rahi Skrevet 18. januar 2007 #26 Skrevet 18. januar 2007 Hei! O dager og 0 uker til termin står det i dag! Fortsatt ingen tegn som jeg kjenner fra alle innleggene på 3. trimester med slimpropper, mensliknende smerter, vonde kynnere eller modnings/maserier, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet. Får nok med meg både kontroll hos jm og siste akupunkturtime imorgen. Har godsnakket litt med han lille i magen om ikke nå til helga kunne vært et fint tidspunkt å komme til verden på? Tror egentlig det kommer til å ta lengre tid, hadde menstermin 25.jan (samme som Sponge sin ul-termin?) Nå høres det nå ut som det skjer endel og at det nærmer seg veldig, Gullemor! Mange venter i spenning som du ser av gårsdagens innlegg, så du må vennligst gi lyd fra deg hvis du kan...krysser fingerene for at du slipper å vente flere dager nå og ønsker masse lykke til! Koser meg med å lese innleggene fra dere som har fått nurkene deres. Minnene strømmer på fra sist og fungerer fint som påminning og forbedredelse for meg. Minnes nattevåk og luftsmerter i den bittelille babymagen, såre brystvorter og lekking, mye kos, sterkt beskyttelsesinstinkt og hjertet som fløt over av ømhet ved synet av det lille nurket. Mye kroppsstell både på seg selv og babyen. En litt utaforsæsjælopplevelse de første ukene. Når det gjelder luftsmerter husker jeg det hjalp for henne også å ligge på magen, men mest av alt å gå og bære og bære og bære i "flygern" posisjon (som dere sikkert er kjent med )og samtidig massere litt på magen med hånda. Ikke det man helst gjør halve natta, men. Tror av og til at det sånn at man gjør alle de lure triksene og riktige tingene, men at det tar sin tid og bare må være sånn en stund. Det går over selv om det ikke føles sånn. Vårt barn ble bare plutselig kvitt mageplagene etter 2 mnd. Kjenner at jeg gruer litt for søvnmangel..men får ta det som det kommer. Nå er jeg mest opptatt av at alt skal gå bra med fødselen og at alt er vel med den vesle gutten vår. I går reidde jeg opp senga hans, en høytidlig affære Ønsker alle en fin dag !
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #27 Skrevet 18. januar 2007 God morgen alle sammen! Gratulerer rahi med termindato, og kondolerer med at du fortsatt går med magen :-p Du høres utrolig rolig ut, da kommer nok babyen snart. Tror disse 3 tri som er stressa en mnd før, får en laaang ventetid, like greit å ta det som det kommer. før Live kom lurte jeg på om jeg var eneste som ikke vurderte å prøve hoppbakken omtrent for å få babyen ut :-) Vi må vel klare å lokke ut disse siste babyene med masse babysnakk. Hehe.. finne en måte å gjør de siste babyene så nysgjerrige på, at de plutselig spretter ut :-) Natta her har vært flott! Lille Live tanka opp klokka 24 i natt, og sovna vel rundt 0030, og sov helt til fire-halv fem!!! (Maks grensa av hva vi har lov å la henne sove, 4t) Og så skifta vi bleie og tanka litt til, og sov til halv syv. :-) Skikkelig drømmenatt. Skifta bleie og spiste litt og nå ligger gullet å sover i senga vår. En del grynt derfra indikerer at hun snart våkner igjen :-) Stinemor: Siden du jobber med premature skal jeg bare plage deg litt. Bare ett spm altså :-) Vet du når de pleier å si at den maks 3-4timers regel ikke teller lenger? Hun våkner av seg selv hver 2 til 3 time døgnet rundt som regel. Men nå begynner hun jo å sove godt noen netter. Om det går mot fem timer, kan vi la henne sove da? Hun er nå passert 5 uker i går, var 2480g på mandag, hadde lagt på seg 230g siste uka, så regner med hun er over 2.5kg nå. HS her har ikke peiling, hun sier maks tre timer, men de på nyfødt sa om hun sov så skulle hun få lov til det, i maks fire. Men da var hun jo bare 2 uker (34+3) når vi drog hjem og knappa 2kg (2043g) :-)
