Gå til innhold

April: Trenger litt hjelp jeg... ang bytte av seng...

Monica *rosa og blå*

Anbefalte innlegg

Vi har sprinkelseng til Natalie, og hun er jo så stor at hun kan klatre ut av sengen.. hun har ikke kommet på det enda, men det kan jo skje hvert øyeblikk!

Men jeg vet ikke om det er for tidlig å skifte til junior seng nå.. den er jo stor, og det er jo ikke sikkert at hun kommer til å ligge i ro der...

Hva tror dere? Tror ikke vi kommer til å kjøpe "vokse" seng med tanke på madrasser og slikt styr... Men er ikke helt enig med meg selv der heller....

Hvor lenge er vanlig å ha sprinkelseng? Noen som allerede har skiftet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg kan hjelpe så veldig, for jeg lurer på akkurat det samme... Vurderer å innrede det nye rommet til snuppa nå, før babyen kommer, så ikke hun mister enebarnstatusen, rommet sitt og alt det andre trygge på en gang... Men er veldig spent på om det går bra å legge henne i stor seng alt nå..

Vi kan jo selvfølgelig prøve, og bare gå tilbake til sprinkelsenga hvis det ikke går...hmmm.... nei, blir ikke enig med meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt ligger fremdeles i sprinkelseng, men straks han greier å klatre over, blir den skiftet ut. Da kommer han til å overta storesøsters seng, som er en slags vokseseng fra IKEA. Når barna er små, er hodeenden og fotenden vippet opp, og sengen er dermed bare litt lengre enn sprinkelsenga. Sengen heter Vikare, og alt man trenger av madrasser følger med. Du kan jo ta en kikk på IKEAs hjemmeside, evt i katalogen, hvis du har den. De har også sengehest som passer til, så ikke barnet faller ut i søvne. Vi er veldig fornøyde med den senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått å tenkt en del på det der jeg oxå. Men jeg og mannen har pratet om det og vi kommer itl å vennte til hun er nermere 3 år med å byttet ut sprinkel sengen og da kommer vi til å kjöpe vokse seng til henne.

Det stt vi vennter så lenge er att vi håper ett lite sösken kommer rundt da og da kan h*n ta over sprinkel sengen. Har ikke ´plass til å ta vare på sengen og selge den for så å kjöpe ny gjör vi ikke.

Så vi kommer tilå vennte til våren 2008 med å byttet ut sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å vente til han er ca. 3 år vi også. Kommer selvfølgelig an på hvordan det blir med "utklatring " av sprinkelsenga etter hvert da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine andre barn har gått fra sprinkel seng til vanlig seng rundt 2 årsdagen sin. Ikke brukt sengehest heller.

Så me har sett på en seng til LillePia, fant ei kjempe fin vokseseng som me kanskje kjøper.

Men vurderer også en helt vanslig seng... blir vel at me kjøper en som me finner der og da når me skal ut å kjøpe seng til henne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vel egentlig havnet mitt i et sengebytte, uten at det helt var planen vi da. Her har han sovet i stor seng nå i fire netter rad. Han ligger i sprinkelseng til vanlig, men har en rammemadrass med masse puter på rommet også (den bruker til lesekrok/kosekrok/putekrig). Og tre netter på rad våknet han og gråt på natten, noe som aldri skjer til vanlig. Så en kveld da vi skulle legge ham pekte han på denne store senga på rommet sitt. Så da la jeg ham der, med beskjed om at mamma kom og la ham i sin seng hvis han ikke klarte å bli liggende. Men fem minutter etterpå sov han. Og det gjorde han gjennom hele natten, og de tre neste også. Men natt til i dag puttet jeg ham i sprinkelsenga igjen, for jeg syns egentlig han er lit liten til å bytte seng, men da våknet han og gråt på natten igjen :-P Så her bytter vi nok over for godt.

Jeg kommer til å gå over på junior-seng til ham (de er 70 x 170cm), siden jeg syns vanlig seng er for stor, og vokse seng for styrete med madrassene som du sier. Den på 170 lang kan han jo bruke ganske lenge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!! Tror vi utsetter det til 2årsdagen hennes (hvis hun ikke klatrer før den tid da)

Jeg får ta en titt på ikea, så kanskje jeg får gjennom en tur dit også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...