Gå til innhold

Lillesnupp ble lagt inn på sykehuset i natt:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingeborg er bare 5 mnd, og er så "uheldig" at hun har storebrødre i barnehage og på skole. Selv om hun fullammes, får hun nok kjørt immunforsvaret sitt skikkelig, og de siste dagene har hun vært ordentlig forkjøla og skral. Kastet opp masse, hatt diaré og altså skikkelig surklete og snørrete. I går kveld lå hun på fanget mitt etter å ha blitt ammet, og plutselig spydde hun som en gris over hele seg og meg. Omgangssyke er vi jo vant med, så vi ble jo ikke så alarmert av det, men etter å ha fått opp melka kastet hun opp masse slim som satte seg fast i halsen. Hun fikk ikke puste på ganske lang tid, og ble jo helt hysterisk (som jeg også ble). Holdt henne opp ned, dasket henne i ryggen osv. Hun ble ikke blå, men det var nok ikke mange sekundene før tror jeg.. Det samme skjedde ennå en gang, og da ringte vi til legevakta som ba oss om å komme med en gang.

Rett inn, og rett inn videre på barneavdelingen. Masse prøver (ikke moro å se dem tappe blod av lillesnuppa mi...), blodtrykk, høre på lungene osv. Fikk valget mellom å være der til obs eller reise hjem, valgte det siste da det herjer en slem omgangssyke på hele sykehuset. Legen konkluderte med at det nok er et virus (RS) som herjer med lillejenta, og at vi må reise tilbake med en gang hvis hun blir tettere i brystet. Skal uansett tilbake igjen i ettermiddag.

Det ble jammen meg langt dette, men det er jo egentlig litt godt å skrive det litt av seg også;-) Hun kommer seg sikkert snart igjen, men det er så fælt å se vesle babyen være så slapp og medtatt..

Er jo sjeleglad for at det ikke var mer alvorlig enn det det var, og tenker på hvor forferdelig foreldre som virkelig har hatt sjuke unger har det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å. stakkars liten.Hadde nok fått helt panikk jeg da..Sender over ønsker om god bedring til småen din.

Skrevet

Huff og huff - håper jeg slipper å oppleve dette! Håper lillesnupp er på bedringens vei, det der hørtes ikke noe kjekt ut...

Skrevet

huff da.. hadde vår lille på sykehus pga dehydrering etter mye diarre da han var 4 måneder.. var helt forferdelig så vet akkurat hva du føler. håper det snart løsner og at hun blir frisk fort!!

Skrevet

huff så leit at hun er blitt så syk:-(

God bedring, jeg håper hun blir fort frisk igjen:-)

Skrevet

Huff da, høres fælt ut! Håper hun har det bedre nå da!

Skrevet

Takk for gode svar, dere er snille:-)

Skrevet

Masse trøstekoser til dere begge to! Uff, ikke noe gøy å se barna sine syke. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...