Gå til innhold

Under/etter keisersnittet

Anbefalte innlegg

Skal ha planlagt ks i neste uke. Grugleder meg for dette, hadde jo håpet å føde vaginalt, men ungen ligger i seteleie, så valget var egentlig enkelt. Kan noen svare meg på noen spørsmål?

Får jeg ungen opp på brystet når den er kommet ut? Ev. når får jeg det?

Hvor lang tid tar hele inngrepet og syingen? Drar pappan og babyen opp på fødeavd i mellomtiden?

Hvor lenge må kateteret sitte i? Kan man (er det vanlig?) å være oppe samme dagen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7820008-underetter-keisersnittet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg tok snitt i fjor. Var våken under inngrepet og fikk se babyen littegrann før jm og pappa tok henne med seg ut. Selve inngrepet tar ca 5 minutter, syingen ca 45 minutter. Jeg ble lagt inn på morgenen, ungen var ute 3 timer etterpå (venting og prepping). Ble lagt inn på oppvåkningen, var pigg så pappa og baby kom ned så fort baby var veid og renset og alt det der. Kateteret satt i til morgenen etter (og takk og lov for det, for jeg hadde ikke klart å komme meg på do selv....). Jeg klarte fint å gå dagen etter (dusjet helt selv på morgenen etter), samme dag som snittet ble tatt klarte jeg bare å stå på beina og ta et par skritt. Det føles som du har tatt 100000000 situps, men det går raskt over.

Lykke til, jeg hadde en veldig fin KS opplevelse, håper du får det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...