nybakt_mamma Skrevet 17. januar 2007 #1 Del Skrevet 17. januar 2007 Er det noen andre som har det som meg..... jeg syns at min samboer ikke viser like stor innteresse for svangerskapet som meg. Jeg leser og følger med på hva som skjer hver uke og sånn. Mens han tar det liksom helt med ro her. Ikke vil han være med til jordmor (han var med første gang) fordi han mener det ikke er vanlig at pappan er med. Han har ett barn fra før av på 9 år vet ikke om det har noe å si???? Er dette vanlig ??? jeg føler meg litt alene og skuffet til tider. Vi skal på ul i neste uke og det gruer jeg meg litt til. Alle jeg har snakket med og som jeg har lest så får pappan et bedre innblikk i hva som skjer etter ul..!! men jeg er redd at det ikke blir noe forskjell!! han sier at jeg må respektere at han er mann osv... Det er ikke det at han ikke gleder seg for det gjør han, men JEG vil bare at han skal være litt mere "med" i det som skjer med kroppen min. Er det for mye å forlange?? Trenger sårt noen gode råd på dette. Det som skjer når jeg tar det opp er at han blir irritert fordi han syns jeg maser. å da kommer jeg liksom ikke vei medd det jeg egentlig vil. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7823109-f%C3%B8ler-meg-litt-alene/
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #2 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei hei. Tror ikke det er unormalt det du opplever, men jeg må si at for min del så ble det for mye av det gode da jeg var gravid sist. Mannen min insisterte på å være med på samtlige kontroller og det ble nesten litt plagsomt til tider for man har gjerne litt mindre lyst til å sitte med lege/jordmor og snakke om hemorrhoidene eller lignende når mannen ens sitter rett ved siden av. Blir litt vanskeligere å snakke om "kvinne til kvinne" ting ( for meg iallefall). Så konklusjonen blir vel at for mye og for lite av noe ikke er bra, men noe midt i mellom. Denne gangen sier jeg bare til ham at jeg trenger å gå på de fleste kontrollene aleine (selvsagt ikke på UL, da skal han jo være der), han blir jo litt lei seg, men det er jo trossalt jeg som er gravid... Du kan jo prøve å fortelle ham at du blir lei deg og trenger mer støtte og interesse fra ham uten at det blir anklagende( vi vet jo godt hvordan de reagerer på"anklager"). Håper det ordner seg iallefall. Og lykke til på UL:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7823109-f%C3%B8ler-meg-litt-alene/#findComment-7826971
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #3 Del Skrevet 3. februar 2007 forstår deg så altfor godt.!! Helt frem til jeg var i uke 30 så måtte jeg mase på samboeren min til og ta på magen eller lese litt sånn at han klarer og sette seg inn i min situasjon, eneste han var opptatt av var den forbanna xbox 360 sin! han har en kompis som skal bli pappa nå vært øyeblikk og til og med han er like ille. helt fjern for hva som skjer i kroppen på oss gravide. og humør svinginger skjønner han ikke bæret av, for han tar alt ille opp. viss jeg blir sur for at jeg ikke får til noe så begynner og og kjefte og smelle og sier at jeg må roe meg ned, i stede for å gi meg en hjelpene hånd og stryke meg på ryggen. Nærhet er luksus og jeg er heldig viss jeg får det en gang om dagen. er litt sånn ennå skjønner du..=( men når magen min begynte og vises godt og du så bevegelsene som "marcus" gjorde\gjør så har det gått litt mere opp for han, men på sin egen måte. blant annet så syns jeg det var søtt når han kom hjem fra clas olhson og hadde kjøpt febermåler som man legger på panna=) da måtte jeg sette meg ned og forklare at man stikker tempen i rompa på barn. og forklarte littt om hvordan det er og ha et barn, ikke det at jeg har noen frra før, men har 4 små søsken og den minste er 5 år, har vært med og stelle alle. mens han er enebarn og ikke vant til og tenke på andre enn seg selv. men det viktigste jeg har lært med å ha en uviten mann er kommunikasjon. snakke om følelesene sine og viss de begynner og klage på at vi maser så, faller jeg nesten sammen på sofaen så tårer og snør flyter og spør hvordan i h....... jeg da skal legge frem for han at jeg ikke får nok støtte fra han uten at han bli sur når jeg spør om jg kan få det. da lytter han i allefall.....hehe...vet det er slu...men hva skal en stakkars jente gjøre æ? lykke til...håper det blir bedre=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7823109-f%C3%B8ler-meg-litt-alene/#findComment-8068860
nybakt_mamma Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 4. februar 2007 hehe...måtte le litt nå ...mens din mann har xboks så har min poker på pcn. ting har blitt bedre nå. det forandret seg etter at vi var på ul å han fikk se den lille babyen. den var veldig aktiv akkurat den dagen så vi fikk mye ut av den timen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7823109-f%C3%B8ler-meg-litt-alene/#findComment-8077355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå