Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Har en gutt på 9 mnd som har slitt veldig med atopisk eksem siden han var rundt 3 mnd. Vi har smurt han med a-derma to ganger daglig hver dag siden den gang og hatt utallige kortisonkurer. Kortison hjelper, men ikke mange dagene om gangen. Dessuten har han mye eksem i ansikt og på hender som vi ikke tørr behandle med kortison da dette ikke må komme i øynene. Bør han utredes videre? Hva annet kan jeg gjøre for å lindre eksemet? Hissigheten på eksemet har vært avtagende i perioder, men han er aldri eksemfri. Klør seg til blods på store deler av kroppen og får stygge sår. Uff, er fortvilet. Han er ellers frisk.
Honningmelon Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Vår gutt på 3 år hadde også eksem,men er helt kvitt det i dag. Be om henvisning videre,så dere får tatt prikktest,så kan dere finne ut om det er noe han reagerer på. Gutten vår reagerte på egg og melk,men ble kvitt alt sammen,så i dag er han stort sett bare litt tørr i huden.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Vil anbefale deg å prøve en dyktig homøopat. Kortison demper symptomene, men kurerer ikke eksemen. Det kan være lurt å få hjelp til å finne årsaken til utbruddene. Tester utført hos vanlig lege har vist seg å være veldig ustabile på så små barn. Jeg ville prøvd begge deler var jeg deg, altså både lege/hudspesialist og homøopat.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Prøv å følg med på om det blir bedre eller verre av enkelte matvarer. Og hvis du ammer, sjekk om det kan være noe du har i deg som går over i melka. Jeg er nå 99,9% sikker på at eksemen som suppa vår har i fjeset kommer av at jeg har drukket små mengder rødvin i ny og ne.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Har du prøvd med vanlig A-krem? den fungerte kjempe bra på frøkna vår. Har også prøvd a-derma, men den fungerte ikke like bra. Vil også anbefale homøpat, har hjelpt 4 åringen vår i hvertfall.)
Sigbeth Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 vi smører med locobase repair, men la kortisonen virke i 15 min først elleres kan du få resept på medisin mot kløe som heter phenamin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå