Gå til innhold

Når skal man fortelle venner og familie?


stima

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på vei, når er det normalt å fortelle?

Og er det noen som vet om det er farlig å spise sterk mat, og i tilfelle hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når du vil fortelle det. mange venter til de er ferdig med de 3 første mnd, mens sånne som meg fortalte det da eg var 6 uker. Så det er helt opp til hver enkelt.

 

kan dessverre ik hjelpe deg med spm og sterk mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg syns du har vert flink som har venta så lenge m å fortelle d.

Med første mann fortalte eg d t mamma i uke6 og til venner og resten av familie i uke 10.

 

mange venter til uke 12 for da går de inn i en sikrere periode.

 

Tror nok ikkje d e farlig med sterk mat så lenge du e vant med å spise d. men noen kan bli veldig dårlig i magen av d siden de ikkje e vant m sånn kost. og en bør unngå diare så langt d lar seg gjøre..

men eg fikk en bakteriesykdom i forrige svangerskap og hadde diare i 2uker, gikk fint alikevell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar..

Typen mente vi burde vente med å fortelle til det har gått 4 måneder. Men d synes jeg er litt for lenge..Men d er da vanlig å vente til d har gått 3 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fortalte det til nærmeste familie når jeg var 9+2. Da hadde jeg vært på første kontrollen. Jeg har vært temmelig dårlig, kvalm og trøtt hele tiden, så legen anbefalte å fortelle det til blant andre vordne søsken. Som hun sa, hvis en SA når en er så langt på vei som 9 + , så vil de fleste få med seg at dette skjer uansett. _Jeg skal i tildlig UL om 3timer (er 10+1) i dag, og regner med å fortelle det til nære venner osv etter det.

lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "vanlige" har tidligere vært å prøve å vente til 3. måned. Da er man over i 2. trimester, og faren for spontanabort synker.

 

Jeg er kjempeimponert over at du har holdt ut så lenge uten å si noe. Selv har jeg sagt det til 3 venninner, 2 kolleger, sjefen og søsteren min.

 

Skal prøve å holde meg med resten til vi -bank i bordet- er trygt over i 2. trimester.

 

Hvis alt går bra har jeg litt lyst til å si det til mamma og pappa på morsdagen. Da er vi litt over 11 uker på vei. Tenkte å si noe om at de beste gavene er de du lager selv, og derfor har vi med en liten gave til henne og så pakke inn et kort der det står: "Gratulerer, du skal bli bestemor". (Hvis alt går bra da)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...