Gå til innhold

Har hun fått øyekatarr??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har mye grønt verk i øyet, og det klistrer seg sammen.. Virker ikke som at det er vondt (hun er 5.5mnd)..

Øyet er ikke rødt.. Skal på helsestasjonen for kontroll i morra, må spørre da og, men er det noen her som kan gi meg et lite svar på hva dette kan være nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er rødt inne på øye tror jeg ikke det er øyekatar, men det kan hende hun har fått noe trekk på øye. Første sønnen min var veldig var på det. Ellers så kan det komme smuss og verk fra øynene hvis hun er forkjøla. bra du skal på helsestasjonen i morgen da.

Skrevet

Kan godt hende det er øyekatarr. Skal ikkje så mykje til for å få trekk på øyet. Mi hadde det når ho var mindre. Grønngult puss. Eg prøvde å koke opp vatn og stryke vekk frå yttersida og inn mot nasen. Morsmelk er og visstnok veldig bra, men det fikk ikkje eg til. Det ga seg heller ikkje berre med vatn. Så vi fikk dråper med legen. Det kan no du og spørre etter i mprgp, om det ikkje har gitt seg.

Skrevet

Det høres ut som øyekatarr ja. Lillegutt hadde det også for litt siden, mye grønt, og øyet var ikke rødt. Det gikk over av seg selv. Var nøye med hygienen, det smitter lett. Brukte kompresser når jeg vasket, fra ytterkant mot nesen. Et tørk, og kast kompressen. Hør på helsestasjon i morgen =)

Skrevet

I mellomtiden kan du jo vaske det forsiktig med kompresser/bomull og saltvannsløsning. Har det samme her, og det ser ut som det hjelper litt. Vi bruker miwana nesedråper, men du kan koke 1 glass vann og ha i 1ts salt. Kan smitte fra øye til øye, så ikke bruk samme dotten. Vask fra øyekroken og utover.

Skrevet

Okey, tusen takk for svar, jenter:)

Er min første gang som mamma, så godt å ha et sted å spørre:)

Skal vaske litt med kompresser, jeg.

Skrevet

Det beste skal være å sprute morsmelk direkte i øyet.

Jenta mi hadde også sammenklistret øye et par ganger, men var ikke rød på det hvite. Altså hadde hun ikke øyekatarr, men noe annet som irriterte. Jeg sprutet melk direkte fra puppen og i øyet hennes, og neste dag var hun helt bra. Du kan jo event pumpe ut litt melk, og bruke en liten steril sprøyte.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at tette tårekannaler kan gi litt sånn puss i øyet, inntil tårekannalene har åpnet seg :-) Vesla har litt innimellom, men gjør som de tipser deg om her, spruter litt melk innpå øyet, så bedrer det seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...