Gå til innhold

Når senket dere senga til nederste hakk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 7 mnd og sengen står på det midterste hakket(har tre hakk). Han har nå de siste dagene blitt veldig aktiv, åler seg fremover og ta tak i ting å prøver å¨reise seg opp. Plutselig klarer han å dra seg opp å bli stående på knærne med rett rygg mens han holder seg fast i f. eks en stol e.l. og prøver noen ganger å gå opp på tåa. Er selvfølgelig veldig ustø ennå, men lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før de evnt kan klare å komme seg ut av senga om den står på midterste hakk. Bør jeg senke den nå? Har vel egentlig tenkt å gjøre det , men har problemer med ryggen, så ser for meg at det blir enda vanskeliger å løfte opp og ned fra senga når den er helt i bånn. Men sikkerheten går jo selfølgelig først.

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir ikke noe vanskeligere og løfte han. blir ikke så mye lavere

Skrevet

du bør senke den nå ja!

jeg senka senga til poden da han begynte å dre seg opp på kne etter ting..rett før han ble 7mnd.. en dag da jeg kom opp til han da han var 7mnd og ei uke, så sto han helt oppreist i sprinkelsenga! kunne fort gått galt der ja! Tok litt tid før han fikk skikkelig dreisen på å reise seg, men du vet jo aldri når den første blir!

Skrevet

Bibben er seks mnd og vi skal senke sengen i dag. Plutselig før du vet ordet av det så står de selv. Min eldste gikk ut av sengen alene da han var 7 mnd. En morgen da jeg våknet satt han musestille i en krok i soverommet og balte med noen saker han hadde funnet. Jeg hadde ikke hørt eller merket noenting selv om sengen hans stod helt inntil min. Det kunne vært skikkelig farlig hvis han hadde stupt over kanten, men han hadde nok klatret på ett vis! Tenk om han hadde skadet seg mens jeg lå og sov ved siden av, han kunne jo ha funnet på alt mulig!

Ingen tegn på å reise seg her, men plutselig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...