus. Etter ultralyden i uke 18 har jeg vært til ultralyd hver 4.-5. uke, synes det er veldig trygt og godt jeg også :) Blir litt mindre bekymret for alt mulig når det er så tett oppfølgning. Går til vanlig jordmor midt i mellom ultralydene, så det går liksom bare 14 dager i mellom hver kontroll.

Ja, veit hva du mener med at tida går tregt... Jeg gledet meg helt enormt til jul, for da skulle det liksom gå så mye fortere etter jul, men kan ikke si jeg har merket noe til det enda, hehe... Syntes de 4-5 ukene fra forrige ultralyd og til i går var lange som 4-5 måneder, men håper det skal ta seg opp igjen nå. Synes det går litt raskere når det er kontroller så ofte, og etterhver blir vel ultralyden hver 14.-dag-3 uker, så da går det vel enda fortere, håper jeg, hehe... Gleder meg masse til dem kommer ut i hvertfall :)))

Masse lykke til til deg også :)

Hei hei!

Åh, så morro å høre andres mål også, selv om jordmora sier at de ligger godt innenfor gjennomsnittet. Han ligger litt over da, men hun ligger akkurat der hun skal, helt normalt sier dem :) Ja, håper på vanlig fødsel jeg også, så håper han snur seg slik at begge ligger helt klare, hehe...

Det med å telle sparkene var noe jeg fikk utdelt på den ordinære ultralyden i uke 18. Det virker som om det er noe alle får, i allefall her i området, mest for sin egen og jordmor sin del... Det skal visst fanges opp om det skjer noen forandringer i spark osv, men kan ikke skjønne at det skal være til noen hjelp for tvillinggravide... Det står det i grunn i folderen også... Skal ta et bestemt tidspunkt hver dag, hvor jeg skal ta tiden fra jeg kjenner ett spark og til jeg har kjent 10 spark, så det er jo ikke store jobben da... Denne folderen kan sendes inn og være med i en slik felles undersøkelse for alle gravide, men dette er frivillig. Så det blir nesten noe lignende mor og barn undersøkelsen, bare ikke like mye jobb, hehe...

Er fra Kongsvinger og skal forhåpentligvis føde her også :)

Annonse

Hei igjen!

Takk for svar!

De tror det er toeggede tvillinger! Tror nok tiden går fortere etterhvert når jeg får se de oftere! Gleder meg masse! Moren min skal være med på neste UL, samboer har begynt i ny jobb og får desverre ikke vært med på alle Ul fremover....Men koselig å ha med mor også, sikkert litt spesielt for henne og, det er jo 27 år siden hun var på UL og så meg og tvillingsøsteren min:-)

Og sikkert spes for henne å få "hilse" på de nye barnebarna! Mulig svigermor skal være med en gang og, bare synd hun bor litt langt borte!

majea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...