Gå til innhold

Dere som har født, og som har babyer rundt 3 kilo...

Anbefalte innlegg

...hvilke bleier syns dere funker best? Jeg har ei jente på 3 kilo, har bare prøvd Pampers,men de er for vide i låra, så avføringa renner ut på siden ved åpninga på låra.

Er andre bleier "tettere" i beina??

Og hvor lønner det seg å kjøpe nyfødt-bleier, med tanke på pris?

Håper på mange erfaringer!!

Fortsetter under...

Jenta vår veide 3186 gram da hun ble født for en uke siden, og på henne har vi brukt både Pampers (på sykehuset og prøver vi har fått) og Libero. Vi bruker Libero 3-6 kg sin bleie og er fornøyd med det. Alle babyer kommer til å bæsje seg ut før eller senere, men det er helt individuelt hvilken bleie som passer dem best.

Med tanke på pris lønner det seng å kjøpe Pampers på Rema 1000, for der selger de dem i stoooore pakker. Libero er billigst med bleieavtalen til KIWI.

Takk for kjapt svar!

Snuppa her og veide 3110 ved fødselen for 8 dager siden, men gikk litt ned de neste dagene,så skla på kontrollveiing på sykehuset senere idag.

Satser på ei pakke Libero fra Kiwi jeg da tror jeg :-))

Går det bra med dere?

Går greit her, bortsett fra at ho er så innmari sulten på nettene. Sover hele kvelden, og våkner til liv på nattan. Kan henge i puppen i omtrent to timer i slengen, og så våkne etter en time for å ville ha mer... Slitsomt!!

Jeg fikk en jente på nøyaktig 3 kg, og er storfornøyd med Libero sine bleier :o) Vi har brukt både den som er for 2-4 kg, og den som er 3-6 kg.

Hvis en er coop-medlem får en 10 kr avslag på bleiene, ellers har jeg hørt Kiwi har bra bleieavtale (men de finnes ikke her vi bor).

Annonse

Hei! Fikk en gutt på 3040g, har ikke hatt noen problemer med noen av bleiene.

Men vil gjerne si at pampers på REMA 1000 koster 20 kr pr pk for nr 1 og nr 2 bleier. Samme pk koster feks 63,90 på meny. Da hjelper det lite at du får den 4 gratis. Men dette gjelder bare pk 1 og 2 som sagt. men det går jo veldig mye bleier nå, ihvertfall her hos oss.

Jeg har også kjøpt Pampers bleier på REMA til storebror str 3, 4 og 5. De selger 2-pakninger til ca 1 kr per bleie. Har funnet ut at det er billigere enn hver 4. pakke gratis.

Men pass på, kjøper man enkeltpakker er det omtrent dobbel pris per bleie.

Libero brukte vi på sykehuset til jenta vår på 3400g (tok av en del og veide 3015 da vi reiste hjem) og dem var smale og gode :)

Men kjøpte pa,pers hjemme, men dem gjorde jenta vår sår i stumpen.. tror kanskje det er den lotionen dem bruker i bleiene... så vi vurderer å gå tilbake til libero. :)

010107 - Gulljenta er født:

Joda, det går bra her, bortsett fra at lillejenta har gjort meg sår på det ene brystet. Hun gjør unna måltidene på ca 15 min, så det er en stooor overgang fra storebroren som gjerne brukte 40 min til en time. Hun har fått en rytme på ca 3-4 timer mellom måltidene også, så det er ingen tvil om at hun er god og mett... Vi har forresten allerede begynt med smokk, fordi hun har god rytme og riktig spiseteknikk og hun har (som storebroren) et enormt sugebehov. Dette letter betraktelig, så jeg slipper at hun bruker meg som smokk når hun egentlig ikke er sulten. Døgnrytmen vår vil hun helst ikke være med på ennå, som du også skriver, så vil hun helst være våken på natten, så jeg prøver å få slengt meg litt nedpå på dagtid også...

Lykke til videre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...