Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes det er motbydelig at hun får lov til å spise på andres hender av de som holder henne, dette er fortrinnsvis svigermor og svigerinne som lar henne gjøre det. Lar henne sjelden spise på mine fingre. Tenker ikke bare på bakteriene, synes det er en uvane som hun ikke skal gjøre.(jada, hun er bare 6 mnd...) Er jeg sær???
2småbarn Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har ikke det problemet - men ja - jeg tror ikke jeg ville likt det heller.... man kan jo aldri vite hvor vedkommende var sist..... (!) Min svigermor har katt, jeg liker (desverre) ikke katter, og jeg ville ikke likt at sønnen min suttet på hennes fingre. Synes ikke du er sær idet hele tatt, jeg .-)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Noen få ganger i bilen når hun har skreket som besatt har jeg gitt henne en fingerknoke. Men sysnt det er ekkelt ja, med tanke på bakterier osv. Så hadde IKKE likt det du sier nei.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Enig med du.. Det er ekkelt !! Min svigermor røyker så jeg ville virkelig ikke likt om hun fikk spise på hennes fingre..! Like ille egentlig når hun puster I ansiktet til lillesnuppa.. Og ikke venter en stund før hun holder henne etter å ha røyka.. Det ville jeg ikke selv gjort engang !! Heeeelt utenom tema men følte for å si det her
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2007 Akkurat det samme svigermor gjør også, rett etter hun har røyka. Det verste er at jeg har sagt dette til henne, men hun gjør det fortsatt.
Stratos med 3 barn Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Min på 4 mnd gjør det der stadig vekk. Bryr meg ikke om det jeg. Nå har han to tenner og så i det siste har de som har fått fingrene i veien for kjeften hans fått seg en real overraskelse
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2007 Hehe! Hun har to tenner i anmarsj, så det kan hende de slutter å gjøre det snart...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Du kan jo be dem vaske fingrene først da, hadde aldri akseptert at noen stakk fingrene inn i munnen på gutten min uten rene fingre!
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2007 Godt å høre at jeg ikke er alene om å ikke like dette. Men hva gjør jeg da, når svigermor ikke hører? Tror dessverre dette ender med sure svigerforeldre og upopulær svigerdatter... Kanskje jeg skal sette min lit i at hun en vakker dag biter av henne fingen? :-)
Stratos med 3 barn Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Litt basilusker har da ingen vondt av i vårt rene samfunn Stoler på mine nærmeste, at de har en normal hygiene og i tillegg tar litt ekstra hensyn til guttungen jeg altså. Rekker ikke alltid løpe rundt som politi. I tillegg har jeg dyr, så her finner man hår på det meste og jeg antar det etterhvert blir skikkelig moro å låne bort leker og greier. Det får bare stå på, så får jeg heller finna på noe annet om han skulle bli syk en dag....
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Nei, hva skulle hun få ut av å sutte på folks hender? det synes jeg er en uting som man ikke trenger å lære unga..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har til nå ikke sagt noe, for heldigvis bor hun på andre siden av landet. Men tror nok sambo skal få si noe sånn at vi slipper at det blir en vane..! Bedre å ta det ved roten liksom
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes også det er motbydelig! Du må si fra, det har jeg gjordt..:-)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Det er da vanlig at babyer putter ting i munnen for å utforske det. Dette gjelder alt fra egne fingre til leker, mat og andres fingre om de får sjansen. Dersom folk har god håndhygiene, ser jeg ikke noe galt med at snuppa gnager litt på fingre, selv om det ikke er mine eller samboers. Jeg vil imidlertid kjenne personen hun tygger på, slik at jeg har en viss peiling på om vedkommende er hygienisk eller ikke. Hun får selvsagt ikke tygge på villt fremmede personer, men jeg plasserer henne heller ikke i fanget på fremmede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå