Little miss sunshine Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Hei! Min mann lager verdens beste sjokolade dessert, nydelig. Men han bruker rå egg i den og lurer på om det er ok at jeg som er gravid spiser det? Han hadde tenkt å lage det til familiebursdagen på lørdag, og da er vi to gravide der så det vært fint om noen hadde noen råd. Kan ikke huske at jeg har lest noe om egg i forhold til graviditet.
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Vesst eg va deg så hadde eg ringt legevakta eller jordmor eller legen min. Ringte en gang øegevakta på en søndag siden legekontoret ikkje va åpent da, ¨åg hørte om eg kunne ta paracet.. selvfølgeli e d mange som ikkje ser på d som en god grunn, men eg hadde feber, åg eg va usekker sia vi ikkje hadde d innlegget som ligg inni pakken. Bedre å være heilt sikker når man e gravid, enn litt usikker:) Lykke til, fikk løst på sjokolade no;)
muslingen Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 heia:) klippet dette ut fra matportalen.no. var en som lurte på om man kunne spise rå egg. Ja, du kan trygt smake på kakedeigen eller spise eggedosis i Norge, dersom du har brukt norske egg. Mattilsynet har nasjonale overvåkingsprogrammer for salmonella i Norge, som dokumenterer at forekomsten av salmonella i fjørfebestanden i Norge er vesentlig lavere enn for eksempel i Danmark. Det har heller ikke vært meldt om syke mennesker på grunn av salmonella i norske egg eller eggprodukter etter det Mattilsynet har kjennskap til. Rå egg innebærer heller ikke noen helserisiko for gravide når det gjelder smittestoffer. ble veldig nysgjerrig på hva han skal lage jeg nå. mulighet for oppskrift? blir helt gal av alt jeg får lyst på bare noen nevner noe godis:)
Little miss sunshine Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2007 Hei ! Tusen takk for hjelpen. Da ser det lyst ut for god dessert på lørdag. 170 g melkesjokolade eller mørk sjokolade 1,5 dl kremfløte 5 eggehviter 1/2 ts sukker Smelt sjololaden. Pisk fløten til den er krem, men ikke stivpisket, bare til den får litt konsistens Pisk eggehviten til de er stive, ha i sukkeret etter at du har vispet en stund. Bland forsiktig sammen alle ingrediensene, hel dem i porsjonsformer eller en stor om du vil La det stå i kjøleskapet over natten. Den er helt nydelig! Så den er verd å prøve hvis du har lyst på noe godt!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå