Gå til innhold

Ammefri..........(samme som på skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Føler med deg. Vanskelig når man vet at man blir upop eller uglesett bare fordi man prøver å holde på rettighetene sine. På min arbeidsplass vet de ikke hva ammefri er for noe... Jenten min er ni mnd og spiser fortsatt bare ett måltid om dagen, vil bare ha pupp utover det. Så egentlig burde morspermisjonen vart til barna er ferdig med pupp, synes jeg.

Hei! Jeg begynte å jobbe igjen da knøttet var 11 måneder. Nå er han et drøyt år, og jeg ammer fortsatt en god del. Skrev søknad og la ved attest fra helsestasjonen om at jeg fortsatt ammer. Fikk da innvilget ammefri (inntil to timer om dagen) fram til han er nærmere ett år og tre måneder, og må søke om forlengelse dersom jeg fortsatt har behov for ammefri.

Har avtalt med sjefen min at jeg selv organiserer ammefrien slik det passer best. Har ikke følt behov for å ta fri to timer om dagen, men tar en pause for å melke meg etter lunsj, og går gjerne en halvtime tidligere når det passer. Ikke noe problem på min jobb heldigvis, syns det er dårlig gjort dersom du blir upopulær fordi du trenger pauser pga amming/pumping! Jeg regner med å amme en god stund til, så ammefrien kommer godt med (foreløpig ammer jeg 3-4 ganger om dagen + at han får en flaske mm i barnehagen.)

Jeg ammer fortsatt toåringen min, og tar ut ammefri i 1 time på jobben på hver vakt. Ikke noe problem på min arbeidsplass. Det første barnet mitt ble ammet i nesten 3 år, og jeg benyttet ammefri den gangen også, men ikke i samme bedrift.

Stå på, amm så lenge du kan, og ta ut ammefri med god samvittighet.

Det er faktisk et punkt i arbeidsmiljøloven som støtter dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...