Gå til innhold

Barneforsikring

Meg og mine to skjønne jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å forsikre barna mine. Hvilken forsikring er bra ?? Hva har dere. Er der mange av dere som ikke har barneforsikring.

Hvilke skal vi velge er vel det store spørsmålet, vet jo at storebrand sin er best i stest.

Forsikring er ikke akkurat billig heller, men Kan det hjelpe barn senere ev . ved behov, er det ikke tvil om at vi velger å ha det,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjensidige gjør det også meget bra i test. vi har begge barna forsikret der. jeg betaler litt over 300 kr i måneden for begge to.

Skrevet

Vi har forsikret alle tre i Storebrand. De har tre forskjellige nivåer og priser alt etter hvor omfattende forsikring man ønsker. Så det er ganske fleksibelt. Vi har valgt den "mellomste".

Skrevet

Dersom du velger å forsikre barna dine, anbefaler jeg deg ikke å velge den billigste i Storebrand - det som gjorde at SB vant testen skyldes at de har en månedlig utbetaling (såkalt uførepensjon) ved uførhet. De fleste andre forsikringer har også en dekning mot uførhet, men det kalles uførekapital - det er en engangsutbetaling som barnet får når det er erklært varig ufør. Dette er en prosess som i snitt tar 5-6 år gjennom trygdesystemet. (dette er også noe å tenke på når det gjelder forsikringer for oss som voksne..). Å få en engangsutbetaling som barn på en halv mill er ikke helt det samme som å være lovet en månedlig utbetaling frem til du blir pensjonist dersom du blir ufør som barn.. Synes det er viktig å se på hva man faktisk får når man først velger å betale en forsikringspremie. Tror det skiller en 50-lapp i måneden; men jeg føler hvis man velger å forsikre barna sine, så er dette marginalt, mener nå jeg.

..jeg har ikke forsikret lille gutt, er ikke sikker på at jeg skal heller.. Men hadde nok gått for Storebrands utvidede pakke, tror jeg.

Skrevet

Du har tydeligvis litt greie på dette og satt deg inn i dette med forsikring... men av nyskjerrighet... kan jeg spørre hvorfor du vurderer å ikke forsikre dine barn?

Jeg har forresten vurdert storebrand selv

Skrevet

Jeg vurderer storebrand sin, lujrte bare på om det var noen dårlig/gode erfaring folk hadde med storebrand el. ev. andre selskaper. og hva de hadde selv.

??

Skrevet

Det går vel på kostnaden for forsikringen kontra sannsynligheten for at noe faktisk skjer.. Og sløvhet.. Det er jo i grunn idiotisk å i det hele tatt vurdere å ikke bruke pengene på dette - det er jo faktisk det mest dyrebare vi har.. Paradoksalt nok er huset og bilen selvfølgelig forsikret..!

Vi er rare - jeg tror nok at lille gutt på to mnd skal forsikres - jeg må bare få ut fingeren..;)

Skrevet

Jeg har tenkt det samme som deg lille sprell og meg. Jeg har tenkt på sannsynligheten for at noe skjer er vel lite, men det er forsent å gjøre noe med, når det først skjer.

I tillegg jobber jo jeg som sykepl. på en barneavdeling. Må si at jeg har førstehåndskunnskap av ettervirkninger av alvorlige sykdommer/ulyukker. Hovr ofte har jeg ikke tenkt , stakkers foreldrene, det blir ikke enkelt for de.

sykdom kan ramme hvem som helst, og ulykker kan skje hvorfor helst. Hva får oss til å tro, det ikke rammer oss.

Tenk på alt vi bruker penger på, ukeblader, brus, middag, den buksa til 1000 jeg bare måtte ha, og selvfølgelig må man jo røyke (jeg gjør det imiderltid ikke), blir jo så sugen.

Forsikring kommer til å koste i overkant av 300.

Du kan si på den måten: Jeg har fått ut fingeren!!

Skrevet

Jeg leste nettopp at barneforsikring er det man trenger minst, og man blir ikke anbefalt det fordi når man først er i en situasjon der man trenger den så er de utrolig vanskelige med å betale ut det man har krav på.

Jeg har likevel på alle mine barn og synes ikke det er dyrt med ca 100 kr pr barn i mnd.

Har i sparebanken, men vurderer å skifte fordi betingelsene er ikke like gode på han som har katt- og husstøv allergi som på de andre!

Ville sjekket litt rundt om jeg var deg.

Skrevet

Nå husker ikke jeg forskjellen på de ulike seskapene, men noen har en forsikring som også dekker kostnader ved lang tids sykdom slik at en av foreldrene kan gå hjemme med full lønn. Det lønner seg å bruke litt tid på dette slik at du får den forsikringen som passer dere best.

Skrevet

Gjensidige eller Storebrand er best. Vi har Gjensidige. Vi forsikrer hund og smykker, så hvorfor skulle ikke barna bli forsikret?! :)

Skrevet

Vi valgt If ut fra en forbrukertest gjort av adresseavisen november/des. 06. de gir størst ubetaling både ved ulykke og sykdom. Husker ikke om de var dyrere eller billigere enn resten. Tok dem fordi de gav størst sum dersom noe skulle skje. Har jobbet med funksjonshemmede barn og har sett hvilke ressurser som trengs for å få hverdagslivet til å gå rundt dersom en skade oppstår.

Skrevet

Forstod ikke det helt, jeg - If er jo et skadeforsikringsselskap, ikke et livselskap? Trodde det eneste skadeforsikringsselskap tilbød når det gjelder forsikring av liv var ulykkesforsikring, dvs en engangsutbetaling kun når barnet er varig sykt etter en ulykke...? Med andre ord ingen dekning dersom barnet blir sykt. Mulig det har endret seg, men dette var nå tilfelle når jeg jobbet i If for noen år tilbake.

Skrevet

vi har ihvertfall forsikring i gjensidige, og der dekkes det ved død, ulykke, uførhet og sykdom. anbefaler deg å ringe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...