Gå til innhold

Tenkt på fødselen? (32 i dag)

oioi

Anbefalte innlegg

er 32 uker idag, og en uke nærmere!! Gleder meg veldig til alt er overstått nå. Men har begynnt å tenke mer og mer på fødselen. Må si jeg gruer meg litt. Har en sønn fra før og fødselen gikk veldig bra, men dette blir jo noe annet. tv1 ligger i hodeleie, mens tv2 er i sete. Men det var visst ikke noe problem, for da går de bare inn å snur...(men er jo også tid igjen til at de forandrer stilling) Uff---.jeg er litt pysete!!

Fortsetter under...

hei du oioi!

jeg er 32 uker på fredag-jeg har vel også tenkt litt,men har ingenting å sammenlikne med så jeg vet jo ikke hvor vondt dt gjør....derfor gruer jeg meg heller ikke noe særlig!men når tv 1 ligger i hode leie så snur den neste seg automatisk visst når nr 1 er på vei ut,og den baner jo vi for den andre.eneste er at man har nesten alle de samme fasene for begge.men det tar sjeldent mer enn 20 min mellom de to så tror ikke det skal være så mye verre .har du vurdert keisersnitt,da?

du kan velge det som tvillingravid-hvis du gruer deg veldig...

neida jeg gruer meg ikke veldig for som jeg sa hadde jeg en veldig fin fødsel forrige gang. Og jeg håper veldig på at jeg får født vaginalt. Det er jo det beste for barna og man kommer seg forhåpentligvis fortere selv etterpå!!

Hvordan er formen din da?

Min er egentlig veldig bra, bare jeg er flink til å lytte til kroppen og ta det med ro når jeg bør! Nattesøvnen er det som er verst men hviler litt på dagen.

hei hei,oioi....

jeg håper også virkelig at jeg får født vaginalt,for de samme grunnene!

kan tenke meg hva slags h... det blir med to små barn og et operasjonsår som tar lang tid å gro (uten smertetillende hehe)etterpå.formen min er egentlig ikke så veldig bra,,,sliter litt med å komme meg igjennom dagene den siste uka!veldig deprimert ,vondt i rygg,ikke søvn ,mageknip og ekstrem svangerskapskløe.jeg har vel aldri vært så sliten som jeg er nå!jeg er heller ikke en jente som vanligvis klager,har vondt eller blir syk!føler heller ikke at jeg har en lege eller jordmor som bryr seg eller vil sjekke meg opp.begynner å lure på om det er meg som er dum og at dette er normalt eller hva jeg skal gjøre.

når ble du sykemeldt,da?

sorry,sytingen:-)

Ikke be om unnskyldning for at du syter.. Du går med to barn i magen og det krever sitt.. Mange her inne vet hvor j...... tungt det er å gå de siste ukene.. Jeg for min del hadde ingen plager på slutten.. jeg sov som en stein hele natten, hadde ikke veldig vondt men litt, men jeg klaget litt jeg også.. Bare klag i vei... samboer og folk rundt deg får bare tåle det.. He he..

Jeg ville også føde vaginalt, men jeg fikk ikke åpning så etter 30 timer med veer så ble det keisersnitt. Ingen dramatikk rundt det og alt gikk rolig for seg. jeg for min del fikk litt depresjoner i ettertid fordi jeg mistet opplevelsen om å føde naturlig.

Tiden etter keisersnittet gikk veldig bra. Jeg fødte på Riksen, sambo fikk bo sammen med oss og vi fikk så mye avlastning vi ville. jeg fikk også smertestillende for smertene. Det var vondt de to første dagene. Vi ble på sykehuset en uke. Nyt og bruk den tiden på sykehuset for det den er verdt.. Jeg er så glad jeg ble der så lenge.. Fikk masse råd og veiledning.. samt søvn og god mat..

Nå er det tre mnd. siden jeg fikk mine prinsesser og som man sier så leges alle sår med tiden. Både de fysiske og de psykiske. Nå har vi det bra alle man.. Lykke til videre..

hei kjære moppie!

gratulerer med prinsessene dine.

så deilig å endelig høre at det er greit å ikke være superwoman,hehe.for det har faktisk vært helt j...de siste par ukene nå,litt bedre i to dager nå,virker som kroppen slapper av litt mer å har fått sove to "nesten"hele netter nå.i dg tidlig hadde jeg litt mensenmurrunger sammen med kynnerne og har vondt nedentil så kanskje kroppen forbreder seg litt nå,at det bare måtte bli verre før det ble bedre.skal ringe føden etterpå hvis det ikke blir bedre for det er enda litt tidlig til fødsel nå,mn unsett har jeg mindre vondt og mindre depresjoner nå som jeg har sovet litt naturligvis så det gjør det jo lettere uansett;-)også deilig å ha noen å snakke med som har vært igjennom det samme....

Annonse

Hei.

Måtte bare stikke innom her litt. Har tvillinger på 7 måneder og er blitt gravid igjen.

Men, det jeg tenkte på er at jeg ser at dere har kommet ganske langt i svangerskapet og jeg håper dere har pakket det som skal til sykehuset.

Det kan virkelig skje når som helst nå jenter. Jeg trodde jeg skulle gå nesten helt til slutten jeg men jeg rakk aldri å pakke sekken. Jeg fødte i uke 31.

Lykke til alle sammen.

hei du!

var inne på kontroll i går pga kramper,lite liv og veeeldig mye utflod som jeg kanskje trodde var vann!

men der var det jo ikke noe som var på gang og alt var i den skjønneste orden.merket du noen tegn fort eller kom det veldig plutselig?er veldig påpasselig her,men vanskelig å vite om noe er på gang hvis man aldri har gjort det her før:-)

hvordan gikk det med nrkene dine,forresten?hvor mye veide dem?

har på følelsen at det er flest yngre jenter som føder tidlig,hvor gammel er du?

haha,dette ble mye sprørsmål...men som bentus sier:i hope u stick around....selv om jeg bare er i uke 32,hr jeg og flere her inne snart behov til å snakke med dere som har født å har tvillinger:-)

Hei chrissy med to!

32 uker ja, da er det ikke lenge igjen uansett da.

Nurkene mine har det kjempe fint. De er 7 måneder nå. Utrolig fort tiden går assa. Kan jo huske fødselen som om den skulle ha vært i går!

Victoria hun veide 1750 og Andreas veide 1790.

Jeg er 24 år.

Hvor gammel er du da?

Kommer nok til å stikke innom her igjen. Er jo gravid igjen også så da klarer jeg jo ikke å la være med å titte en tur innom her =)

Lykke til da.

hei du ,,,,,,

nei,venter på at ting skal skje her nå!er jo som du sier ikke lenge igjen nå uansett!men nå ar jeg gått over fra å vente til å benytte meg av de siste dagene til vasking ,fikse ting til dem og hvile.

jeg er 23 år,så da er det jo ikke så stor forskjell her!

hvor er du fra? morro med sånn sider og bli kjent med andre mennesker i samme situasjon,gjør likssom dagene litt lettere.

skal ikke se bort ifra at du får to denne gangen også,da.hvor langt har du kommet? :-)

Nei, jeg håper virkelig at du holder de litt til assa.

Det er ikke bare bare å føde så tidlig skal jeg si deg.....

Jeg bor i Nannestad. Du da??

Tror det "bare" blir 1 denne gangen her. Brukte Pergo for å bli gravid forrige gang og da blir det ganske ofte 2. Så tenkte vi at ja ja, brukte 3 år for å bli gravid + at jeg måtte bruke hormoner for å bli det så da stresser vi ikke med å bruke prevensjon. HE HE.

Det gikk LITT fortere enn vi hadde trodd kan du si.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...