Gå til innhold

forvirra om de nye opptaksreglene i Oslo, jeg...

Anbefalte innlegg

Min gutt ble født i november 2006 - og vil har valgt 12 mnds permisjon. Vil jeg da bli unntatt fra hovedopptaket i august? Er det sånn at hvis vi ønsker barnehageplass før august 2008 så må vi "kutte ned" på permisjonstiden vår, eventuelt betale for månedene frem til november 2007? Det er vel ingen barnehager som ønsker å tilby oss plass, og dermed tape penger for den perioden frem til permisjonstiden vår er over..

forvirret, jeg!!

Fortsetter under...

KJenner ikke de nye reglene i Oslo, jeg. Men jeg syntes det du skriver henger på greip!

Sitter som styrer et annet sted i landet og ville rådet dere til å søke, får dere plass, så kan dere si ja..tenke litt og så event si den opp....skal stå i et av brevene du får hvor lang oppsigelses tid det er på plassene.

Et ting er helt sikkert - å få bhg plass midt i året er skikkelig gambling!!!!! Omtrenolder på plassene og kommer det en flytting el. l kan man risikere at et barn med et eller annet behov kommer før dere i køen...

Åssend et blir med permisjons tiden er jeg ikke sikker på, kan hende du kan gå den ut og alikevel bruke eller "eie" bhg plassen. Det pos ved å få plass fra augsut er at du kan bruke lang tid på tilvenning og gi poden din korte dager i starten....bare for å finne noe pos i dette!!!! På en annen side skal det jo være full bhg dekning i løpet av 2007 - og da sier det seg selv at du ihvertfall har plass fra 1.1.08!!!!! YA -RIGHT!!!! TRUR DET IKKE FØR JEG FÅR SE DET!!!!

OG NOK EN GANG, SØK NÅ FØR FRISTEN GÅR UT - OG SÅ TAR DERE VURDERINGENE/AVGJØRELSEN OM DERE EVENT FÅR PLASS. FÅR DERE PLASS OG DU FINNER ANNEN LØSNING FRA NOV TIL JULI KAN MAN OGSÅ SØKE PERMISJON FRA BHG PLASSEN DET ÅRET, OG SAMTIDIG HA BHG PLASS NÅR AUGUST 2008 KOMMER!!!

NOEN HJELP????

Du, det høres bra ut.. Kjipt å måtte betale for det når vi uansett er hjemme, men det er jo fint med tilvenning! Tusen takk for gode råd. Supert å vite at vi kan søke permisjon, det kan jo hende vi finner en god dagmamma, og da er det vel så relevant. Jeg har sendt inn skriv til folkereg i forrige uke; er det sånn at han automatisk blir tatt opp da, og jeg kan søke? Hørte nemlig at lille gutt måtte være registrert (forståelig nok..) i Folkereg før jeg fikk lov til å søke...

Min er jo født i november - tenk så utrolig kjipt for de som har barn født i februar, da... Det må jo finnes rutiner for dette, synes det er helt rart hvis de må betale for barnehageplass i ett halvt år.. men; de velger vel antageligvis en annen løsning..

Igjen; takk for gode råd!

Nå leste jeg ikke hele tråden - så kanskje jeg ikke har fått med meg alt - men det det så ut som du lurte på var om du kan søke om bhgeplass mellom "august"ene - det er jeg ganske sikker på at du kan. Du søker da om rullerende opptak - som kan gjøres nårsomhelst i stedet for hovedsøknadsfristen. Har du ikke fått plass fram til hovedopptaket, så blir du med på det. Men dette er etter at barnet har fyllte ett år. Om du er i tvil om noe - ring og snakk med bydelen. Det er det sikreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...