meg og jentene Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Her hos oss er hverdagen fortsatt ganske uforutsigbar. Sovner greit ved ti-tiden om kvelden, men det er stort sett eneste rutine vi har. Vet aldri når hun våkner for å få mer mat, men det pleier å være en gang mellom kl tre og seks. Så varierer det veldig hvor lenge hun vil sove etter det, (eller om hun i det hele tatt vil sove da- i det siste har hun vært lys våken ved nattamming). På dagtid er det ingen faste spise eller sove tider. Savner dette veldig, er så vanskelig å planlegge noe som helst. Etter mat kan det gå alt fra en og en halv til fire timer før hun er sulten igjen. Og soving på dagtid er det ingen rutine på. Kan være mange halvtimes lurer utover dagen og/eller sovne dypt i flere timer. Erfaringer å dele med meg om dette? Bør jeg hjelpe til på noen måte å få mer strukturert hverdag, eventuelt hvordan gjøres dette?
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Vi har vel ikke faste rutiner akkurat. Soving og mat er litt pøh om pøh, men vi prøver. Soving derimot har vi fast rutine på, max 3 timer våkentid før hun legges for natten, så dersom hun bestemmer seg for å være våken fra si kl 14 så gjøres hun klar for natten alt kl 17, normalt legges hun riktignok kl 19. Sovetidene vi har forøkt å innføre er fra kl 11-13 og 15-17 men disse overholdes aldri helt, bare delvis. Men dagene går rundt, vesla er kjempefornøyd og hun sover kjempegodt om natten, våkner kl 2 for mat og det er det:)
24timersmamma Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Hei! Har en gutt på drøye 4 mnd, og vi har sånn litt rutiner vil jeg si. Leggetid er ca 20, og da er han i seng ca 12 timer med et par amminger. På dagtid har vi også rutine med "second breakfast" etter at jeg har spist frokost, deretter legges han til formiddagslur som kan vare alt fra 30 min til 2 1/2 time...avhenger av hvor trøtt han er! Så går vi tur, da sover han i 30 min i vogna, så leker vi litt,og ca i 15-tiden er det ettermiddagslur som stort sett varer fra 1-2 timer. Det er dagen vår, stort sett. Men skjer det noe, gjør vi noe som forskyver dette, så gjør vi det, vi er ikke superstrenge på at ting MÅ skje til disse tidene. Jeg tror at litt rutine også oppleves som trygt for barnet, så jeg ville anbefale deg litt rutine nå etterhvert, men det bestemmer du selv! Lykke til!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Vår dag vet jeg sån ca når vi står opp :-) Han kan maks være våken 2 timer pr gang, eller så blir han sur! Men i går så tynte jeg han til 3 timer før natten, da sovnet han raskere. Men kan jo også være at vi bada i boblebadet, at han var så sliten. Vi får se i kveld :-) Han har 2 lange lurer og en litt kortere. Uansett, dårlig med rutiner, men vi tar 1 dag pm gangen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå