Gå til innhold

Noen som har noen gode forslag?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som kan foreslå en enkel meny/enkle oppskrifter?

 

Da man ikke skal spise poteter, pasta eller ris - hva i all verden skal man spise til middagen da da?

 

Fins nok av kurer der ute som skal være så fantastiske, men de inneholder enten så fremmede ingredienser eller mat jeg ikke liker, at jeg gidder ikke å lese ferdig en gang når jeg ser hva det inneholder.

 

Og jeg liker ikke kylling eller fisk, så da er det ikke så greit å skulle spise seg sunn...

 

Forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hva annet liker du da??

Kan gi deg en basis oppskrift paa en god suppe(minestrone)

 

Kok vann, ha i buljong og litt tomatpurre

kutt opp gulroetter, brokkoli, tomater, og andre groennsaker du liker i biter( feks sjamognon, loek, purre etc)

Hiv de oppi suppa

Ha i nyreboenner, og kikkerter (evt andre boenner du liker, god erstatning for potet, men litt " sunnere")

La dette surre i ca 20 min, smak til med kvernet salt og pepper..Mmmm

 

Ellers saa kan du jo lage stuing med groennsaker og kjoett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med grønnsakspai!! Den er kjempe god.. kjøp en pakke paideig (tørrvare) i butikken, tilsett kun vann, og legg den i en paiform, og strø på med oppkuttet gulrot, brokkoli, blomål osv.. jeg pleier bare å kjøpe en sånn pose frosne grønnsaker jeg :) brokkoliblanding eller hva det nå heter. så kan man ha i skinke om man vil :)

Visp sammen 2 egg og 3 dl vann, eller 3 egg og 2 dl vann (husker ikke helt, men det står på paideigpakken) hell det over grønnsakene og inn i ovnen i 45 min eller noe..

KJEMPE GOD! tilogmed min superkresne mann liker den:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...