popkind Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Vet ikke helt hva jeg skal begynne på ?? Hva skal dere, og hvorfor? Klem
Snupidupi Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Hær bi det kondoma.. litt kjipt men æ tål ikke p-pilla... å da tørr æ ikke prøv mye a det andre...
kokosbolle Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Jeg tenkte å sette inn hormonspiral etter 6-ukerskontrollen. Greit å slippe å tenke på at man må huske piller og slikt )
corleone Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Tenkt på vanlig kobberspiral ved den første legekontrollen. Mulig det blir snakk om å få et barn til de nærmeste 5 årene og da vil jeg slippe å oppleve noen kluss med mens som ikke kommer tilbake osv.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Jeg går for hormonspiral. Skal ikke ha flere barn, men føler vi er litt unge til sterilisering og ting kan skje så en ombestemmer seg. Er redd for å bli gravid likevel. Har blitt gravid to ganger når jeg har gått på p-piller, selv om jeg har tatt pillene. Og hormonspiral er vel litt mindre sikker enn pillene. Har ikke diskutert det med mannen min enda, men han har vist tenkt på prevensjon han også for han hadde vært på slike sider på nettet. Er redd han ikke vil ha sex eller insisterer på kondom fordi jeg vet ikke om han tror meg når jeg sier at jeg ikke planal å bli gravid.
!Mia! Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Her i gården har sambo vurdert å kutte strengen.. For jeg ønsker ikke å gå på p-pillen lenger.. og spiral kommer ikke på tale.. orker ikke mer "tukling" med underlivet mitt. Synes at kroppen min har måtte tåle nok de siste årene.. to fødsler (der et var ks) og en operasjon. Det er hans tur nå! Han synes det er helt greit.. vi er ferdig med å få barn. Og det kan i verste fall gjøres om på hos menn.
MM med spire Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Har ikke tenkt så mye på det ennå... men det blir vel p-piller eller hormonspiral... Er visst et p-pille merke man kan bruke når mn ammer... Men så er det kjekt å "miste" mensen og da, som de fleste gjør ved hormonspiral... Må vel bestemme meg innen 6 ukers kontrollen...
marguritten Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 tror det blir spiral her... ikke hormomspiral...min mor prøvde det, hun fortalte meg at hun fikk noen ubehagelige bivirkninger. hun gikk opp 20 kg,fikk mørkere stemme og en liten bart men jeg vet ikke......
Kristannaa Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Jeg tror jeg skal ha hormonspiral.. Men nå ble jeg litt skremt,vil helst ikke ha de bivirkningene. Er det lenge siden hun hadde det?
marguritten Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 nei,det er nok ikke så mange år siden. min mor er enda "ung", hun er midt i 40-åran. men jeg har blitt fortalt at hormonspiral er best til de som er plaget med "hard" mens,med masse blod. så min mor gikk over til vanlig spiral. å det syntes hun var mye bedre.
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Jeg skal begynne med hormon spiral, har hatt den før, og er veldig fornøyd med den. Fikk ikke de bivirkningene som ble nevnt lenger oppe..)
2011ee Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 Tror det blir vanlig spiral (har hatt det før...)eller hormonspiral, men vil ikke ha disse bivirkningene som nevnt overfor! Men skal snakke med legen min, og hva som er det beste for meg på 6 ukerskontroll neste uke.
seff Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Her blir det kondom...Har aldri tålt p-piller så bra. Også brukte vi veldig lang tid på å få lillemor, så det blir nok ikke lenge til det blir ingen prevensjon..hehe :-)
popkind Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2007 ikke lett dette..... vil ikke bruke piller - har heller ikke lyst til å tukle med spiral... Noen som har erfaring med p-stav??
Bratsj Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Det blir vel minipille og/eller kondom. (spiste minipillen Conludag da jeg ammet med forrige barn, var veldig greit) Siden jeg ikke har født vaginalt, tør jeg ikke sette inn spiral, det er visst veldig kronglete og vondt da...
nissegutt på vei:) *født 7.12* Skrevet 17. januar 2007 #17 Skrevet 17. januar 2007 Jeg ser at NUVARING ikke er nevnt her ennå. Det er en liten silikonring som inneholder minimalt med hormoner siden det settes inn direkte i sjeden. Jeg har reagert på så mange typer p-piller, slitt med småblødninger osv. Med Nuvaring er det helt borte. Bytter ring hver 3 uke med 1 uke opphold. Jeg kjenner ikke noe til ringen, og det har heller ikke mannen min gjort. Så jeg er ikke i tvil om hva jeg skal bruke av prev igjen:)
corleone Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 for meg er det litt ekkelt å tenke på å tukle der nede en gang i måneden. å sette inn spiral var ikke det smule vondt, forresten. Jeg hadde det før jeg begynte med barn, så var enda mer "jomfru" enn de med keisersnitt.
på tide å prøve? Skrevet 17. januar 2007 #19 Skrevet 17. januar 2007 jeg har også vurdert p staven. er enkel å ta ut om det ikke fungerer (trivdes ikke på p piller, så kan jo reagere på staven og) samme mengde hormoner som minipilla. koster 1200 kr!!!! hører gjerne fa noen med erfaring...
*Lucia* Skrevet 17. januar 2007 #20 Skrevet 17. januar 2007 AVHOLD!!!!!!!!!!!!!!! :-) Neida, jeg skulle gjerne begynnt rett på p-pillen Diane som jeg har gått på i maaaaaaaange år, men det kan jeg jo ikke. Ble gravid en mnd etter at jeg sluttet på pilla og har aldri hatt noen problemer med den. Tåler ikke andre typer piller. Så jeg vet ikke. Antaglig blir det mini pilla..
Nicki_81 Skrevet 18. januar 2007 #21 Skrevet 18. januar 2007 Jeg brukte p-staven Jadelle (2 pinner) før jeg ble gravid. Fungerte fint, men hadde en del bivirkninger som småblødninger, mistet mer hår, muskelsmerter m.m., men jeg slapp i alle fall å tenke på å ta noe som helst hver dag, 1 gang i mnd. eller hver 3, måned, og ikke gikk jeg opp noen kilo heller. Skal ikke ha dette igjen med det første i alle fall. Planer om et til barn om et par år, og synes det blir for mye skjæring i armen. Har allerede 2 små arr etter forrige. Har vurdert pessar jeg da, men vet liksom ikke. Tenkte på å snakke med legen om div. alternativ. Er redd for å legge på meg
Minmai Skrevet 18. januar 2007 #22 Skrevet 18. januar 2007 Hei verrei. Pessar kan faktisk bli vanskelig å bruke. Produsenten av Ortho, som var det eneste merket på norske apotek, selger ikke lenger i Norge, man må derfor bestille direkte fra USA selv. Det var i hvert fall beskjeden jeg fikk hos importøren for noen få måneder siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå