Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Vi har så problemer med å finne en fin stellekommode! Tror vi har bestemt oss for en kommode i heltre med eller uten badebalje i, men siden vi har litt dårlig plass på badet kan den maks være 80 cm bred. Synes stellekommoden fra BabyDan i serien Tarok er veldig fin, men den er 90 cm bred (og den har heller ikke badekar). Prøvde oss også på Ikea, men der er alle de vanlige kommodene som er dype nok selvsagt for høye, og de som er stellekommoder er virkelig ikke fine. Vært på Rudo, Babyshop og Barnas hus og er egentlig ikke fornøyd med utvalget noen steder... Så derfor lurer jeg på om det er noen som har noen tips til hvor man kan dra for å finne fine kommoder? Føler at vi har vært over hele byen (Oslo) for å se. Finner ingenting jeg liker. Føler meg som en bortskjemt liten hormonell drittunge som ikke synes noenting er fint nok.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Er det nødt til å være en kommode da? Det finnes jo mange fine stellebord også. Eller du kan kjøpe en helt vanlig kommode på Ikea og legge en stellemadrass oppå.
Ingrid81 Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 hva med stellebord til å henge på veggen!! ?helt genialt.. tar absolutt ingen plass når det ikke er i bruk. veldig greit når en har lite bad. vi har flyttet siden førstemann kom ut, og fått mye større bad, men skal bruke det på veggen lkevel. to hyller inni, og med stellematte som henger fast!! Bare et tips!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Har dessverre ingen forslag til deg HI. Men vil bare spørre "Ingrid81" hvordan de stellebordene som henger på veggen fungerer. Slår man de opp mot veggen når de ikke er i bruk, og er sikkerheten bra på de da(tenker på siden de henger..)? Vi har liten plass på badet så da hadde kanskje et sånt vært greit..
Ingrid81 Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 hei.. Borer det på plass med tre skruer.. ihvertfall det vi har. de er testet med 40 eller 50 kilo, så tror det skal holde til du er ferdig med stelleperioden. og ja.. slår stellematten/platen opp mot veggen når en er ferdig, så da har man bare en firkantet boks som er der. vi kjøpte det på en skikkelig babyshop, så regner med det er skikkelige greier. er ihvertfall veldig fornøyd! er å anbefale!
Ingrid81 Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 en ide å feste det over toalettet f.eks.. plass som ikke blir brukt likevel..
heldige meg07 + en liten til Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Takk for tips Ingrid81! Men jeg tror vi trenger den plassen vi kan få ut av skuffer og evt. skap i en kommode når vi faktisk har plass til en som er 80 cm bred. Vet du forresten hvordan det er å feste et sånt vegghengt stellebord på fliser? (var visst anonym i sted, så ikke det jeg...)
mayaya Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Vær obs på en ting bare, det spiller ingen rolle om hyllen er testet for 50 kg, dersom det ikke er hengt opp med riktig veggfeste, og veggen er av en art som tåler det. Det er også svært stror forskjell på hvor lasten på en hylle står, effektiv tyngde er mye større dersom vekten ligger ute på kanten, enn om det er jevnt fordelt over platen... Jeg har ingen ting i mot vegghengte altså, men jobber med møbler, og ville bare si at festet har MYE å si. Lykke til :-)
mammae:-) Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Vi har trekløver sin stellekommode, den er i heiltre og har badebalje ein kan ta ut. Meiner den er 80x45 cm. Er 4 skuffer på den som er heilt slette. Vi kjøpte den på en reflex butikk som forhandler simo, brio ol.
Jensin Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 De har stellekommoder på BabyBest, som visstnok skal være veldig rimelige også. Vet om en butikk på Holmensenteret i Asker, men ikke om de er i Oslo.
Ingrid81 Skrevet 22. januar 2007 #11 Skrevet 22. januar 2007 og det gjelder jo det samme med stellekommoder. hjelper ikke så mye hvor mange kilo de er testet med, om de ikke er satt i sammen på riktig måte, eller ikke skrudd skikkelig sammen. går fint å feste de på fliser på badet. er det vi har gjordt, så.. ha en fin dag.
3 sjarmtroll <3 Skrevet 22. januar 2007 #12 Skrevet 22. januar 2007 Kjøpte stellekommoden på reflex butikk. Simo stellekommode. Synes d var veldig fin størrelse på den, med badebalje oppi og fire skuffer.
(=snart mamma til twins=) Skrevet 22. januar 2007 #13 Skrevet 22. januar 2007 vi skal ikke ha stellekommode.. mest for at d e minimalt med plass på badet.. men vi skal ha stellematte,å den har vi ligganes oppå vaskemaskina..å så har vi sånne tøykurver henganes ned fra taket med bleier å bodyer i =) smart løsning syntes vi.. itillegg så kan vi også ha stellematta med oss i stua eller kor som helst å kan stelle ongan der vi vill=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå