Gå til innhold

Hvordan få med seg flyttelasset hjem? (Fra england)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et par år i England har vi nå bestemt oss for å flytte hjem igjen. Lurer på hvordan vi skal få med oss alle møblene våre hjem..Hva som lønner seg liksom..Er det noen firma eller noe vi kan bruke? Skal vi leie flyttebil selv må vi først til norge med barna, tilbake hit, så kjøre flyttelass. Eller vi kunne jo leid flyttebil i norge.. Uff jeg som gledet meg Så til å flytte hjem, og nå begynner jeg å stresse med dette. (Ps.hadde ikke dette problemet da vi flyttet hit, da vi har kjøpt alle tingene/møblene våre her)

Håper noen kan hjelpe oss litt.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vel kanskje det er greit med flyttebil.. Sist jeg flytta hadde jeg det, da kom de og pakket alt, og naar de dro, ble huset vasket..Saa var det bare aa pakke opp bilen og kjoere etter (heldigvis var min mann paa andre enden og tok i mot da..) Men kjenner en del andre som "tar igjen" flyttebilen da de kjoerer litt tregere, og har visse regler de maa holde seg til mtp langkjoering.

Er mindre stressfullt med flyttefolk syntes jeg hvertfall..De faa tingene jeg var redd for av verdigjenstander putta vi i bilen..

Skrevet

Har undersøkt litt og tror nok dette blir beste måten å gjøre det på. Hvilket selskap/firma brukte du da? Og ble det veldig dyrt?

Vi kommer til å selge bilen og ta flyet hjem tror jeg..Hva med toll, må man betale det? Vi har kjøpt de fleste tingene brukt..

Nå håper jeg bare slle jobbintervjuene går bra og at vi er hjemme igjen før sommeren.

Skrevet

Jeg flytta ikke fra england da, jeg flyttet fra Tyskland til Belgia, og det var ikke dyrt hvertfall.Betalte rundt 16-18 000 for flytting, som inkluderte inn og utpakking samt forsikring av godset.

Naa er jeg ikke helt sikker paa reglene for toll, men , litt avhengig av hvor lenge der har bodd der osv, saa betaler dere ikke toll for moebler og slikt saa lenge det er brukt. Noen spesielle ting som planter og mat og evt alkohol, maa dere fylle inn skjemaer fra tollen og soeke om aa ta inn i landet,,Du kan kikke paa toll.no for diverse lover og regler ang innfoersel av diverse gods.

Lykke til med flyttinga da. Det er alltid litt slitsomt, men en fin anledning til aa bli kvitt skrot synes jeg..Samler seg alltid opp diverse som man aldri bruker..;-)

Skrevet

Tusen takk for svar, kanskje snart.

Vi gleder oss kjempemasse til å flytte hjem.

Kommer nok til å kaste masse denne gangen også. Hvorfor samler man på så mye skrot egentlig..?

Skrevet

Ja si det.. Det har bare en tendens til aa formere seg uten at man merker det.. Akkurat som hybelkaniner ;-0

Det er jo derfor det er litt greit aa flytte da..Da finner man jo liksom ting man ikke har brukt paa aar og dag og kanskje ikke trenger..hehe..Jeg dro paa loppemarked like foer jeg flyttet jeg..Og kom hjem med nesten 2000 kroner for ting jeg hadde tenkt aa kaste...Saa da fikk jeg en bonus kan man si...

Skrevet

Takk igjen. Var inne på toll.no, og det virker som vi slipper tollen heldigvis. Bilen selger vi før vi drar, så slipper vi å tenke på den også..

Gleder meg til kulde og snø jeg nå..He-he.

Skrevet

Britene elsker jo sine Car-boot-sales, så benytt deg av muligheten til å bli kvitt så mye som mulig, he he ;-)

Vi skal ikke flytte på lenge enda, så jeg har ikke begynt å tenke på det - bortsett fra at jeg skal kvitte meg med så mye som mulig før vi drar. Og at vi kommer til å bruke et firma som tar seg av alt!

Jeg vet ikke om det er lurest å kontakte norske firmaer eller bruke engelske. Skriver du noen ord her om hva du gjør? Og hvordan det gikk??

God tur hjem , i alle fall!

Skrevet

Hei Væren!

Har ingen gode ideer mtp. flyttelass men må bare si at jeg er SÅÅÅÅÅ misunnelig på deg som skal flytte tilbake til Norge!!!

Håper jeg følger i dine fotspor om ikke så alt for mange år.

Lykke til!!

Skrevet

Borte bra,men hjemme best! Vi har bodd her i snart 2 år nå, og vi har hatt det kjempefint på alle måter. Det er nok jeg som har lengtet mest til gammel landet, og jeg er kjempeglad for at vi nå snur nesen hjemover.

Håper dere også snart kommer etter!

Skrevet

Nå har jeg undersøkt litt mht flyttebyråer og tror nok det kommer seg på 30 000 ++. Det er jo så dyrt at nå lurer jeg på hvordan vi i det heletatt skel få råd til dette..Vi må jo komme oss hjem også, fly +buss, og så er det 7000 i husleie dit vi kommer. Vi har jo ikke spart opp noe, så vi må nok ta oss et lån. Akkurat nå angrer jeg på at vi flytta til England!

Samboeren mener vi kan selge unna det vi har her, men da kommer vi til Norge uten noe, og det vil jeg jo IKKE. Uff, måtte bare få ut litt frustrasjon.

Det ordner seg vel på en måte..

Skrevet

Jeg syntes ikke 30000 er saa ille jeg.. De maa jo kjoere et stykke da, og med ferge(antar jeg) og det hele..Er det inkludert forsikring osv og eller?

Eller saa kan dere jo selge det meste og kjoere resten hjem i varebil selv?? Og kjoepe nytt eller nesten nytt naar dere kommer hjem?

Skrevet

Neida prisen var ikke så ille den. Vi har jo en hel haug med utstyr så forståelig nok.

Vurderte å kjøre varebil selv, men vi har 2 barn og da måtte vi ha reist til norge med dem først. Blitt mye fram og tilbake det. Nå når alt er ordna gleder vi oss bare!!

Eldstejenta gleder seg til å leke i snøen :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Naar blir det saa dere flytter da?? Jeg og vil til Norge...buhu..Faar jobbe litt med aa overtale gubben tror jeg..Har naa hoert at Storbritannia er det verste landet i Europa aa oppdra barn i..Kult..NOT!

Skrevet

Vi reiser hjem 1.mars, så her bruker vi kveldene til demontering og pakking. Jeg gleder meg skikkelig nå og får sommerfugler i magen bare jeg tenker på det!

Ja, i går hørte jeg på nyhetene at Storbritannia er det verste landet i Europa til å oppdra barn! Enda en grunn til å reise hjem..

Hvordan blir det med dere da? Kommer dere flyttende til Norge etter hvert eller?

Skrevet

Jobber med saken hehehe..Maa overtale gubben..han mener det er for kaldt der.. De har jo mer snoe i England naa jo!!!

Vi bor i Belgia naa da, og skal proeve aa bli vaerende her litt lengre saa faar vi se..Vil helst hjem ja, men det kommer an paa jobb osv og da..Faar nesten bare vente aa se..

• 2 uker senere...
Skrevet

Oj naa ble jeg missunerlig! Er bosatt i England jeg og med engelsk mann +en baby, vi har bodd her i 4 aar,men naa er jeg lei og har SAA hjemmelengsel.Vil bare flytte hjem paa rappen! Mannen min vil helst vente en 2-3 aar til vi har spart opp litt penger, for han vil ikke reise tomhendt til Norge -han syntes det er spinndyrt der! Lurte egentlig paa hvordan dere har faatt til flyttingen med hensyn til bosted og jobb etc, tar det lang tid aa planlegge? Har dere skaffet dere jobber begge to,som dere begynner i naar dere flytter over, og hva med bolig? Reist hjem paa intervjuer og visninger innimellom? Eller bor dere midlertidig hos familie til dere har funnet et eget sted aa bo?

Uff, det virker liksom saa uoppnaaelig aa flytte igjen syntes jeg, saa mye som skal klaffe -og bekymrer meg for at mannen min ikke skal faa jobb iom at han ikke snakker norsk..

