Gå til innhold

November: Hvor store på 6 ukerskontrollen?


Yvonnemor

Anbefalte innlegg

Vi var på 6 ukerskontroll i går og han så fin og frisk ut. Litt trang forhud, men det kommer nok til å gå seg til av seg selv.

Men han var stor, har vokst masse...

Han var 3815 gram og 52 cm ved fødsel og 5420 gram og 58 cm ved 6 uker. Det er ganske stor økning på 6 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magnus var 3990 og 50 ved fødsel. På 6 ukers kontrollen var han 5240 og 57..:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4030 og 56 på kontrollen (6+2)

2720 og 48 ved fødsel. (35+1, så prematur)

 

 

Jeg lurer litt på hvor i landet de sjekker forhuden? Jeg trodde ikke man skulle borti den siden den ikke har vokst seg fra penis enda?? Har fått beskjed om å la den være ivhertfall, siden de kan bli plaget senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok en storkar her i huset ja:

53 cm og 4345 gram ved fødsel

61 cm og 6630 gram ved 6-ukers kontrollen

 

Begynner å bli tung å bære på iallefall. Nå er han 10 uker og bruker str. 68 i klær..... har vokst ut av to vinterdresser (helt sjukt!!!) kjøpte en i str. 56 og en i str. 62, men måtte nok kjøpe en i str. 68 også her om dagen. Har igjen noen kortarmede bodyer i str. 62 som jeg bruker under nattisen som passer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved fødsel : 4860 g og 55 cm

 

6 - ukers : 6995g og 59 cm.

 

Begynner å bli bra tung å bære, ja. Har ikke vokst så mye, men vekta har økt ganske mye. Skal ha barnedåp neste helg, mens dåpskjolen enda passer. Er 8 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenny var 3820g og 50 lang ved fødselen. Da vi var på 6 -ukerskontroll (7+1) veide hun 4835. Men de målte ikke lengden fordi de ikke ville strekke henne unødig(pga hoftene). Men her ser jeg jo at alle har fått målt lengden.. På hs hos meg gjør de vist ikke det før på 3 mnd kontrollen.. kjipern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var 4710 g/53 cm ved fødsel og ved 6-ukerskontrollen 5930 g/58 cm. På 2-mndkontrollen var han 6930 g og 61,5 cm, så det går unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 3420 gram og 49 cm lang ved fødsel og 4100 gram og 54.5 cm lang på 6 ukerskontrollen.. var der når Emilie var 5 uker og 2 dager gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...