Gå til innhold

baby - fire mnd, hvor mye melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer fotsatt, men de siste par ukene har jeg mye mindre melk enn før.. Vesla blir rasende når hun merker at puppen er "tom", og det tar lang tid før jeg får slike harde "melkepupper" igjen.. Bør jeg begynne med erstatning i tillegg? Dette problemet er verst på kvelden.. Hvor mye melk skal barnet egentlig ha, er det noe "fasitsvar" på det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen skal ha 10-15% væske ift kroppsvekta hver dag. Dvs veier hun 4000g skal hun ha fra 400-600 ml væske i døgnet.

Skrevet

Jeg må bare si; jeg opplever det samme. Min er to måneder. I starten var puppene harde til enhver tid (nesten..), men nå opplever jeg nesten aldri den sprengen jeg gjorde før.. Han virker fornøyd på dagtid stort sett, men på kvelden er han veldig sutrete.. Har kanskje noe med dette å gjøre..?

så dytt, dytt...

Skrevet

Sprengen blir mindre! Hadde mye spreng i begynnelsen, men så og si ingenting nå, men kan få ut 180 ml ut av puppen uansett :-) !

Skrevet

paula, Lukas her kan drikke alt fre 60 ml til 230 ml :-) Ikke mye hjelp! prøvde pumpe noen dager bare for se om jeg hadde nok melk, og da fik jeg sett hva han drikker og at jeg hadde nok :-)

Skrevet

Det er veldig beroligende å høre..Tror vi må stole på at han styrer dette selv...!

Skrevet

Takk for svar! Mulig det ikke er så ille som jeg tror, men jeg merker at jenta mi må suge mye lenger nå enn tidligere før det kommer melk.. Og så drikker hun ikke like lenge, og blir sint.. Prøver på nytt og blir sint igjen..

Vurderer MME i tillegg. Får høre med helsesøster :-)

Skrevet

Jenta mi har vært akkurat slik lenge. Jeg har tatt livet med ro og drukket ammete - spist bra selv og så og passet på å drikke nok. Jeg trodde jeg måtte begynne med både grøt og mme, men plutselig ble alt bedre og nå har jeg nok til alle måltid.

Det er normalt å bli kvitt sprengen etterhvert. Jeg har ikke hatt spreng på to mnd omtrent. Om kvelden er puppene normalt litt tommere også. Det lages da mindre, men fetere melk visstnok.

Det går seg nok til - ikke stress med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...