SpongeBob Skrevet 18. januar 2007 #28 Skrevet 18. januar 2007 Ja, god morgen, alle sammen! Høres ut som lille Live er i alvorlig storspising - imponerende vektøking!!!! Blir spennende å se hva Stinemor har å råde deg til, selv er jeg totalt uvitende... Og så håper jeg selvfølgelig at alle har hatt en bra natt med nurkene sine! Bare Gullemor (så lenge det varer) og rahi og jeg igjen nå? Eller hvor ble det forresten av Smaskeli, har det kommet noen der? Jeg har jo en uke til UL-termin i dag, menstermin var bare to dager senere, så jeg er OK med den men prøver likevel å innstille meg på at det godt kan bli overtid. Sikkert tre uker igjen, med andre ord... Nå vaskes det klær og stulles litt i heimen, og det er i grunn utrolig trivelig... Mine største planer for dagen er å re opp en seng, sove litt og drikke varm sjokolade. (Jepp, jeg samler krefter til nattevåk, gulping og ammetåke!) Jeg har kjørt guttungen i barnehagen og sendt min kjære stefar med båten til byen, så nå er jeg alene helt til LT skal hentes. I kveld kommer min elskede hjem en tur, medbringende mitt kjære søskenbarn som skal være hus- og barnevakt om det skulle skje noe spennende de neste par-tre ukene. Det blir jo helt sjokkerende å ha folk i huset hele tiden, som dere kanskje vet er jeg vant til mitt eget (og deres...) selskap store deler av tiden:) Vel, oppdateringer mottas med takk - snakkes
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #29 Skrevet 18. januar 2007 Neida smaskeli har da ikke født skal jeg siiiiiiiiiiiiiii Vente rog venter. Lille rakkeren vil jo ikke ut......... Hahahahaha 8 dager over termin nå.... Fått time til ullevål til tirsdag da..... Jordmor ble helt sjokkert over å se meg i går.... Hun sa at det var utrolig sjeldent at 4 gangs gikk så lenge over!!!!!!!!!!!!!!! Har nå prøvd alt føler jeg men den lille har det bare topp inne i magen..... Nå skal jeg straks hive meg rundt og ta meg en by tur..... Hadde håpet å rekke januar salget på klær til meg og den lille, men det ser mørkt ut nå!!! Hva skjedde med GUllmor i går, hun skulle på kontroll og så oppdatere her, men jeg så ikke noe til henne............ ja det var litt om dagens greie fra smaskeli som er lei og oppgitt osv.......... Måtte den lille komme ut snart før jeg går på veggen... Ha en super dag girls............... Klem klem
DiddiDaddi Skrevet 18. januar 2007 #30 Skrevet 18. januar 2007 Hei jenter ) Gratulerer med termindato Rahi - da er jo nurket ikke så langt unna, selv om det er deilig å ligge i magen ) Det er jammen kos med smått i huset ja, selv om nattevåk er litt slitsomt, så går det jo seg til etterhvert. Det er jo uansett verdt det ) Så Smaskeli holder enda ut...ja, hørtes sjelden ut at fjerde gangs går så lenge på overtid, men der er det ihvertfall en som koser seg i magen da. Lykke til til både Rahi, Sponge og Smaskeli når det begynner å skje noe - og Gullemor tror jeg må ha noe på gang nå. Spennende! Meg og lille Live: Jeg vil absolutt tro at det er greit å la Live sove i 5 timer når hun ellers legger på seg godt og trives. Der jeg jobber lar vi ofte de premature regulere seg selv før de reiser hjem (når de er litt lengre enn det dere var), og da kan de få lov til å sove 5 timer før vi vekker dem. Uansett må hun jo prøve på det en gang, også får du bare følge godt med på vekten hennes. Men jeg må innrømme at jeg syns det er litt skummelt å skulle gi råd til dere...vil jo helst ikke stå ansvarlig ) Husker ikke helt hvor prematur hun var, men var hun ikke født i uke 34? Hadde hun vært født i uke 35 hadde dere jo nødvendigvis ikke måtte være på nyfødtint. engang, og Live kunne selv bestemt når hun ville spise. Det er jo helt ok også å ringe til Nyfødtintensivavd dere var på, så kan du jo høre hva de sier. Du ble kanskje ikke så mye klokere av svaret, men jeg ville nok prøvd med 5 timer hvis det var mitt lille nurk ) Lykke til da! Du må fortelle hva du velger og hvordan det går! Natta her var ikke så værst for min del. Sov til 02, så ammet Martine...og ville ikke sove igjen. Magen var ikke noe problem, men både dag og natt er hun våken 1-2 timer før hun sovner igjen, og det må hun jo få lov til. Så sov jeg fra 04 til 06, ammet igjen, og gikk og vekket pappaen som sov på annet rom i natt. Da hadde hun styret litt med magen, men det er jo litt lettere å holde det gående når en har fått noen timer søvn, så tror de koste seg. Deilig å sove litt på morgenkvisten for meg ) Når hun bare har spist igjen skal vi tusle en tur ut, hadde nesten ikke fått med oss dagslys i det siste. Gleder meg til å se sola igjen, men det blir visst ikke i dag heller... Ha en fin dag jenter ) Venter spent på div. oppdateringer!
