Gå til innhold

Hjelp!! Gravid og snøscooterkjøring!!

lille lilly;-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:) Tror jeg ville vært litt forsiktig med snøscooterkjøring, hadde jeg vært deg. Spesielt hvis underlaget er hardt og det er mye risting. Vet iallefall at gravide ikke bør kjøre "berg og dalbane - karuseller" uten at dette direkte kan sammenlignes.

Uansett, vær forsiktig på Svalbard - scootersafari er ikke alltid helt uten risiko.

Der jeg kommer fra er snøscootrekjøring ganske vanlig og jeg har aldri hørt om noen som ikke har kunnet kjøre scooter pga graviditet. Så jeg ville nok tatt den safarien jeg. Ikke hver dag man har mulighet til det på Svalbard heller da! Den ristingen som måtte komme kan overhodet ikke sammenliknes med berg-og dalbane uansett hva hun som svarte deg måtte tro.

Har ikke peiling på om scooterkjøring er skadelig eller ikke, men har vært så heldig at jeg har vært to ganger på svalbard. Og det er helt nydelig der oppe!! Helt annet enn man er vant til med de små reinsdyrene og de flate fjelltoppene.

Kan være sinnsykt kaldt der oppe i april (var 32 minus da jeg var der) så husk for all del varmt og vindtett tøy. Sankthans er ikke så veldig mye varmere, med snøhauger rundt omkring, og vinterdress rundt sankthansbålet.

Kos deg masse, og ta masse bilder, det kommer nok til å bli en tur du husker resten av livet :)

Hei l_cath!

Er oppvokst med scootere og så godt som alle der jeg kommer fra er på tur i fjellet når det er vinter - gravid eller ikke.

Skal selv på hyttetur med snøscooter (vis det blir snø da;-)) i påsken og da er jeg ca 34 uker på vei!!!!

Har spurt jordmor også og hun bekreftet det jeg trodde at så lenge det ikke gjør vondt og du ikke faller av (dvs. holder rolig fart...!) er det ingenting i veien med å får frisk luft hverken på scooter eller motorsykkel ( som hun sammenligna med da)

Lykke til og KOS DEG MASSE!

Hilsen gaaanske misunnelige meg ;-)

Annonse

Jeg bor selv på Svalbard, og har vært mye på scooterturer. Også på arrangerte. Der går det i veldig sakte fart, men det blir en del risting for det. Om det er skadelig vet jeg ikke. Kommer til å fortsette å dra på turer en stund til. Er 9 uker på vei nå.

Hvis du er usikker bør du ta kontakt med de som arrangerer turen. Kulden her kan være bitende, men scooterdressene som dere får låne er veldig varme, så fryse kommer du nok ikke til å gjøre. Nå vet jeg ikke hvilken av turene du skal på. Er det kun en kort tur til Barentsburg, eller skal dere til Østkysten som er et godt stykke lenger? Uansett, ta kontakt med arrangøren. De har erfaring med dette.

God tur opp hit!!! Du kommer i den mest fantastiske tiden, og jeg er sikker på at du vil få en kjempeopplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...