Gå til innhold

Ingen her som ikke spiser sundt? Eller som har lagt om kosthold uten suppediett?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere kan si hva jeg burde spsie for og ned ned i vekt, jeg skal begynne og lage ingerrug brød bare jeg finner en oppskrift et sted,men hva annet kan jeg spise som er magert og sundt. Og er det noen som vil slenge seg på så kan dere det for jeg begynner på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse:

 

 

Jeg lurer på om dere kan si hva jeg burde spise for og ned ned i vekt, jeg skal begynne og lage ingers rugbrød bare jeg finner en oppskrift et sted sidej jeg ikke kommer inn på slanketips siden til Twig,men hva annet kan jeg spise som er magert og sundt. Og er det noen som vil slenge seg på så kan dere det for jeg begynner på mandag. Er ikke noe glad i fisk åssen skal jeg få til og like fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an paa hva du liker da,

 

men forslag til mat kan vaere:

 

Grillet kyllingfilet (uten skinn saa klart) med kokte groennsaker, el salat

Wok (der kan du jo ha alt mulig oppi)

Ellers saa er jo en suppe godt en gang i blant, samt stuinger, andre friske salater, fruktsalater bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften på Ingers rugbrød.

1,3kg fin sammalt hvete,

200gr.fin sammalt rug,

200gr.helkorn hvete,

2 poser tørrgjær,

2 strøkne ts.salt,

9dl.kruskakli,

1.9 liter vann,

1dl.linfrø,

1dl.solsikkefrø,

1dl.havregryn.

 

Bland alt det tørre og hell det litt etter litt i vannet som selvsagt er 38-40 grader, mens kjøkkenmaskina går på lav hastighet. Når jeg har fått oppi alt, skrur jeg opp maskina til full styrke. Deigen må eltes i kjøkkenmaskin. Deigen blir veldig løs og klissete, så den skal ikke eltes på kjøkkendisken. Hev deigen i 1 time, slå ut lufta og hev 30 min til. Fordel deigen i brødformer.(2liter=2brød, 1,5l=3 brød).Spray brødformene med formfett ellers sitter brødet fast i formen. Brødet skal ikke etterheves. Stekes på 220grader i 1time eller i varmluftovn 200grader like lenge. Brødet er kompakt og litt klissete, men godt hvis man liker veldig grovt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å drikk mye vann, jeg får i hvertfall en slags forstoppelse dersom jeg drikker for lite. Jeg spiser 5-6 brødskiver av dette brødet om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å spise fisk for å gå ned i vekt. Jeg har gått ned 30kg uten å spise fisk. Velg da magre kjøttprodukter som kylling, kalkun, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig, svinekjøtt, oksekjøtt o.s.v. Prøv å spis 2 frukt og 3 posjoner med grønnsaker. Man bør alltid spise proteiner sammen med frukt, da spiser jeg 1 yoghurt, litt cottage cheese eller 8-10 mandler, dette for å holde blodsukkeret jevnt. Prøv å begrens inntaket av hvit mel til minimalt, og spis lite pasta og ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går på kostholdskurs og dette er noe av hva jeg kan spise i løpet av en dag:

Frokost/lunsj:

2 brødmengder = 60 gr. brød eller 50 gr. knekkebrød eller 50 gr. frokostblanding/havregrøt eller 1 frokostgrøt(pose)

På dette har jeg noen av disse påleggsmengdene:

30gr. skinke

30gr. ost 16-18%

30gr. pålegg max 23% fett

30gr. leverposeti/baconpostei

30gr. fet fisk

60gr.reker, krabbe, tunfisk, crabsticks, blåskjell

60gr. magerfisk

60gr. fiskepudding, fiskekaker

80gr. cottagecheese

20gr. brunost

20gr. ost 27%

1egg eller 3 eggehviter

 

Til kveldsmat er det en brødmengde.

Du skal kun bruke en av påleggsmengdene pr måltid men trenger selvfølgelig ikke å bruke det samme, du kan f.eks ha 10gr. skinke, 10gr. leverpostei og 10gr.ost e.l.

 

Du skal ogsa ha i deg minst 300 gr. med grønnsaker i løpet av en dag og 3 frukter à 125 gr.

 

Middag:

1 potetmengde = 125 gr ferdigkopkt potet/mos, 100 gr ferdig kokt ris/pasta, 30 gr. tortilla, 2 stk tacoskjell, 30 gr brød,

2 potetmengder = ingen kveldsmat, 45 gr. nachoschips

 

Middagsmengder:

100gr. skinke, lammekjøtt, pølse, farsemat, oksekjøtt, sild, laks, makrell, ørret

120gr. svinekjøtt, vilt, kylling uten skinn

180gr. fisk, fiskekaker, fiskeboller,

500gr. urensede reker = 180gr rensede

3 egg, omelett

 

Melkemengde:

5 dl. lettmelk, skummamelk, skumma kultur, cultura naturell

3 dl. biola blæbær, 2,5 dl biola pære m.m

4 stk youplait 0,1%

2 vanlige 1,25 ml tine

125 gr Dream is m/frukt og bær

100 gr sjokolade/karamell is

2 dl vaniljeyoughurt tine

1 liten softis i beger

170 gr cottagecheese

 

 

På lørdagen spiser jeg en pose med superchips og koser meg ellers i ukene med masse bær med f.eks 1,8 dl vaniljekesam over eller vanilje youghurt!! Namnam!! ;o)

 

Lykke til, jeg gikk ned 1,7 kg første uken og skal på ny veiing i kveld så det blir spennende å se!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si hjertelig tusen takk for gode råd fra dere. Gleder meg til og begynne til mandag. Jeg skal trene vær dag i 30 min etter pilates og være ute på snuppa i minst 3 timer.

 

jeg begynner og spsie ingers rugbrød og spiser det som dere nevnte over her.

 

 

Nok en gang tusen hjertelig takk damer:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...