Gå til innhold

dette med å bli satt i gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er alle så opptatt av dette? jeg er i uke 36 nå, og selvsagt er jeg like ivrig som alle andre på å få lillegullet mitt ut, men hvorfor ikke kroppen ordne opp selv? babyen kommer jo ut når den er klar for det. jeg forstår at mange ikke ønsker å gå over tiden, og DA vil bli satt i gang, men før termin? har vi ventet så lenge, så greier vi vel å vente til termin hvertfall..? det er jo det som er spennende. som førstegangsfødende er jeg kjempespent på hvilke fødselstegn jeg vil få, hvordan det hele forløper seg, osv. er ikke dere andre det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om du sikter til innlegget mitt litt lenger ned, men...

Jeg har en "liten" tass på 3,5 kg i magen (37+3) som snur seg hele tiden (nesten daglig). Har vært inne til vending to ganger, bare for å se at den har snudd seg til hodeleie hver gang. Takk og lov!! Både legene og jeg vil ikke at ungen skal ligge i tverrleie når riene starter, derfor har det vært endel stress rundt dette. Dette er grunnen til at jeg ønsket å bli satt i gang dersom de skulle ha utført vending i dag - noe jeg heldigvis slapp!!! Nå kan den kose seg en uke til der inne - i hvertfall! :))

Synes også at den lille har det best der en er til den er klar, men jeg skjønner at det i noen tilfeller er best for alle om en starter fødselen en uke eller to før terminen. Å bare være lei er ikke en god grunn nok for meg..

Skrevet

eg skal bli satt i gang to-tre uker før tida denne gang men det er når livmorhalsen er modenså da tar de bare vannet.

det er pga av at de tre andre fødslene mine har startet 6 og 2 yker før tida og har vert over på ein time fra første ri, så for å sleppe å få sistemann i bilen på vei ut så setter de det i gang med en gang det er modent.

Skrevet

Jeg blir vurdert igangsatt 14 dager før pga stort barn. Fikk jente på 5 kg sist.

Men om barnet blir litt mindre el like stort som sist vil jeg se om ting starter selv.

Og det er ikke alltid kroppen ordner opp selv!!

Jeg ble satt igang sist 3 uker over termin, og da var ikke modningsprosessen startet engang.

Livmormunnen var steinhard og lukket, legene konkluderte med at om min kropp ville beg ting selv etterhvert ville det være for sent for jenta på 5 kg, som nesten ikke hadde fostervann igjen..

Så dette med at kroppen alltid fikser ting selv stemmer ikke.

Regner med det går greiere denne gangen da, siden kroppen kanskje husker ting fra sist gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...