Mooncake Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Dette innlegget er kanskje ikke helt realtert til flaskebarn.. men jeg trenger hjelp/råd. Min datter er 6 uker og får mme m. malt. Det sies at de skal ha avføring hver dag med mme, men min lille har avføring hver 3-4 dag, hvis jeg ikke hjelper henne - og da er hun PROPP full. Hun har ikke treg mage, det som kommer ut er nesten rennende. Hun får som sagt malt i melken og i tillegg får hun laktose (etter råd av legen). Det er et rituale å få henne til å bæsje. Masserer magen og gjør "sykkelbevegelser" med beina ved bleieskift. Når hun skal bæsje så må jeg stimulere ringmuskel med termometer - og det er ikke alltid det vriker. Noen som vet hva som er galt, eller hva jeg kan gjøre for å få igang avføring?
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Kan hende din baby er sånn:) Sier at det ikke bør gå mer enne 2 døgn når de får mme... Kan evnt gi sviskesaft - det er veldig effektift. Men helst ikke for mye før 4 mnd. Kusina til Eline hadde forstoppelse da hun var bare noen uker og da sa legen at de skulle gi henne en ts eller to med sviskesaft. Men ville kanskje snakket med hs eller lege... Jeg er ingen fagperson:)
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Sviskesaft. Funker på dattera mi på 6uker når hun ikke klarer å gå på do alene.
Sjusak Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Vi begynte med malt i mme melka til vår sønn fordi det begynte å gå noen dager mellom avføringen, men det forandret seg ikke noe selv om vi brukte det. Så kuttet vi malten nesten helt ut, fordeler kanskje 1/3 teskje på døgnet, og nå er magen hans helt fin. Hørte på helsestasjonen, og de kunne fortelle at noen faktisk får tregere mage av malten. Men det er jo litt "skummelt" å kutte den ut også da, huff, det er prøving og feiling dette Men kanskje sviskesaft fungerer bedre ja?
Mooncake Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2007 For de som lurer på det samme... Jeg kuttet ut malt, fordi det ga alt for mye luft i magen, og begynte med sviskesaft. Svisesaften hjalp nesten ingenting... Men, så fikk vi tips fra et par som har opplevd det samme om å bruke minifom. 3 dager atter vi startet med minifom så bæsjet hun helt selv. Så nå er vi i rute. Sviskesaft og minifom
suna-78 Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 Min lille har slitt med akkurat det samme som HI beskriver fra da vi gikk over på mme ( 5 uker ). Nå er han 3,5 mnd og plutselig begynner ting å løsne. Helsesøster sa til meg at de som har trege mager fra fødsel pleier å stabiliseres rundt 3 måneders alder, stemte her ; ) Jeg ga 1 ts malt i hver flaske ( 5 pr døgn ) i tillegg til hjemmelaget sviskesaft....noe jeg til slutt kuttet ut da sviskene ikke hadde effekt. Hvis babyen tar vann er det lurt å gi kokt vann for å få i de mer væske. Jeg måtte ta en Q-tips med vaselin i endetarmsåpningen annenhver dag, da fikk min lille tømt seg.Han var rett og slett helt tett i baken hele tiden. Nå er det plutselig flere bæsjebleier daglig!! Ikke fortvil, det stabiliserer seg nok om noen uker ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå