Gå til innhold

jeg blir sprø av ventingen!!!

Anbefalte innlegg

Jeg var inne til samtale i november, og ble LOVET tilbakemelding før jul, så jeg kunne ha en fin og avslappende jul..., det gikk ikke.

så var det uken etter, avlyst igjen, så uken etter, avlyst igjen!

nå skal jeg endelig inn på mandag, etter 'nte tlf. samtalen hvor jeg har mast og mast! har ikke sovet skikkelig siden jeg ble gravid, stresser så mye at legen min er regelrett bekymret for meg, og jeg er så sint på sykehuset at jeg er redd jeg kommer til å eksplodere der inne!!!!!!

mine stakkars to barn tror jo at mamma har mistet vette, og jeg var klar til å gå fra min mann pga. jeg følte jeg ikke fikk nok støtte og forståelse (sikkert innbilt).

Unnskyld meg, ble litt sytete og klagete dette her, men måtte lixom få det ut. noen som har hatt noen lign. erfaringer med kk?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7823327-jeg-blir-spr%C3%B8-av-ventingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner godt at du blir sytete, frustrert og irritert av å gå å vente slik. Skulle ikke vært lov spør du meg!

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha planlagt keisersnitt. Hadde hastekesiersnitt med nr 1. Skal prate med jordmor om det i neste uke og med fastlegen i februar. Har termin i begynnelsen av mai men ønsker å få det bekreftet i god tid - hvis det er noe som heter det - slik at jeg kan slappe av siste del av svangerskapet.

Har hørt av flere at man må slåss for å få planlagt keisersnitt. Håper jeg slipper det men hvis det blir nødvendig så skal jeg vinne den kampen. Tror jeg.....

takker for svar. håper også at du får, men du har nok hørt rett; de er ofte vanskelige. spesielt kk i bergen.

Hvis jeg får avslag etter alt dette, kommer jeg nok til å reise til Voss (etter å ha gått berserk på kk personalet..........) og prøve meg der. tror også jeg har begynt så smått å få depresjoner av dette, kjenner ikke meg selv igjen. mine 2 andre svangerskap kan ikke sammenlignes med dette i det HELE tatt.

Hei.

Det er veldig ille at de ikke tar mer hensyn til dem som har fødselsangst, for jeg regner med at det er derfor du ønsker ks. Jeg vet hvordan du føler deg for jeg hadde skikkelig angst og var utrolig deppa før jeg fikk innvilget ks. Hadde hørt på forhånd at KKBergen er jævlige når det gjelder ks, men jeg fikk det heldigvis innvilget med en gang på medisinsk grunnlag selv om jeg var der pga angst for å føde. Er utrolig takknemlig for det. Tror de prøver å trøtte folk ut sånn at de bare skal gi opp og ikke"mase" om ks lenger og heller bare føde vanlig. Veldig respektløst synes jeg. Har også hørt at Voss er mer medgjørlige med ks og jeg hadde planen klar og hadde snakket med legen min om det på forhånd i tilfelle. Hadde gladelig reist til Voss for et ks, det er jo ikke så veldig langt akkurat:-) Lykke til og håper du snart får litt mer ro. Jeg er iallefall blitt et nytt menneske etter at jeg fikk det innvilget.

hei.

Voss er absolutt en mulighet for meg. det er derfor jeg vil at de skal forte seg litt mer, slik at jeg ikke blir for sen til å søke der. Vil helst være på kk, slik at ungene og mannen min (og øvrig familie) er i nærheten, men må jeg så må jeg.

Det stemmer at det er fødselsangst som er er mitt problem. 1ste mann sin fødsel var en drøm, og 2ndre mann (jente) sin var et mareritt! På alle måter. Denne graviditeten var ikke planlagt kan du si. Hadde ikke planer om å føde igjen

Annonse

Hei igjen.

Nå har jeg endelig vært på ny samtale, og må si at det er den verste samtalen jeg har hatt i hele mitt liv. Først måtte jeg vente i 1 og 1/2 time pga. legen som skulle snakke m meg ikke var kommet. etter ventingen fikk jeg snakke med en annen (som i ventetiden har tatt inn en hau med pasienter som kom etter meg).

Første jeg fikk vite var at de ikke hadde papirene på forrige fødsel på meg(!), så må jeg ærlig talt si at jeg er sjokkert over hvor stor mangel på empati og sympati et menneske kan ha!!!!

Forklarte (igjen) hele historien min, og fikk tilbake basically *so what*.

hun sa, og nå overdriver jeg ikke, at ks var ikke noen lett løsning for å slippe unna fødsel, og det var mye farligere for barnet. 'da skjærer vi deg opp og drar ut en stakkars unge som ikke har fååt hormonene som fødselen gir, og dessuten sliter det voldsomt på lungene hans.' jeg var litt i sjokk men svarte som så at det kunne nå ikke være så sunt for babyen å ha en mamme som i neste 4-5 måneder er et nervevrak, som sover dårlig, som har angst anfall hver gang jeg tenker på fødsel, spiser dårlig osv. svaret var; 'det betyr ingenting for babyen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!'

jeg sa at jeg ikke ville snakke mer med henne, og at jeg da kom til å reise til Voss, da skulle hun lage en avtale med meg. vi kan jo sette deg opp på ks en uke før fødsel, men kommer du inn før, føder du normalt. Jeg sa da at mine to andre barn kom 2 uker for tidlig, og til det var svaret at det gjør de aldri!! De tar ikke ks tidligere enn en uke før for da blir det for tidlig født. dette tror jeg ikke noe på!

endte med at hun sa at hun måtte ta det opp på et legemøte, for ; det er jo ikke sikkert noen vil skjære deg opp og dra ut ungen, for jeg kan ikke (HALLELULJAH!!!!)

var et større vrak når jeg gikk derfra enn når jeg kom, og det er godt gjort!!

Jeg er så uheldig med folk på kk at det er helt latterlig!

Heisann igjen

Utrolig hvordan dem behandler folk på kk på Haukeland altså, det er en skam.Blir så sint , det var sånn holdning jeg også fikk fra dem som den du ble møtt med.De er så stolt av statistikken sin over lite keisersnitt at de gir blaffen i mennesker, til meg snakket de nemlig om statistikk , jeg ble så irritert på akkurat det.Syns at det oser av stolthet .Jeg sa det til dem også.....men det er overhode ikke noe å være stolt av å nekte kvinner den hjelpen de så sårt trenger, de skulle heller skamme seg.Den statistikken viser bare at de har null psykologisk innsikt .Det med kun en uke før er bare tull, andre sykehus strekker seg til 14 dager.

Herlig at du får keisersnittet ditt der iallfall!

Stå på videre, gi deg ikke!!!!!

Hei igjen. Jeg har lurt på hvordan det gikk med deg ja. Utrolig dårlig gjort av de nede på KK altså. Det er jo også veldig rart at de ikke har noen papirer fra forrige fødsel på deg hvis du fødte på KK, og dersom du ikke fødte der så må du jo bare be de om å kontakte det sykehuset du fødte på og få dem tilsendt. Jeg måtte få operasjonspapirene mine tilsendt fra Lærdal der jeg ble operert før min samtale. Den legen jeg snakket med sa at de pleide å utføre ks 8-10 dager før termin, at det var vanlig prosedyre for dem. Jeg ville tatt kontakt med voss uansett jeg og fått en samtaletime der og bare hørt hvordan de oppfører seg med sånne ting. kan hende du blir positivt overrasket. Jeg vet om flere som har valgt å føde der ( selv om de bor midt i Bergen) fordi de blir så mye bedre ivaretatt og de som jobber der har bedre tid og sånt. Håper virkelig at du får det til så du slipper å bekymre deg sånn.

takk for svar og sympati hele gjengen!

De hadde papirene mine da jeg var der på min første samtale. De har nå mistet dem. Var hos jordmor i dag og fortalte hvordan dette kvinnemennesket oppførte seg, og jordmor sa at hun visste hvem hun var, og at hun (+ noen andre) hadde veldig dårlig rykte på seg. Hun ble skikkelig sinna, og forsikret meg om at det meste hun der idioten sa var tøys og tull!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...