Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har en liten på 13 uker, og et hett tema i barselgruppa om dagen er vaksinering. En i gruppa ønsker ikke vaksinering på barnet pga redsel rundt sikkerheten. En i samme gruppe gråt hele kvelden før deres tur var inne, fordi hun var så nervøs ( mamma`n altså ). Jeg bare lurer.....?? Noen med erfaring? Jeg har selv vært på 3 mnd kontroll og vaksinert min lille, har aldri tenkt noe særlig over det. Noen andre som er nervøse før vaksinering, eller ikke vil vaksinere? Ikke noe stygt ment, da jeg skjønner at dette kan være sårt tema for noen....men jeg hadde aldri tenkt noe særlig over det selv. I allefall ikke at man er så nervøs at man gråter og gruer seg så fælt. Takk for innspill ; )
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Jeg var ikke noe nervøs før lillemor skulle vaksineres første gang. Jeg tenkte at det er mye verre at hun ikke vaksineres enn at hun blir vaksinert. Jeg ville aldri tilgitt meg selv hvis hun ble syk pga vår beslutning. Dessuten er det jo bare noe man må gjøre! Det er klart, det er ikke noe gøy å se at barnet har det vondt. Men det er jo sånn som barna skal igjennom, før eller siden så kommer de til å få det vondt og da er det vi som foreldre som må trøste. Da nytter det bare ikke at foreldrene er helt hysteriske. Vi må bare ta oss sammen og prøve å være rolige for barnas skyld. De føler jo foreldrenes usikkerhet/redsel og blir da reddere selv.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Nei går så greit så :-)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Takk, jenter ; ) Jeg fikk litt tanker rundt dette og lurte på om det var jeg som var ufølsom eller noe..... i go med at jeg ikke er hysterisk. Godt å høre litt hva andre tenker selv om jeg har respekt for alles meninger.
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Jeg grua meg jeg og, men det er ingen grunn til å risikere helsa til småen min synes jeg:) Dette er ingen "tester"-vaksine, den er godt utprøvd og har svært lite bivirkninger i forhold til sykdommene den forebygger. Slik foregikk det hos oss:Pappaen holdt småen på fanget og jeg stod meg tårer i øya og prøvde å distrahere gutten med en lekebil. Så gråt han et kvarter og så var det greit. Litt feber og sutring samme kveld så han fikk en paracet (kjøp stikkpiller før vaksinen) han sov mye i to dager og nå er alt okay igjen. Dette går fint! Heldigvis glemmer disse små hvor "slemme" vi er mot de.. Lykke til:)
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Vi har vaksinert gullet idag vi...Jeg grudde meg litt på forhånd, kun fordi jeg har tendens til å gråte når lille får vondt! ;P Fikk tårer i øynene da de tok masse blodåprøver på barsel...Men det er jo fordi hun gråter så sårt,stakkar!! Men vaksineringen gikk kjempe fint. Hun gråt selvfølgelig, men var for over! Jeg er for vaksinering.
2barnsmorønskerseg1til Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Jeg var ikke nervøs, dem trenger dem jo:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå