Gå til innhold

mayla22+gull i magen

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så hyggelig å bli spurt etter :o)

Redd dette vil bli et langt svar, men du spurte...hihi!

Jeg blir fulgt opp på Riksen av flere grunner. De første 10 ukene av svangerskapet var det fordi jeg krevde det. Etter at jeg testet pos ringte jeg for å få time på ivf pol til ul. Sykepl nektet, og mente jeg burde henvises gjennom fastlege. Ettersom jeg har mistet 3 ganger tidligere, hadde legen på ivf pol lovet meg oppfølging uansett hvordan jeg ble gravid, så jeg forklarte dette. Hun skulle snakke med legen og ringe tilbake. Hørte ikke noe på mange timer, så ringte til ivf sykepl, og forklarte sit for henne. Hun kjente meg igjen fra forsøket, og satte meg opp på ul time to dager senere.

Dagen etter ringte sykepl 1 tilbake, og da kunne jeg få time 14 dager senere - kyss meg i R***** så elendig!

Etter to dager var vi på ivf pol på ul, og da mente legen at det hadde gått galt. Fikk da beskjed om å måle hcg og komme på ny ul 14 dager senere. Hcg steg, og på neste ul slo hjertet og alt i orden. Legen mente jeg var 14 dager kortere på vei, og ville ha meg inn på enda en ny sjekk. Så rett før jul var vi på vår 3. ul på ivf pol, men da så de ikke hjertet. Byttet maskin, og der var det en liten krabat som turnet rundt og hjertet banket :o) Da ville ikke legen på ivf pol stresse oss noe mer, og mente vi burde overføres til føden/gyn for oppfølging der.

Jeg var allerede innvilget fødeplass på Riksen, og pga det kunne jeg søkes inn til adi pol som er en avd for gravide i risikosvangerskap. Ettersom jeg skjønte måtte man ha fødeplass der for å få dette tilbudet.

Fikk brev etter en uke og skal dit for første gang i morgen (onsdag). Der blir man fulgt opp av ernæringsfysiolog og jordmor og lege. Håper det er et like bra tiltak som det virker som!!!

Har hatt en blødning som jeg ville sjekke, og da ringte jeg bare gyn på Riksen og fikk komme inn samme dag. Da var det en lege fra føden som tok ul, og alt var i orden.

I tillegg til alt dette, har jeg 2 kroniske sykdommer. Den ene er det kun Riksen som behandler, og jeg har vært pas på kir pol i mange år. Har et implantat som kan flytte på seg ed graviditet, så det har jeg måtte slå av. Dette medfører en del komplikasjoner, blant annet er jeg mer utsatt for urinveisinfeksjon, og det har jeg nå fått. Da må det dyrkes prøver og testes ut medisiner, og det gjøres på Riksen.

De forskjellige avd driver oxo å diskuterer seg i mellomom det er best med ks eller ikke, så er greit å ha alt på et sted :o)

Får du ikke oppfølging på Riksen, eller har du ikke spurt???

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer!

Klemmer

Jeg fant jo ut forgje onsdag at jeg var gravid, månden etter vårt 2 mislykkede icsi forsøk. I forsøk hadde jeg i april/mai 05 bare uker etter det hadde jeg en operasjon i hodet min 4 på nevrokirurgisk på Riksen.

Jeg ba instendig sykepleier om å få bli fulgt opp der, men det ar ikke vanlig selv om jeg nevnte at jeg hadde hørt om slike tilfeller. Jeg har en komplkasjon etter siste operasjon, det vet ikke Riksen om enda, iallefall trodde de på nevro at det var noe som ville forsvinne, men det har vært stabilt 1 år. Så trolig må jeg ta ks pga det kan bli vanskelig å presse.

Har du noen råd, skal jeg prøve å kontakte nevro, eller gå rett på de på kk/gyn eller få henvisning fra fastlege.

Det eneste jeg fikk da forgje onsdag var bl.p som torsd viste hcg på 74 !3 DPO, tror vi.

Jeg har kranglet med Riksen før, og fått komme inn så jeg vet det går ann.

Jeg ville ringt ivf sykepleierene, selv om det ikke er deres jobb, så er de de hyggeligste. de prøver ihvertfall å hjelpe til. På føden/gyn regner jeg med du må ha henvisning. Eller så kan du få nevro til å henvise deg, det går raskere enn å søke gjennom fastlege.

Har du fødeplass der??? Skaff deg det fortest mulig uansett, hvis du har lyst til å føde der.

Lykke til :o)

Nei jeg har ikke fødeplass der men jeg vil føde der og ikke på ahus for alt i verden. Hvordan gikk du frem å ordnet fødeplass der? tror jeg har 2 alternativer enten møte den ene legen på nevro om morgenen, eller gå gjennom de folkene jeg gjorde sist som fikk meg inn der, en ykrig ung lege som driver privat i Lillestrøm. Akupunktøren min spurte meg i dag om jeg hadde kontaktet lege, fordi hun mente jeg trengte extra oppfølging og tilsy pga det jeg har vært igjennom, er enig og vet det, men vil helst ikke innrømme det....men jeg skal ta tak i det til uka. Håper bare du svarer meg på det med hvordan du gikk frem for¨å få fødeplass der.

Jeg søkte gjennom fastlege når jeg var 5+2. Man skal normalt få svar innen 14 dager, men søk før uke 8. Mange som har søkt i uke 8 og fått avslag, så være tidlig ute!

Alternativet mitt var oxo Ahus, og det kommer ikke på tale! Da føder jeg heller hjemme, men det er nå meg... Mange som er fornøyd der oxo!

Hvor bor du? Jeg holder til på Øvre Romerike, og forstår at du ikke bor langt unna...

Klem

Annonse

Jøss, jeg tenker at sånne ting er litt tidlig....men det er jo ikke det når det er ventetid o.l

Nei, legen i går konsentrerte seg kun om å søke om fødeplass på Riksen, fant ut at jeg ikke hadde tid å miste så jeg gikk privat det er jo ikke lett å komme i kontakt med legesentret her opp og noen sekretærer ville nok ikke sett det som en hastesak heller. Men jeg fikk en legen i Lillestrøm som sagt til å søke Riksen, og han mente jeg kom under risiko og dermed trodde jeg fikk plass.

Også fikk jeg ny legetermin som jeg kaller det, dette hjulet de svinger på sier jeg er 1 uke lengre altså 6+1 ikke 5+1 som jeg regner og i følge akupunktøren skal jeg følge det legen sier så da er jeghalveis i 1.trimester.

Hvordan vogn har dere tenkt å kjøpe? Det er jo en jungel uten like. Så også at du skulle skrive svangerskapsdagbok, prøvde å finne den i går, men fant den ikke, får vel lete litt til.

Tusen takk for gode råd, en må være tidlig ute ser jeg nå :o)

Klem

Er veldig fornøyd ja :o) City Cross leveres bare med 4 hjul, men ville valgt det uansett pga stabiliteten.

Det ble den fordi Duo Edge med bag veien 18 (!) kg, og med baby, dyne, pose osv er totalen fort oppe i 30 kg (HJELP!)... City Cross veier 11,6 kg med hjul og bag, og selv en fiskebollepyse som meg klarer å bruke den i hverdagen uten å løfte eller bære meg ihjelp!

Det er oxo mange av de samme funksjonene på begge vognene, og det er ikke SÅ stor forskjell at det er verdt det vektmessig.

Duo Edge er oxo bredere og tar mer plass i butikker o.l. Må tenke at jeg kan komme inn i heisen i blokka hos svigers uten å måtte dele det opp i 3 omganger. Og at jeg kan gå på storsenteret uten å rive med meg halve butikken...hihi :o)

Maylamannen likte oxo Elk, men jeg syns den ble for mørk. Så da ble det Java, men er fornøyd med det...

Annonse

Hei! Vi har jo ikke vært å sett på noe vogn, men det er klart vekt å størrelse har litt å si. Husker da jeg var praktikant og gikk med tvillingvogn, det eneste stedet jeg kom inn med den var på matbutikken.

Tenkte jeg skulle ta en tidlig UL, faren min skrek opp da jeg sa jeg hadde bestemt meg for barnevogn....er tvilling selv så sjansen er tilstede....

Da jeg var inn på ass.befr så syns jeg nå at du har vært gravid så lenge, men 6,5 uke er ikke så langt fra. Får bestille time hos fastlege snart.

Nå skal jeg lese dagboken din, gleder meg.....

Jeg har oxo jobbet som praktikant, de hadde One Tree Hill, og den ble kjempe stor sammenslått. Må ha plass til både vogn og hundebur i bagasjen :o)

Oi så spennende da! Vi har jo vært på 5 ul allerede, så blir overrasket hvis de finner en andremann der nå ;o) Men like greit med en første gangen...

Det virker lenge oxo, men samtidig skulle jeg ønske det gikk fortere, Men det skjer jo så mye annet oxo, så greit å vente litt!

Håper du likte dagboken!

Hei!!

Så artig å lese dagboken din, når blir de oppdatert slik at neste uke kommer.

Jeg skriver litt for meg selv og har kjøpt en bok som heter Mors dagbok..... Kjære barnet mitt, her er historien om deg, fra svangerskap, til du fyller 6 år. Jeg hadde sett den for mange år siden og angret på at jeg ikke hadde kjøpt den, prøvde etter 1 års tid å få tak i den på bokhandelen, men siden jeg ikke husket tittelen så kunne de ikke hjelpe meg. Men så var jeg i samme bokhandel på ny året og MÅTTE jo bare kjøpe den, i tilfelle noe skulle skje en gang...så jeg ikke kom til å angre igjen.

I dag er jeg etter min bergning 5+3 og har stiftet bekjennskap med kvalmen. Og fårepølse....fysj....

Gleder meg til å lese videre... er formen bedre nå med deg?

Tuddelu :o)

Jeg har sittet å skrevet for harde livet i helgen, for å kunne komme fram til dags dato. Er merkelig å se det på nettet...

Jeg har svangerskapsdagbok som jeg skriver i, greit i etterkant, for man glemmer fort! Så bra at du fikk tak i den, det var spesielt :o)

Fårepølse må du ikke spise... Ikke spekemat i det hele tatt. Men bare jeg tenkte på det nå, ble jeg ekkel i magen. Lykke til med kvalme, får håpe du snart blir bedre!!!

Formen er bedre, magen vokser og humøret på topp...

Bruker stort sett dagene til bryllup for tiden - godt å gjøre noe annet :o)

Klem

Det er ikke jeg som spiser fårepølse, men jeg tåler ikke lukta en gang... Bryllup ja, du sier noe....vi har vært forlovet siden feb 2003, hadde da en aktiv periode våren 2004...så kulle det bli i 05, men jeg var glad det ikke ble da for hadde jeg en stor hodeoperasjon igjen, så fikk jeg en annen sykdomstilstand over natten.... I fjor tenkte vi på det og snakeket og sjekket endel, men da var det noen som blandet seg inn for å si sin mening og det var ikke særlig gøy så planene ble lagt på hylla igjen. Men det blir vel i år da...men vi får se, kansje blir det mye mindre....men tankene er bare svevende så lenge samboeren sier at han ikke har så mange meninger om dekorasjoner og farger osv, det samme sier han om valg av barenvogn, det er ejg som får avgjøre.....

I slutten av desember skrev vi en gjensidig avtale ved evt død, jeg stresset og det lød..om vi ikke skulle få egne barn så ønsker vi........yes, det ar den dagen befruktningen skjedde var det noen som ikke skulle gå glipp av arven tro.... noen mener vi må gifte oss før barnet kommer, slik at det ikke kommer utfor ekteskapet andre sier vi kan jo slå sammen bryllup og barnedåp.... jeg tror nok at jeg blir mere aktiv på dette området om noen månder....:o)

Dette hørtes nesten ut som vår bryllupsplanlegging, vi har utsatt det 3 ganger allerede; Fordi noen blander seg, jeg ble gravid, forsøk, økonomi osv... Men nå skal det skje, og 24. mars er den store dagen :o) Gleder meg så mye...

Nå har jeg dobbeltsjekket alle avtaler, og avtalt de møtene som trengs, og endt opp med 2 ledige helger fram til den store dagen. Og den ene helgen skal det (sannsynligvis) være utdrikkingslag!

Å slå sammen bryllup og dåp kan være en god mulighet hvis man ikke ønsker et stort bryllup. Men istedenfor å legge bryllupet på en søndag, hadde jeg nok heller byttet om dåp til en lørdag og laget en privat greie ut av alt sammen. Er ikke noe for de som skifter til brudekjole etter dåpen og stresser inn igjen i kirken for å overraske gjestene!

Går jo ann å skrive på invitasjonene; Velkommen til bryllup og dåp!

Å få barn utenfor ekteskap er det vel ingen som bryr seg med lengre, eller?!?!?! Tror jeg hadde lurt hvis noen hadde sagt det til oss... Nå hadde det seg sånn da, at vi sendte ut innbydelser før folk fikk greie på at jeg er gravid. Men hadde de sagt noe... hmmm!

Vi bestemte oss for bryllup i forbindelse med oppstart av forsøket i høst. Hadde snakket om det så lenge, og planene lå hele tiden å svevde i luften. Så var det jeg som ville ha noe å se fram til hvis forsøket ble mislykket, og hvis det ble vellykket ville jeg ikke være høygravid på bryllupsdagen. Så vi ønsket oss april, men presten kunne ikke, så da ble det mars. Nå er det bare stas!

Forsøket ble jo mislykket, og samme dag som jeg tok bp dro jeg i brudesalongen å la inn kjolen min, og sydde den opp. Så ble jeg gravid på egenhånd, og må nå sy den ut igjen hehe :o)

Du får pushe på sambo, så blir det nok bryllup på deg oxo :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...