Noen tips? Er mannen din norsk forresten?

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk flyttingen?! Lykke til med ny tilværelse i Norge!

Skrevet

Endelig i Norge igjen, og endelig på nett. Phu..

Å flytte fra England til Norge kan ofte ta litt lengre tid enn man tror, det fikk vi erfare. Samboeren min søkte på masse jobber, og bedriftene var ofte intresserte,men mht at vi bodd utenlands ble det liksom ikke mer med det.Som oftest er det jo mange søkere om en stilling og jeg tror mange arb.givere tenker at det var mer lettvindt å ansette noen som bor i Norge..

Men vi hadde flaks for han fikk jobb første gang han dro hjem på intervju. Blir jo dyrt å reise hjem på intervju også..

Vi leier hus gjennom firmaet, og slapp heldigvis det "styret"..

Vi bor nå på en helt annen del av landet enn vi gjorde før. Søkte jo på de stillingene som var, så hvor vi havnet henn ble litt tilfeldig. Men trives heldigvis kjempebra her da..

Skjønner godt du lengter hjem. Snakker samboeren din norsk? Det er en fordel før dere evt flytter hit. (Min er norsk, så for oss er det greit.)

Uff dette ble rotete, men spør gjerne mer om du lurer på noe. Hvor i England bor dere foressten?

Skrevet

Vi bor ikke så langt fra Birmingham men i landlige og koselige omgivelser (småby), og jeg trives kjempegodt her, men som sagt -lengter mer og mer hjem nå som vi har fått barn. Savner vante forhold, familie og gamle venner! Mannen min er jo engelsk og snakker veldig lite norsk, så han må nok ta seg et grunnkurs i norsk før vi evt. flytter. Jeg tror vi begge har et lite håp om at han skal klare å finne seg en jobb som engelsktalende, men jeg tror det er lite realistisk (han jobber innen salg og er i direkte kontakt med kunder, dvs mye kommunikasjon!) Vel, jeg tror nok språkkurs vil bli en av forberedelsene til flyttingen hvis dette skal gå i boks! Vi har tenkt å kjøre flyttebil selv og ta ferja fra Newcastle -tror det blir billigst!?

Det er vel deilig å komme hjem? Tror du at du kommer til å savne UK? Jeg kommer i allefall ikke til å savne boligstandarden, men matprisene vil jeg nok savne! ;o)

Skrevet

Du får begynne å snakke litt norsk med han hver dag nå da vettu. Har selv hatt engelsk samboer, og jeg opplevde at når vi var i Norge ville alle snakke engelsk med han, de syntes det var gøy. Han lærte lite engelsk, men det går jo litt på viljen selvsagt.

Vær opptimistisk. det ordner seg for snille jenter vet du!!

Vi vurderte også å kjøre flyttelasset selv, men vi har 2 barn og ville ikke fått med oss de i flyttebilen. Ble litt tungvindt da..Men tror nok det blir billigst å gjøre det selv.

Synes det er skikkelig deilig å komme hjem! Savner ikke noe spesielt fra uk enda, bortsett fra matprisene da. Her er det DYRT med mat. Boligstandaren er helt forferdelig i uk. Dyrt og ofte møkkete! Nå har vi god plass og 4 soverom. Jammen litt av en forandring.

Håper alt ordner seg for dere også.

Skrevet

Godt aa se det gikk bra med flyttinga da..Hehe fikk nesten litt hjemlengsel jeg naa...

Skrevet

Da vi flyttet fra Nord-England til Bergen for noen år siden sendte vi bagasjen som frakt med bilfergen. Vi leide bil, kjørte til fergen, leverte tingene våre som frakt, leverte inn bilen, reiste som vanlige passasjerer og hadde arrangert henting av bagasjen i Bergen. Jeg undersøkte mange muligheter for å få tingene våre med hjem, og ferge-frakt ble absolutt billigst. Vi leide møblert bolig, så vi hadde heldigvis ikke store møbler med oss hjem, men likevel, klær, bøker, pc, etc etc ble likevel et ganske stort lass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...