DiddiDaddi Skrevet 18. januar 2007 #31 Skrevet 18. januar 2007 Meg og lille Live: nå ser jeg jo at hun var født i uke 32! Syns uansett hun kan få sove litt på natten. Avd. dere var på sa jo maks 4 timer, men som du sier var hun kun 2 uker og hadde lavere vekt. Trives hun og legger på seg, syns jeg du kan prøve å strekke det til 5 timer. Hun skal jo etterhvert kunne regulere seg selv som andre små gjør! Det er et problem at helsesøstrene er så lite oppdaterte på sånt, syns du skal kreve at de spørsmålene du har må hun finne ut av - ikke bare si 3 timer fordi hun ikke tør noe annet! Ofte ringer det helsesøstre med spørsmål når jeg er på jobb, så både du og helsesøster kan nok ringe avd. du var på om du er i tvil om noe )
SpongeBob Skrevet 18. januar 2007 #32 Skrevet 18. januar 2007 Så smaskeli er fortsatt Bimmer, det er nesten godt å høre. Begynner jo å kjenne meg litt treig her jeg fortsatt går og vagger:) Ikke for det, får masse komplimenter for flott mage og at jeg er i bra form, men det er kanskje ikke så rart når jeg bare har meg selv å tenke på! Utrolig godt å være i permisjon, det høres kanskje rart ut å si det, men når jeg kjenner på den fysiske forskjellen mellom full jobb og permisjon skjønner jeg godt at JM/lege ikke har noe imot å sykemelde gravide! Jeg har jo vært frisk hele tiden, så for de som faktisk sliter må det jo hjelpe mindre, men dere skjønner hva jeg mener? Der kom postdamen med to pakker til meg, yoga for graviditet og etterpå (får vel mest bruk for siste del av boka, men det var jo en hyggelig tanke fra en god venninne av meg) og BAM-pakke med navnebok. Kanskje vi endelig får litt inspirasjon? Og så litt selvskryt, sånn helt på tampen - jeg har RYDDIG og tomt vaskerom for første gang siden jeg ble gravid, jeg er så fornøyd. Nå er alt klart for nedgulpede bodyer og skitne kluter og håndklær, ja:) Og vil dere forresten høre siste paranoide drøm? Lang historie, men LT er født på fødselsdagen til den ene av mine to ekskjærester (har hatt to lengre forhold før jeg traff gubben). I morgen har den andre eksen bursdag, så i natt drømte jeg at jeg var i fødsel og måtte holde igjen alt jeg kunne for å unngå at mageknøttet skulle komme til verden 19. januar. Alt man har surrende rundt i overhormonelle hjerner???
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #33 Skrevet 18. januar 2007 jada en stor bimmer er jeg. Hahahahahaha Nå har jeg vært i byen på shopping. Humøret ble iallefall bedre... Hahahaha Huset vasket jeg ned på søndag, badet skrubbet jeg på mandag, alt til den lille er klart, ingen skittentøyvask, alle senge er skiftet på osv........... Faen til energi ja....... Men hva skal man ellers gjøre... Må jo få dagene til å gå...... Hehehehehe Senge tøyet til babyen har ligget på siden romjulen, må vel snart vaske det på nytt!!!! Hahahahaha Nei, den vente tiden den vente tiden........
selfangerkjerringa Skrevet 18. januar 2007 #34 Skrevet 18. januar 2007 Idag er knøttemor 2 uker. Vi har vært på helsestasjonen på samtale, veiing og måling, og det blir vel kanskje litt feil å kalle jenta mi "knøtte"mor når hun allerede er 55cm og 5150g........
rahi Skrevet 18. januar 2007 #35 Skrevet 18. januar 2007 Ja, det var jenta si Ka-ping! Ei stor lita knøttejente Spiser godt hun da. Hadde også mange rare drømmer for ei tid sida, Sponge, tror definitivt hormonene setter litt fart på drømmeriene innimellom. Rart hva som røres seg i knollen - underlige koblinger iblant. Smaskeli - du har ialle fall alt på stell til babyen kommer! Jeg har bestemt meg for å skru på tålmodighetsknappen og prøve å gjøre litt kjekke ting ( når jeg orker..) og ikke bare gå å vente. Fant ut igår at jeg må komme meg ut av huset og leve et mer normalt liv hvis jeg ikke skal gå i frø - så får jeg heller få vondt og bli litt for sliten av og til. Har tatt det veldig rolig en stund nå pga mye vondt i hofter og bekken og dårlig søvn. Så, jeg vagget en veldig rolig tur rundt på Ikea igår og var på foreldremøte etterpå. Idag skal jeg ta vesla med på besøk til en venninne. Skal ha et lite ut-av-huset-prosjekt hver dag tenkte jeg. Har ikke problemer med å få tiden til å gå - nok å ta seg til både hjemme og ute, men må ha mer variasjon! Litt optimistisk har jeg pakket sjokolade og drops i fødebagen. Den provianten røyk med i natt og jeg lurer på hvor mange nye forsyninger som må kjøpes inn før jeg kommer meg avgårde
SpongeBob Skrevet 18. januar 2007 #36 Skrevet 18. januar 2007 Skal si "lillejenta" di har blitt stor, ka-ping! Over 5 kilo allerede, det er jo bare digert i forhold til Stinemors og lille Live:) Tydelig at det er forskjel på de små, mend et er jo sånn det skal være. Det viktigste er jo at de har det bra og vokser i sitt eget tempo. Her er min kjære sønn hjemme fra bhg, de hadde hatt solfest i dag, bakt bolle og laget hatter og hatt det kjempegøy etter all gulmalinga på armer og genser å dømme. Nå er vi ferdige med middagen og skal leke litt med toget til det er badetid, og så kommer pappaen hjem. Ha en trivelig kveld, alle sammen - og spesielt dere andre med barn _i_ magen.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #37 Skrevet 18. januar 2007 Tusen takk for svar stinemor! klart du ikke er ansvarlig fordi du svarer! Jeg bare spør og graver jeg, siden du jobber der du gjør :-) Vi tenker sånn vi også. Vi sluttet å vekke henne for et par uker side, da kom hun i inn rutinen 3-4 timer av seg selv. Og med selvregulering hver 3 time har hun jo gått opp 230g på en uke. Er hun sulten oftere våkner hun jom gjerne etter bare en time. Så vi tenkte at nå når hun sover lengre, 4-5 tinmer innimellom var det kanskje bare en utvikling av selvreguleringen? Hs'ene er utrolig lite informert om premature, hvertfall den vi har. Syns det er rart jeg, det er jo ganske mange som får premature. På den korte tida vi var der, var det 19 forskjellige barn som var/kom/drog. Tusen takk for svar! I dag har vi vært på salg! Lille Live har fått seg masse nye bodyer i str 50. Hun begynner å vokse inn i den str nå. Helt komisk da å lese om ka-ping baby om passer 62 :-) Og ka-pin baby er 3 uker mindre enn lille Live :-)
DiddiDaddi Skrevet 18. januar 2007 #38 Skrevet 18. januar 2007 Meg og lille Live: bare koselig å kunne hjelpe ) Alle små er jo forskjellig, men bare spør om du lurer på mer om premature, kan ihvertfall prøve å svare så godt jeg kan. Har ikke vært på jobb siden i september...føler meg litt rusten på området ) Kommer til å bli utrolig rart å begynne på jobb igjen, men det er heldigvis lenge til!
Hanne og jentungen Skrevet 18. januar 2007 #39 Skrevet 18. januar 2007 For meg har det vært viktig å innse at alle babyer er forskjellige. Sigrid var 49 cm og 3290 gram ved fødsel og 3000 ved hjemtur. Hun har gått opp litt trått, men siden vi begynte å gi litt erstatning har hun stabilisert seg på en god kurve. Likevel er hun kun 52 cm og 3800 etter 6 uker. Sammenliknet med knøttet til ka-ping er hun jo mini. Så til meg og lille Live: hun her var ikke prematur og har etter 6 uker såvidt det er vokst ut av str. 50.
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #40 Skrevet 18. januar 2007 Det var godt å høre hanne. Her har vi begynt å vokse INN i str 50 :-) Helt vittig å se.. hun svømte i det for 5 uker siden, og nå passer de nesten. Lille jenta begynner å bli stor.. det er flott, samtidig nesten vemodig å se den lille søte dukka bli stor. Alle sier til meg at bare vent til de blir større, da er det stas da.. Men jeg syns det er stas NÅ jeg... den lille kroppen som ligger å kikker på meg og smiler! Og er mindre enn alle kosebamsene sine i senga :-) Men er jo kjempekos å se den lille kroppen bli større og da, for all del.. :-)
selfangerkjerringa Skrevet 18. januar 2007 #41 Skrevet 18. januar 2007 Hver alder har sin sjarm Det som er sikkert uansett er at man kommer til å bli mer og mer glad i ungene, til det kjennes ut som man kommer til å sprekke av kjærlighet. JADA jeg vet det høres ut som en dårlig kioskroman, men det er likevel akkruat sånn det føles... og nå som jeg har TO småjenter så frykter seg seriøst at jeg kommer til å eksplodere snart... jeg kommer ihvert fall til å bli uutholdelig for omgivelsene mine, siden jeg er så sinnssykt stolt av jentene mine, hehe
SpongeBob Skrevet 18. januar 2007 #42 Skrevet 18. januar 2007 Jeg bare gleder meg til å få enda en å elske, jeg... Her har jeg plutselig fått "tak" i ryggen, men tviler nok på at noe er på gang ennå. (Selv om det hadde passet utmerket denne helgen, Mini-Sponge? Hørte du hva mamma sa?) Huff, har fått nytt keyboard og har ikke fått stilt inn tastehastighet, blæ! Vi snakkes i morgen!
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #43 Skrevet 18. januar 2007 Jeg tror vi er ganske uutholdige alle sammen etter dette.. hehe... det går liksom litt vel mye i babysnakk. Begynner å skjønne hva disse "etablerte" parene snakka om når vi uten barn prøvde å hinte om at det var litt vel mye bleiesnakk. :-) vi var på Lindex i dag og da kom det plutselig ei dame bort til vogna som stod litt bortenfor der jeg stod og utbrøt: helledussen da for en nyyydelig unge. Hun stupte nesten oppi vogna og babla og roste lille Live opp i skyene... Da var det rett før jeg lå høyt under taket altså, slik blir en jo helt tussete av.. hehe.. tipper jeg var stolt ja, og babla i vei om det etterpå.. stakkars hun som var med meg.. :-D Ha en riktig fin natt alle sammen... nå må minisvampen, minirahi, minismasken og gullebaby høre på mammaene sine og komme ut! :-) Snakkes jenter
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #44 Skrevet 19. januar 2007 Takk for det Meg og lille Live! Prøver å god snakke hele tiden jeg med magen..... Hehehehehe ikke greit........Er vel ikke alene om det........... Kan jo si god morgen jenter også...... Nok en ny dag med nye muligheter.... Hva er planen i dag da? Jeg tenkte jeg skulle rett og slett tusle en tur til byen.. Bare for å få dagen til gå...... Kan jo ikke bimme dagen lang heller... Hahahaha Kos dere med de små inni og utenfor magen ;o)) klem klem fra 9 dager over termin.-
SpongeBob Skrevet 19. januar 2007 #45 Skrevet 19. januar 2007 God morgen, alle sammen! Fortssatt ingen minisvamp, men jeg er godt fornøyd med å vente lenge ennå, jeg. Litt uggen i hele meg, mer forkjølet og kvalm og småsyk, så det passer meg utmerket med en lat morgen i sengen. Kl 2 har jeg en avtale, så jeg har gooooooood tid til sløving før det. Blir vel ikke mye sløving som tobarnsmamma, så jeg benytter sjansen nå! Så, allle dere nybakte - bra natt???
rødhette* Skrevet 19. januar 2007 #46 Skrevet 19. januar 2007 Jeg sniker meg inn her og kikker litt nå, og må bare si tusen takk for de siste gratulasjonene jeg har fått. Ønsker fortsatt lykke til, til de av dere som fortsatt venter... Snaaaaart er tiden inne for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå