Gå til innhold

Uff, flere babyer med mye eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 9 mnd som har slitt veldig med atopisk eksem siden han var rundt 3 mnd. Vi har smurt han med a-derma to ganger daglig hver dag siden den gang og hatt utallige kortisonkurer. Kortison hjelper, men ikke mange dagene om gangen. Dessuten har han mye eksem i ansikt og på hender som vi ikke tørr behandle med kortison da dette ikke må komme i øynene.

Bør han utredes videre? Hva annet kan jeg gjøre for å lindre eksemet? Hissigheten på eksemet har vært avtagende i perioder, men han er aldri eksemfri. Klør seg til blods på store deler av kroppen og får stygge sår.

Uff, er fortvilet. Han er ellers frisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt på 3 år hadde også eksem,men er helt kvitt det i dag.

Be om henvisning videre,så dere får tatt prikktest,så kan dere finne ut om det er noe han reagerer på.

Gutten vår reagerte på egg og melk,men ble kvitt alt sammen,så i dag er han stort sett bare litt tørr i huden.

Skrevet

Vil anbefale deg å prøve en dyktig homøopat. Kortison demper symptomene, men kurerer ikke eksemen. Det kan være lurt å få hjelp til å finne årsaken til utbruddene. Tester utført hos vanlig lege har vist seg å være veldig ustabile på så små barn. Jeg ville prøvd begge deler var jeg deg, altså både lege/hudspesialist og homøopat.

Skrevet

Prøv å følg med på om det blir bedre eller verre av enkelte matvarer. Og hvis du ammer, sjekk om det kan være noe du har i deg som går over i melka. Jeg er nå 99,9% sikker på at eksemen som suppa vår har i fjeset kommer av at jeg har drukket små mengder rødvin i ny og ne.

Skrevet

Har du prøvd med vanlig A-krem? den fungerte kjempe bra på frøkna vår.

Har også prøvd a-derma, men den fungerte ikke like bra.

Vil også anbefale homøpat, har hjelpt 4 åringen vår i hvertfall.:o)

Skrevet

vi smører med locobase repair, men la kortisonen virke i

15 min først

elleres kan du få resept på medisin mot kløe som heter phenamin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...