Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Var hos legen i dag, og når han målte symfysemålene sa han at dette kom til å bli en big boy. Hva mente han med det? Hva er stort? 4kg? 5kg? 6kg? Symfysemålene har vært rundt den røde linjen hele tiden. Er ikke det gjennomsnittet da? Ble litt redd for at jeg kommer til å få en enorm baby.
Mintbolle Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Synes det hørtes litt rart ut. I utgangspunktet trenger ikke stort symfysemål å ha noe å si for hvor stort barnet er. Kan ha mye å si hvordan barnet ligger og hvordan kroppen din bærer det. En venninne av meg lå godt over gjennomsnittet i symfysemål hele graviditeten og fikk høre at hun kom til å få et stort barn. Da barnet kom 2 dager etter termin var han 3300 og 50 cm lang! Man regner vel sånn ca at barn godt over 4 kg er store tror jeg. Gjennomsnittet er vel ca 3400 g på jenter og 3600g på gutter. Vet at hvis de mistenker at barnet er veldig stort er det vanlig å få en UL på slutten for å måle i forhold til mulig keisersnitt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå