Gå til innhold

Større sjans for strekkmerker etter keisersnitt? Noen som vet?


@nemone

Anbefalte innlegg

Hei, jeg måtte ta keisersnitt da snuppa mi ble født, og jeg lurer nå på om det er større sjans for strekkmerker i og med jeg nå har arret nederst på magen? Noen som har erfaring? Fikk ikke strekkmerker sist, smurte meg ikke sist gang, men hvis det er større sjans for strekkmerker nå så er det vel greit å forebygge litt...

Leste at noen mente det var større sjans for strekkmerker ved piercing, og da lurte jeg på om et arr har samme effekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg har en del små arr på vel 1cm på magen etter flere kikkhullsoperasjoner. Dette hadde jeg da jeg gikk gravid med datteren min, og de ble liksom større og sto litt ut under graviditeten, og var litt mere tydelige i tiden etter fødsel, men nå 3 år etter er de så godt som borte. Fikk ikke strekkmerker rundt de.

Blir nok keisersnitt på meg denne gangen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og takk for svar! Godt å høre at det ikke er automatikk i strekkmerker ved arr, arret er jo også såpass langt nede at det vel ikke strekkes så mye kanskje.

 

Lykke til med svangerskapet og snittet, jeg hadde en veldig fin opplevelse med mitt planlagte snitt - ingen komplikasjoner i det hele tatt hos meg. Pent arr også (i den grad at arr er pene da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...