Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 På fredag var jeg hos jordmor. Hun kjente på meg nedentil og sa jeg var helt moden og hadde 2-3 cm åpning. Hun tøyde meg litt og sa jeg antagelig ville føde innen et par dager. Men ingen ting skjedde i helgen. Jeg har hatt en god del kynnere og på kvelden har de vært ganske regelmessige med 5 til 10 min mellom hver, men så gir det seg. Vi har nå prøvd de fleste kjerringråd, men ingen ting hjelper. Jeg må jo også si at jeg har litt under to uker igjen til termin, men siden jordmor sier sånn så begynner man jo å vente ekstra. Er det noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre for å få fart på kynnerne og eventuelt få de til å gå over i rier!!!?????!!!! Håper mange kan svare meg og fortelle litt om sine erfaringer om hvordan deres fødsel startet. :-)
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Har dessverre ingen gode råd som funker. Har prøvd det meste nå... Er 7 dager over termin ;o))
Taram har gutt&jente Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Jeg tror det aller beste rådet er å ha sex. Dere har sikkert prøvd, men siden progesteron som finnes i sæd også brukes for å få i gang fødsel, så er det nok ganske virksomt. Og ikke bare et "kjerringråd". Men funker det ikke så er vel ikke kroppen helt klar likevel. Lykke til, hvertfall, jeg misunner deg ganske mye akkurat nå!! *Sprengt*
selma07 og engel Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Jeg var sikker på at jeg skulle føde 2. januar siden jeg da var innenfor termin.. Men nei da.. Jeg har nå 6 dager igjen, og venter og venter. Er skikkelig utålmodig.. Mitt råd til deg er å prøve og tenke og fokusere på noe annet. Det blir utrolig slitsomt dersom man bare venter, og tro meg jeg vet... Fyll dagene med noe annet så langt du har overskudd til det. Jeg har begynt på modningsakupunktur, og det kan jo være en ide for å få fortgang i fødselen. Men husk at babyen kommer når den er klar.. Det sier min niese på 6 år til meg hver gang jeg snakke med henne:-)
Oi ..! Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Hmmm... Skal ikke en orgasme eller fem "lede" livmora inn på rett spor..?
findus Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Synes du skal slappe av mest mulig og bare samle krefter til fødselen, jeg... I hvert fall ikke hoppe på en masse råd som bare gjør deg mer stressa og sliten før alt setter i gang :-) Råd som bare er hyggelige og behagelige å følge, er jo en annen ting... Sex kan jo være veldig hyggelig, og selv om jeg ikke har noen som helst tro på jordbærmilkshaken til hun i den andre tråden her, så er det jo veeeldig godt, da... Dette må jo være en superanledning til å skjemme bort deg selv med god samvittighet - og å forvente at alle andre rundt deg også gjør det - eller hur?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Hvorfor ikke la barnet komme når det er klart? Samle krefter og slapp av!
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Hehehe... jeg har fått omtrent samme beskjed som deg og jobber også med saken, men foreløpig har ingenting skjedd. Har termin om litt over ei uke, så jeg får vel bare prøve å smøre meg med tålmodighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå