Mamma og smula Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 fra dere begynte med smaksprøver på grøt, til dere var oppe i full porsjon? Gullet er 4 mnd, og det ser ikke ut til at hun direkte digger smaksprøvene...
Jerry 82 Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Det gikk tregt i begynnelsen, derfor prøvde jeg både formiddag og kveld. Hvilken grøt bruker du? Gutten her likte best maisgrøt, men det tok en stund før han spiste skikkelig. Nå er han 7 mnd og fortsatt ikke alltid han spiser full porsjon, det er bare å gi til ungen er mett å ikke bry seg så hardt om hva som står på pakken.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Vi gir maisgrøt, og han liker det :-) Ikke full posjon, bare 4-5 ts pulver på 50-60 ml mm! har i 2 gode ts pærepuree også :-) Har økt fra 2 ss siden nyttår!
321 Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 blander du i pærepuree i grøten? blir mer smak da kanskje, det må jeg prøve. får man slike pureer fra 4 mnd?
Bonusmamma13 Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Begynte for en uke siden med små porsjoner fruktmos. I går ga jeg småen en porsjon veldig tynn grøt, og idag fikk han en del tykkere. Ser ut til å gå fint, men må ha masse jordbærmos oppi (risgrøt) ellers blir det spytting og grining. Virker som magen tåler det godt.. Forsøkte først med eple/mango purè i grøten, men da ble han sur, selv om han elsker å spise den uten grøt... Ellers strever jeg med å få han til å drikke vann...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå