2barns mor Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Jenta mi er 2.4 år. Har begynt å få henne til å bæsje på do. Potte var uaktuelt, der ville hun ikke sitte. Nå har hun begynt å si i fra når hun skal bæsje å det er jeg kjempeglad for. Det hender jo selvsagt at det blir noen uhell, men siden før jul så har det kunn vært en to-tre tilfeller der det har kommet i bleien. Tissingen er det værre med. Jeg prøver å sette henne på do flere ganger i løpet av en dag, å da tisser hun som regel. Morgen og kveld er fast takst og også noen ganger midt på dagen. Hun er jo i barnehage å der vil hun ikke på do i det hele tatt er tilbakemeldingen jeg har fått. Hun har som regel helt tørr bleie på morgenen. Håper virkelig hun blir bleiefri innen sommeren er over. Begynner å få store barn nå ja!!!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Min eldste er ca som di 2.3år, hun er helt motsatt, hun tisser bare det på do, har den fisher prce royal potty, og den er populær. Men bæsje det nekter hun, går aldri med bleie hjemme, men spør etter den når hun skal bæsje så hun vet når det skjer. Stresser det ikke, lar det gå i hennes tempo. De er ikke så store ennå akkurat. Har som mål at hun skal være tørr på dagen hvertfall til sommern/over sommern også tar vi natta senere. Hun har ennå noen våte netter, men våkner også og må på do så det kommer vel etterhvert;) Ja de blir store, så flinke så
Jente 28 Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Jenta vår er 2,6 år nå, men har vært tørr både natt og dag i noen mnd nå. Men ho vil heller ikke bæsje på do og spør etter bleia når ho må bæsje.Det synes vi er helt greit, men vi vet ho kan for hos bestemor klarer ho helt fint å bæsje på do. Hva kan det være, for her kommer det altså IKKE på tale.. Hørte ei venninne av meg si at var det bleiekutt på dagen, burde nattbleien også kuttes nesten med en gang.. Det gjorde vi, og det har funket fra første natt, uten ett eneste uhell..
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Min gutt ble tørr på dagtid da han var 1år og 9 måneder. Sier alltid ifra når han må på do.. Orker ikke stresse med å bli tørr om natta enda.Det tar vi i hans tempo.. Han slutta med bleie i fjor sommer!Da sprada han jo rundt i bare stumpen uansett, så det passa fint
ღtili35ღ Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Min jente er 2.5 år og hun er helt sluttet med bleie.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har en jente på snart 4 og en en gutt på snart 2 år som begger går i bleier, har en mistanke om at minstemann kommer til å bli tørr samtidig om enn ikke før storesøstra.
La Perla Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Min gutt er 2, 4 år, og ikke i nærheten av tørr. Han har sittet på do litt, og klart å tisse i do, men nå vil han ikke det mer. Hvis han må tisse om morgenen når vi har tatt av belia, går han inn i dusjen og tisser der fremfor å sette seg på do. Det viser ihvertfall at han kjenner når noe er på vei. Men vi stresser ikke med det. Kanskje han slutter til sommeren.
*Rutletutt* Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Tobias er 2 år og en mnd og han har enda ikke gjort noe på do...har prøvd å sitte han på do flere ganger og han skjønner at det er der mamma og pappa tisser. Så sitter han der og lager tisse-lyd og sier "ferdig" uten at han har gjort noe:o) Ellers sier han i fra når han har bæsjet - "bytte bleie" sier han da - er tydelig at han skjønner greien, men vil ikke presse ham til noe. Tenkte å prøve skikkelig til sommeren når det er varmt ol - ser for meg at det er lettere å få det til når det ikke er tre lag klær som skal av.
Snupidupi Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Mi e to og et halvt og e nok længe tel ho e heilt tørr ja... ho sett på do kvær morra og kveld...prøva å få ho fleire ganga på dagen men ho nekta som oftest... men masa ikke førr mye førr vil jo at det skal vær en positiv opplevelse... men nu har æ laga plakat tel ho på do, når ho tissa så tegna æ smilefjes og når ho bæsja så får ho klistermerke... ho sett sæ nu litt oftere på do og har fått tel å bæsj både i går og i forgårs... så får vi se om det kommer nå i dag...
2barns mor Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2007 Greit å vite at jeg ikke er alene her da, føler at de rundt meg som har barn på samme alder, har tørre barn. I to kvelder nå har hun fått gått uten bleie, i går kveld gikk det veldig greit. Tok henne med på do flere ganger. Det gjorde jeg også i kveld, men rett etter at hun var på do siste gangen, tisset hun i trusa. Hun ble helt hysterisk!! Ekkelt ropte hun og sprang rundt seg, ropte på pappa`n (som ikke var hjemme) Jeg tok det helt med ro å prøvde å forklare henne at det ikke var farlig, men at hun må si ifra hvis hun må tisse eller bæsje. Hun gjør jo det når hun skal bæsje, så jeg sa at hun måtte prøve å gjøre det på samme måte. Var ute å lekte etter barnehagen i dag, med 5 minusgrader så blir det jo endel klær på, å da sa hun plutselig at hun skulle tisse i do, skjønte vel i grunnen at det var for seint, men for å vise henne at vi går på do når vi skal tisse, tok jeg henne inn, av med alle klærne og satt henne på do. Kom ikke en dråpe, tror hun allerede hadde tisset når hun sa det. Så på`n igjen med klærne og ut for å leke mer... blir nok lettere til sommeren ja!!
*to prinsesser* Skrevet 20. januar 2007 #11 Skrevet 20. januar 2007 Lillemor fylte 2 i fjor sommer, og sluttet med bleie før sommerferien, altså litt før hun fylte 2 år!! Hun er den eneste på sin gruppe i bhg av 15 2-3 åringer som har sluttet med bleie! *stolt* Hun ønsket det selv, så vi fulgte opp og kjøpte doring. Hun hadde da prøvd seg litt på potte hele våren!! I dag styrer hun det hele selv, og nå må vi tom gå ut når hun er ordentlig på do. Hihi..... Så selvstendig!! ;-)
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #12 Skrevet 21. januar 2007 Rolig nå...hehe....noen er tidlige, noen senere. Har hørt at gutter er litt senere enn jenter, men vet ikke om det stemmer, selv om det stemte på min bror og meg. Min gutt slutta med bleie på dagen da han var 2 1/2 år. Vi prøvde å oppmuntre til tissing/bæsjing på do noe som fungerte fint en stund, men så ville han ikke mer. Så jeg bare spurte om vi skulle slutte med bleie og begynne å bruke underbukse slik som mamma og pappa og det ville han. Han har hatt 4 uhell på 2 mnd og de var vel den første uka. Vi puster lettet ut over at det gikk så fint og håper at trenden fortsetter. Jeg tror han ble litt forvirra da han gikk med bleie og jeg spurte om han skulle på do ("hvorfor tisse på do, jeg har jo bleie på?"). Så for oss funket det best å slutte tvert av. Han sier nå i fra når han må avgårde, i starten måtte vi minne ham på det. Regelen ble at vi spurte om han måtte på do etter at vi hadde spist og før vi skulle ut eller legge oss.
Mamma til 3 <3 Skrevet 23. januar 2007 #13 Skrevet 23. januar 2007 Snuppa er 2 år og 3 mnd. Å hun er langt fra nær bleieslutt. Tisser på do ca en gang om dagen. Men nekter å bæsje på do. Håper vi får henne tørr til sommeren.
Galskapens overhode Skrevet 23. januar 2007 #14 Skrevet 23. januar 2007 jente på 3 år og 4 mnd. Natttørr 1 uke nå, dagtørr 2 mnd
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Snuppa er 2 år og 3 mnd. Hun bæsjer nesten aldri i bleia. De få gangene hun gjør det, får hun totalt panikk! Hun HATER å ha bæsj i bleia! Sånn har hun alltid vært! Ellers så har hun tissa på do nå i 4-5 mnd. jeg setter henne på do hver morgen og kveld(og midt på dagen i helgene), og hun tisser da som regel hver eneste gang. På natta er hun laaangt fra tørr. Bleien hennes er kjempevåt når hun står opp... Så det blir nok enda lenge til hun blir tørr på natta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå