Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Ammehjelpen sier at jeg ikke trenger å begynne med tre måltider fast føde ved 6 mnd. alder, hs sier at jeg bør det. Hun får nå bare en kvart porsjon grøt(kanskje hun spiser en halv om hun er sulten), ellers mm. Hva gjør dere? Nå er jenta mi 6,5 mnd.
Hoppetussa Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Bruk fornuften du. Men du bør begynne med smaksprøver, så hun venner seg til forskjellige smaker.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Tror det er viktig at du begynner litt forsiktig slik at hun venner seg til smakene og det at hun blir full i magen på en helt annen måte. Hele fordøyelsessystemet skal jo igang på en helt annen måte. Prøv deg fram og følg din egen magefølelse. Det er du som kjenner barnet ditt best og vet hva som funker!
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Etter 6 måneder trenger de mer jern, uansett hva ammehjelpen mener. 3 måltider er ikke sikkert han trenger, men litt lett grøtstart er nok det beste. Hs veier og måler og vurderer hvert enkelt barn, det gjør ikke ammehjelpen..jeg ville hørt på hs i tvilstilfelle..
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 gjør som du vil. jenta mi er like gammel og får bare mm. vi har prøvd bare i 2 dager med grøt og stresser ikke. nå begynner jernlageret og avta men ingen krise me det.. venninna mi full amma 8 mnd så hvis du har nok melk ingen problem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå