Gå til innhold

Skal til Egypt (Hurghada). Har baby på ett år. Vet ikke om vi skal ta henne med eller la henne være hos mormor??

Anbefalte innlegg

Har bestillt tur til egypt i februar på 4-stjerner halvpensjon i en uke. Men vi vet ikke om det er tryggest å la baby (13 mnd) være hos mormor med tanke på mageinfeksjon og hygienen der nede...

Problemet er at jeg ammer fortsatt og hvis jeg drar ned dit uten baby, mister jeg jo melka. Hva hadde DU gjort???

Visste ikke at Egypt var et høyrisikoreisemål og at det ikke er å anbefale til små barn. Det oppdaget jeg etter at jeg bestillte, og det er ikke mulig å avbestille når reisen er innen en mnd.

Noen som har vært i hurgahda og kan fortelle meg litt om stedet??

Fortsetter under...

Har aldri vært i Egypt,men jeg hadde uten tvil tatt med Luke på ferie.

Det du kan gjøre er å ta med mat hjemmefra slik at du slipper å bekymre deg om barnet får i seg dårlig mat.

Jeg hadde aldri dratt fra Teodor for en lengre tid, men jeg hadde heller aldri dratt til Egypt med baby, eller selv for den saks skyld !

Svigermor vil spandere tur dit om et års tid, men jeg nekter, og aldri i livet om Teodor skal dit !

Men når det er sagt, så har svigermor og svigerfar vært der 2 ganger og STORTRIVES ! :) Dem om det....

Men det blir litt rart med væpnet vakthold på hotellet syns jeg...

Du kan avbestille reisen, men taper penger da... Hvis du ikke kan gå legeerklæring eller noe...

jeg har vært i hurghada og det går fint å ha med babyen dit,jeg så masse folk som hadde med sine små,egypterene er veldig glad i barn jeg synes personlig hurghada er en veldig stressete by med masse masete egyptere så set blir nok litt slitsomt for dere,kan anbefale dere å bytte hotell til nabobyen el gouna,der er det supert og veldig barnevennlig...det koster bare noen hundre å bytte hotell gjennom reisebyrået,ta med all babymat selv men det må man jo uansett hvor man reiser..god tur egypt er en opplevelse du ikke burde være foruten

Har vært i Hurghada for noen år siden, og det er vel ikke det stedet jeg ville tatt med små barn. Men, skal selv til Thailand med liten gutt på elleve måneder, og vet ikke om det er så mye bedre..

Anbefaler deg å ta med Antibac som du kjøper på apoteket, bruk dette jevnlig både på dine barnets hender. Finnes både i flytende form og våtservietter.

Det er dårlig med rensligheten i Egypt. Vi så hvordan de vasket bordene på fire stjerners hotell.. Et glass vann + en klut, en slurk, spytt utover bordet og tørk av.....

Dersom du velger å ta med barnet ditt så er du NØDT til å ta med all mat hun trenger hjemmefra. Det er langt mellom bra spisesteder i Egypt og jeg har selv blitt veldig dårlig magen der på hver tur ( vært 3 ganger), og det er utrolige magesmerter med diare. Vanvittig vondt.

I Hurgada har de faktisk pizza hut, den er jo ikke så verst da....

Ta med middagsglass, babygrøt, polarbrød holder seg jo ferskt lenge.

Utflukter til Kairo eller Luxor er vel ikke å anbefale med en på 13 mnd, det blir bare slitsomt. (Til Kairo er det bussreise kl 3-4 på natta og tilbake ca 1 neste natt, og veldig, veldig varmt i byen)

Det jeg kan fortelle om Hurghada er at standarden på hotellet er avgjørende for hva slags ferie du får, det er fantastisk å dykke og bade i rødehavet- velg hotell med egen strand, Hurgada har en "gamleby" med stoort marked ( som vi oppdaget på siste feriedag i siste tur), det er dårlig uteliv.

Jeg kommer aldri til å reise til Hurgada med sønnen min (hvertfall ikke før han er 5-6 år), så jeg ville jo heller anbefale deg ett helt annet reisemål som dere kan være sammen, men som du sier så er jo turen bestillt. Har du forresten forsøkt å spørre reisebyrået om å få reise ett annet sted i steden? Det kan jo hende det lar seg ordne. Det blir jo ikke mye til ferie dersom du velger å ha barnet ditt hjemme også går alle dagene til å savne h*n...

Angående amming så kan du jo eventuellt pumpe deg ett par ganger om dagen der nede, så mister du jo ikke melka. Om produskjonen minker så øker det nok igjen når du kommer hjem igjen.

Lykke til med valget hvertfall og god tur om dere reiser sammen eller alene :o)

Annonse

Hei.

Var i Hurghada feb -05, hadde da med min sønn på 2mnd og hans fetter på nesten 2år. Følte at vi hadde det bra på vårt hotell,Triton Empire og på strandhotellet der vi badet. Beveget oss litt i strøket omkring hotellet -dårlige restauranger, mye trafikk og IKKE barnevognvennlig i det hele tatt. Den beste maten fikk vi på hotellet så vi spiste stort sett alle måltider der. Reiste en tur inn til byen men gikk rett på en restaurang og satt der og ventet på de andre. Følte at det var helt feil plass å være med et så lite barn. Folk var Veldig intressert i å kikke ned i vogna, ville gjerne ta på ungen. 2 åringen sjarmerte alle og hadde det helt topp, fikk en god del kyss av folk og det var ikke moren så begeistret for... Besteforeldrene var på sin første sydentur og fikk begge en skikkelig magesjau...

Bli ikke skremt, reiste uspes og det var helt ok. Skulle gjerne reise igjen men kanskje velge et bra hotell for å være sikker.Sjekk også at barnet ditt har fått nok vaksiner.

God tur!

Vi drar også den 8.feb. Hvor skal dere da??

Vi har nå bestemt oss for at jenta vår skal være hjemme hos mormor. Da får vi skikkelig ferie også:-)

Vi flyr til hurghada, men skal bo i el gouna. Hotellet heter steigenberger eller noe sånt. Gleder meg masse :))

Vi var i hurghada da poden var 7 mnd i to uker, det gikk SÅ fint!! Egypterne var litt påtrengdende i forhold til han, men vi var bare klare på det så gikk det greit..hadde med bleier, mat og sterilisator til alt han drakk av osv...fikk varmet maten da vi selv spiste, gav han vann fra flaske som var kokt i tilegg...for å være på den sikre siden. Vi vasket oss konstant med sånn håndsprit fra apoteket for å holde bakteriene unna.

For å beskytte mot solen hadde vi uv drakt til han.

Vi skal til malaysia nå i februar og det er jo også "fyfy" men som de sier på vaksinasjonskontoret osv hvis du bare tar forhåndsregler går det jo som regel kjempebra. Vi holdt oss friske alle 3 vi. Vi bodde på grand resort og det var mange som hadde med barn dit...utrolig barnevennlig sted.

Grand resort er jo et tyskt hotell og rengjøringen var helt flott...ikke møkkete i det hele tatt! Så det er bare vås at hotellene som er firestjerners der vasker med spytt, kanskje hotellene med 2-3 stjerner, men dte gjelder jo mange slike land..vi spiste forresten masse på hard rock cafe og det stedet var bare genialt..finnes mange slike amerikanske steder som pizza hut, mc donalds osv hvis dere vil holde dere unna lokal mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...