Gå til innhold

Når bør jeg slutte med pillen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har planer om å prøve til sensommeren (august). Jeg bruker foreløpig p-piller. Spørsmålet mitt er som følger; hvor lang tid tar det fra jeg slutter på p-piller til kroppen er i "normalt gjenge", og klar til å bli gravid?

Dette er vel sikkert veldig individuelt, men fint om noen har egne erfaringer de kan dele! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg sluttet i august, og prøver enda.....men syklysene mine har vært helt fine etter jeg sluttet med prevensjon, ikke noe kluss og tull, men tar bare litt tid. Og vi har også vært påpasselige med å ha sex ved eggløsning.

Men som du sier, veldig individuelt... Normalt så tar det noen mnd, rent statistisk. 75 % blir gravide innen 1 år.

Lykke til når den tid kommer :-)

Skrevet

For meg tok 7 mnd å få mensen tilbake etter p pille slutt, det er nok ikke vanlig at det tar så lang tid, men veldig vanlig at det tar litt tid. Så spør du meg så ville jeg sluttet på pillen om en liten stund, slik at kroppen får tid til å "regulere" seg, før dere begynner med baby laging ette sommeren! :o)

Skrevet

Hei! Eg har brukt p-pillen i mangen år, da eg sluttet ble eg gravid etter 2 mnd!(endte dessverre i SA). Trodde også at det skulle gå laang tid før kroppen var i "normal gjenge".

Skrevet

Det er bare noen få prosent som har problemer med å få igang syklusen etter p-pilleslutt, men om du vil være helt sikker kan du jo slutte noen mnd før og bruke kondom den siste stunden før prøving! :)

Skrevet

Syklusen min kom i gang og stabiliserte seg med en gang på 28-29 dager, og da hadde jeg gått på p-piller i ca 10 år, kun med et par korte avbrudd. Nå begynner vi på vår 4 pp (prøveperiode), så det har ikke klaffet helt enda, men syklusen er der i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...