Gå til innhold

Opp bare 55 gram på en uke... farlig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på vektkontroll for noen dager siden, og tulla hadde bare gått opp 55 gram på en uke.... hun har fått en del tillegg før pga brystbetennelser og lite melk, men jeg trodde jeg hadde fått opp produksjonen nå, men tydeligvis ikke... har lyst å fullamme henne, men det går tydeligvis ikke...

Føler meg som en dårlig mor som omtrent har underernært ungen min i en uke... er det farlig at de går opp så lite? Har lyst å prøve å fullamme en uke til, men gjør det ikke dersom det ikke er bra for baby'en...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne det vært en idè å dra på helsestasjonen og veie henne før og etter amming? Så vet du cirka hvor mye hun tar i ett måltid. Vi var lenge innlagt på riksen og der gjorde de det med barna for å se hvor mye de tok. Kan trøste deg med at det ikke ble igangsatt tiltak da min syke datter ikke la på seg på tre uker. Prøvde i denne perioden å sulte henne også faktisk(ville ikke spise). Men, normalt skal de jo gå opp 150-200 gram i uka. Pass på at hun har våte bleier og at urinen ikke virker konsentrert, samt at hun ikke virker unormalt slapp. Gulper hun mye?

Skrevet

hei hei.. jrg har en liten, født 08.11 , og vi hadde det samme bare la på seg maks 80gram ik uken. ved seks ukers kontrollen hadde hun så vidt tatt igjen fødselsvekten sin.... så rett før jul så startet vi med tillegg og etter det har vekten rast opp og hun er mye blidere enn før.

min gulpet mye også da.... begynte med tillegg etter at helsesøster ville jeg skulle pompe meg så vi så hvor mye hun fikk i seg og jeg fikk ikke ut noe, men mistet melken pga at jeg ble stresset av tanken på at hun ikke fikk nok og julemas å sånn.. så etter 7uker med for lite melk be det borte og hun får erstatning til hver måltid.. har noen dråper i den ene puppen som hun får først....

så jeg ville kanskje tenkt litt over det.. hihi... ble mye bedre fir alle her hvertfall.... ble rotete skrevet da, men håper du fikk noe ut av dette.

Skrevet

ja, hun gulper en del, og da har jo jeg trodd hun var mett.... men hørte i går at de kan gulpe selv om de ikke er mett.... får prøve det på helsestasjonen, betryggende å høre at de ikke lider så veldig stor nød om de ikke legger på seg så masse... hun har pleid å legge på seg 250 gram i uken (med erstatning og amming) så jeg fikk litt sjokk da det bare var 55 gram sist med amming... får gi henne litt flaske også kanskje... takk for svar!

Skrevet

jeg tror nok ikke det er noe farlig altså..;) det er veldig forskjellig hvor mye de går opp.de sier jo og at de skal gå opp ca 150 gram i uken..men man regner et gjennomsnitt av f.eks en mnd.. så hvis du var å veide henne for 4 uker siden også så kan du regne gjennomsnittet av det....

du merker jo om babyen din ikke får nok mat..da gråter jo babyen og vil ha pupp hele tiden (om du ikke har nok melk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...