Gjest Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Smeller til med en ny tråd jeg, de har en tendens til å bli så lange :-) Moro å lese oppdateringer.. ser ut til at spongebob har rett, er snart flere BUM'ere enn BIM'ere i tråden her :-) Kanskje vi må starte en twilight tråd på DIB snart. Men i sympati med de siste twilighterne kan vi jo vente til de over også :-) En liten oppdatering fra oss: I morra er vesla 5 uker!! Helt utrolig. Hun hadde 1 måneds dag på lørdag som var, 13.01. Det var en merkelig følelse, vi er jo enda ikke nådd termin. Hehe... Vi var å veide på mandag, og da veide hun 2480 gram!!!!! Jippi! Fra 1723 gram på det aller laveste den 20.12 (1943g ved fødsel) Er hun over 700 gram tyngre 4 uker etterpå. Jenta har skjønt sakene sine Ellers er hun kjemperolig og masse våken, sover en del. Men liker å holde liv om natta til tider. Men i natt var hun kjempeflink, og sov fra 24 til 04, sånn liker vi :-) Hun er en råtass på puppen, vi driver med avvenning av skjold nå, og det går sakte men sikkert på frem :-) Ellers er nå arrene nesten borte etter ks'et. Men de psykiske arrene er der enda :-) Det er overhodet ikke fristende med 2 døgns fødsel pluss hasteks en gang til! :-( Men nå er alt bare velstand, gjør ikke vondt eller er ømt mer i det hele tatt. Siden stinemor nevnte det, må bare jeg også nevne sydentur. Torsdag i forrige uke bestilte vi oss tur til Tyrkia. Så den 27 april er det en uke til Icmeler. Der ble vesla unnfanga i fjor.. hehe. Men det blir GARANTERT ikke unnfanget noen ny verdensborger i år! :-) Stinemor: ser dere koser dere. Forresten Martine var et kjempefint navn! Ka-ping: Hvordan går det med deg? Sliter det hos deg i magen enda? Hvordan tar storesøster oppgaven sin? Hehe... koser seg eller? rahi og gullemor: veit det er irriterende å høre spm: men noe på gang? Masse fødestøv til dere begge to!! Spongebob: Hvordan er livet hjemme? Trives eller savner du å gå på jobb? :-)
rahi Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Hei Meg og lille Live! Så ikke før etterpå at jeg hadde skrevet på gamletråden at du hadde opprettet en ny, så kopierer over fra den. Så fint lille Live drikker godt og vokser som hun skal og at du begynner å komme deg etter fødselen.Ble lang fødsel + ks på både deg og ka-ping. Høres deilig ut med sydenturer å se fram til for dere som skal det. For vår del blir det sparing det neste året så vi økonomisk lan greie å være litt lengere hjemme med lillebror. Vi hadde en uke sydentur nå i oktober,så det er ikke noe synd på oss Fine navn på barna her ja; liker både Live og Martine. Ikke så mye på gang for min del. Merker mer press nedover, men ikke antydning til en vond kynner eller liten maseri engang. Fra gamletråden: Her var det liv idag! Jeg var innom og holdt tråden i hevd alene i helga og reddet den fra å havne på side 8 eller noe sånt Oppdaterte meg her kl 21. 40 og ble nok engang mint på av SpongeBob at nå er det Grey`s og vagget i en fei til tv`en. Takker så mye! Lurte litt på hvor det var blitt av deg også Sponge - og rødhette har heller ikke vært innom tråden på noen dager. (Velkommen i hermorideklubben forresten *hviske*. Har noen av dere ferdigfødte merket en kjapp tilbaketrekning av disse festlige små etterpå?) Angående post gravide-kroppen Ka-ping.Har nå lagt på meg 20 kg og jeg synes slett ikke at det ser sånn ut, føler meg helt fin. Bortsett fra hvis jeg er naken, snur akterenden mot speilet og titter over skuldra, men det er jo bare å la være ! Den rompa (ikke så kjempebrei, men en diger firkant på et vis) kan ta æren for flere av kiloene helt alene. Ikke noen helfigur gravidekroppbilder med softfilter her takk! La på meg like mye sist fordelt på mine 1.63 og var ganske fornøyd med gravidekroppen som nå. Etterpå var det ikke fullt så sjarmerende liksom. Husker det var nedsig å måtte gå i gravidebuksene mine en god stund etter fødslen også. Og når ikke gravidemagen var der lenger og tok mesteparten av oppmerksomheta i synsfeltet, vistes plutselig de store overarmene, rumpa og alt det der mye bedre. Men pytt, etter tre år var vekta på det samme som før..(skal egentlig ikke klage - tok av ganske mye første året.) Kjekt å høre at det, tross travle dager og så som så med søvn, står bra til med twilightbabyene og mammaene!
rahi Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Ser at Rødhette akkurat har lagt inn en tråd - hun har fått en gutt
rødhette* Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Jaaaa Plutselig fant min lille prins ut at han ville møte på oss før termin likevel Så i full fart kom han til verden, og gjorde mamman og pappan sin til verdens stolteste og lykkeligste
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Nok en dag.. ny dag med nye muligheter... :-) både for små og store, ikke gravide og sprekkeferdige.. :-) Her har det vært en sånn "passe" natt, som endte med bæsj i hele senga og en liten baby som lagde godlyder og smilte for seg selv der hun lå midt oppi. Hvordan klarer man å se sjarmen i sånn? Nå syns jeg det er så sjarmerende og babler i vei med stinkbomba mi.. hehe. Mens før hun kom takla jeg ikke sånn på mil avstand.. Jaja.. at man blir tussete etter disse små er hvertfall riktig :-D rahi: *hviske tilbake* Jeg var ikke særlig plaget med de festlige "utvekstene", men de få jeg fikk har utført retrett :-) Krysser fingrene for at dine gjør helomvendig også :-D Rødhette: ååå. gratulerer så masse!!! Snek deg inn foran Gullemor du altså! Hehe... Kos dere masse... det er så utrolig kos med de små nurkene.
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Godmorgen ) Meg og lille Live: Høres ut som dere har det kjempefint! Det ble litt av en start, men nå har Live jammen lagt godt på seg - så flink hun er ) Morsom historie med bæsj og senga...rart hva en plutselig syns er greit ja! Rahi: håper formen er fin ) Klarer ikke å huske når du har termin...men du må vel være ganske nær nå? Har dessverre ingen erfaring med disse små utvekstene, men de forsvinner vel ganske raskt etter fødsel tror jeg, når "trykket" er borte? Sponge: synd det ikke ble noe besøk, men det var veldig hensynsfullt av deg å ikke ville smitte oss ) Du har jo dessuten rett i at nettene er rimelig begivenhetsrike her, så formiddagene "sløves" fort vekk. Men vi sees jo når begge nurkene er ute av magen! Nettene blir liksom bare værre og værre her må jeg innrømme....Martine finner stadig på noe nytt. Det er så fortvilende å ikke finne ut hva som plager henne... Kanskje dere erfarne mødrene har vært borti noe lignende? Hun har begynt å våkne like etter (eller maks 1 time) etter at hun har sovnet veldig ofte, og da våkner hun av at hun ligger og presser og presser, som om hun skulle på do. Magen har fungert ypperlig fram til nå, hun bæsjer litt sjeldnere, men det kommer enda flere ganger om dagen. Det tar lang tid før hun roer seg, og da bare hvis hun får ligge med magen på brystet vårt. Hun får sjelden ut noe mer enn en liten fjert, så hun presser videre til hun blir rød og varm i toppen. Tror jeg skal lese litt om babymassasje i dag, se om det kan hjelpe på magen. Hun skriker lite, så tror ikke hun har det så ille, men det blir lite søvn på både henne og oss...lurer på om det bare er noe som kommer til å gå seg til etterhvert... Noen med erfaringer eller tips? En litt trøtt mamma tar i mot alt med takk ) Tilslutt gratulerer til Rødhette som har fått sitt lille nurk )
SpongeBob Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Gratulerer til Rødhette, ja! En liten gutt, altså... Og hyggelig å se rahi og Stinemor og Lille Live og hele gjengen - har savnet dere, så sprøtt det enn høres ut. Vært hos mamma uten internett, men nå er jeg hjemme og det er utrolig godt! Har folk i huset fram til to uker over termin, så nå er alt klart for lillegutts ankomst, men han gjør ikke tegn til å ville møte oss ennå Derimot har jeg akkurat kommet hjem fra JM, truffet legestudent/sykepleier som skal få være med på fødsel og fått omvisning på fødestua. Utrolig luksus med bare én fødeplass, for å si det sånn, får en liten suite bare til oss:) Lillegutt har hodet ned og ser ut til å trives der, men hodet står fortsatt godt over bekkenet... Noen andre 2.gangs som kan fortelle meg om det er normalt? Han kommer vel til å bruke litt tid på å komme seg på plass, ja... Stinemor: De bittesmå presser og presser, spesielt brystbarn har veldig løs avføring og sliter med at den faktisk blir for løs til at de får den ut. Kombinert med litt luft kan det være ordentlig slitsomt, ja. Hun sovner ikke ved puppen (det blir det jo ekstra mye luft av)? Det som hjalp LT var å massere magen hans kjempeforsiktig i sirkel med klokka, hvis du skjønner hva jeg mener, det skal hjelpe luft og bæsj rundt i tarmen. Og selvfølgelig å hold henne i sittende/oppreist stilling en stund etter at hun er ferdig å spise, det hjelper også ting å finne riktig vei gjennom systemet. Kikker innom litt senere, nå skal jeg organisere min kjære stefar til rydding på gjesterommet! Jeg peker, han løfter og flytter. Glimrende arbeidsdeling...
SpongeBob Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Og forresten: Uten samsoving hadde jeg neppe overlevd barseltiden med LT... Man blir en racer på å amme i søvne etterhvert, det kan man snike seg itl mye ekstra søvn av! Og en del små roer seg også bedre sammen med andre enn i egen seng, kanskje ikke så rart siden de har ligget inni en varm, bråkete mage i 9 mnd før vi møter dem:)
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Takk for gode ord sponge ) Regner jo med det bare er luft og magen som plager henne ja, men hvordan jeg skal hjelpe er det værre med... Går jo fint nå som jeg og pappaen kan bytte på å være våkne, men blir værre fra mandag når han må på jobb, men alt går jo ) Takk for tips ihvertfall, skal prøve med litt forsiktig massasje! Vi har savnet deg også Sponge ) Nå må du være litt på nett fram til den store dagen kommer til deg! Er veldig spent på når lillegutten din har tenkt å melde sin ankomst, du må holde meg oppdatert ) Skal se Greys på opptak fra i går nå. Hadde mamma og pappa på besøk i går kveld, pappa kom fra slektsbesøk i Stavanger, og du verden så mange pakker han hadde med hjem!!! Vi har nok klær til en hel bataljon i både 56, 62 og 68 nå ) Heldigvis er noe i forskjellige farger, men rosa og sukkersøtt er tydeligvis en vinner når små jentebabyer har kommet! Jeg tror jeg må shoppe litt for å bryte det litt opp....hihi, fin unnskyldning for shopping )
SpongeBob Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Ryddet kjeller og gjesterom og fått plassert esker med klær fra nyfødt til 2 år på strategiske steder - sortert litt og ser med skrekk på de bittesmå plaggene... Jeg husker jo så godt at LT har hatt dem, men var han virkelig SÅ liten da???? Blomkål med ostesaus og "lokk" av gårsdagens bolognaise-saus til middag i dag, stefaren min henter LT i bhg så jeg kan sulle rundt som det passer meg, utrolig deilig. I kveld blir det besøk hos noen venner, så jeg får ikke sett "House" og må innrømme at jeg ser mørkt på det, spesielt siden jeg av en eller annen grunn har lånt bort opptakeren min. Hvorfor???? Nå kan jeg angre... Vi snakkes
selfangerkjerringa Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Hei, alle sammen Jeg er innom litt sjelden, men skal prøve å oppsummere litt punktvis så det blir lettere å lese...: - luft i magen på småttiser: husk å "rape" dem etter måltid! Legg over skuldra, stryk på ryggen og klapp på rumpa. Sponge sitt råd med sirkelbevegelser på magen er også uvurderlig! - hemmorider *hviskehviske*: jeg har dessverre blitt sterkere plaget ETTER fødsel... da jeg kom meg på do etter fødsel så kom det en poppende ut på størrelse med nidarosdomen... og siden jeg først nå er så godt som ferdig med renselsen (grusomt ord forresten) så har jeg ikke hatt så lyst til å smøre på krem heller... ville helst la den blødningen gå sin egen gang uten å risikere infeksjoner. Men nå er det ingen kjære mor lenger - rumpeboblene skal VEKK! - kles-størrelser: hjelpemeg... det er utrolig hvor diger lilletrollet virker når jeg legger sammen hennes og knøttemor sine klær samtidig... og det til tross for at det ikke er SÅ langt mellom str 62 og 92 egentlig. - middag: idag blir det pølse med brød her i huset... lilletrollet får bestemme middagen innimellom, og da blir det enten kylling og ris (stekte kyllingbryst, ikke grillkylling), gjerne med orientalsk saus, eller et-eller-annet med pølse. Hun elsker pølse. Pølsegrateng. pølse med brød (eller heffalompe), stekt pølse, pølsegryte osv... hva er det egentlig med unger og pølser? OG SÅ TIL DERE JENTER: - Rødhette. gratulerer så masse med gutten!!! - Meg og live: formen er betraktelig bedre takk Fremdeles vanskelig med trilleturer, men gjett om jeg skal ut og gå masse når lønna kommer og vi får kjøpt varmekjeledress til ka-ping-mamma!!! Men får nesten dårlig samvittighet når jeg leser om lille live, vekt og amming osv... her går det så det griner - knøttemor er nok allerede oppe i fødselsvekt (4845g), hun eter hele tida på dagen, og sover 4-5 timer mellom måltidene om natta... hva har jeg gjort for å fortjene dette egentlig? Nesten så jeg går rundt og frykter at størstejenta brekker beinet eller noe snart så universets balanse opprettholdes... - rahi og gullemor: nå må dere da snart føde? Det begynner å gå tomt for fødestøv her!!! - Sponge: tusen takk for at du minner meg på yndlingsprogrammene mine... virker som om vi har litt samme smak i tv også? Greys og House, hehe...
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Ka-ping: takk for råd fra deg også, men prøver selvfølgelig å få snuppa til å rape under og etter måltidene. Jobber jo med babyer på jobb, så har mine små metoder for å få dem til å rape...men denne jenta jeg har fått har ikke lett for å rape. Det virker dessuten ikke som hun har så mye luft å få opp den veien, rapene kommer greit når jeg hører hun har svelgt mye luft. Nå har hun sovet godt hele dagen etter måltidene, typisk og underlig det der at det er på nettene plagene kommer )
selfangerkjerringa Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 hehe - jeg tok litt feil, trodde det var live's mamma som hadde problemer med luft... antok vel at du hadde noen triks i ermet med den jobben du har Må jo innrømme at raping etter måltidet ikke alltid er nok her i huset... det som fungerer aller aller best er visst å ligge på brystkassen til pappa'n og småduppe. Da raper og fiser hun som en tysk bryggesjauer og er utrolig fornøyd. Mamma fungerer tydeligvis best som matstasjon og soveselskap... jaja. HELDIGVIS sover hun om natta!!! Stort sett
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Er ganske misunnelig på dere som sover litt om natta....men det går seg nok til her også ) hehe....en tysk bryggesjauer - syns jeg hører og ser henne for meg! I dag har vi satt opp gjestesenga i et annet rom, så får vi ihvertfall sove litt på skift. Når hun presser og klynker og styrer på, får jo ingen sove - best å lagre opp litt søvn til pappaen må tilbake på jobb på mandag. Syns storesøster det er stas med en liten en i huset da ka-ping? Skal til å rydde vekk gravidklærne nå....rart, men deilig! Lurer på når de skal fram igjen )
selfangerkjerringa Skrevet 17. januar 2007 #15 Skrevet 17. januar 2007 Rydde vekk gravidklærne? hm... går fortsatt i stretch-gravid-buksene jeg... hehe... men det kan jo være pga ks-arret, det frister ikke helt med andre bukser enda må jeg innrømme. Lilletrollet syns det er storstas med lillesøster, men det er litt kjedelig også... og hun er jo så utrolig pertentlig, så da mini-kaping bæsja på mamma-kaping, stellbord, vask, golv, håndklær osv, ble storesøster ganske fortvilet, hehe Jeg fikk forklart til slutt at det ikke var med vilje fra mini sin side, og hun har så smått slått seg til ro med at det fra nå av er et uromoment i hennes ordenspregede tilværelse Hun er veldig glad i lillesøster, og vil gjerne nusse hele tida. Finner fram bleier og gulpekluter, og skryter til alle av hvor søt hun er, hehe
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Så søt da ) Hehe, et lite ordensmenneske du har der! Må være stas å være tobarnsmamma nå ) Går forresten i kosebukser her, så stram er ikke magen akkurat - syns ikke de gamle buksene er noe å dra på enda! Har forresten et spørsmål til deg ka-ping...skjønte av et annet innlegg at du lekker en del du også...her spruter og renner det melk til den store gullmedaljen innimellom. Det har blitt litt bedre nå, men i perioder må engangsinnleggene skiftes ofte! Så til spørsmålet - jeg syns det er ganske ubehagelig å måtte ha innlegg og bh på hele tiden, og er redd for at hvis brystvortene aldri får luftet seg litt kan de bli såre, de er jo ikke akkurat som før ) Så jeg tar ofte av meg og ligger naturell utpå natta, men kjære vene, rører jeg på meg så jeg ikke treffer x antall kluter kan det bli litt grisete... Er det lurest å ha på bh og innlegg hele tiden, eller bør en lufte litt for ikke å bli sår? Har du erfaring? Hehe...eier visst ikke blygsel, spør om alt jeg lurer på ) Nå hører jeg ei lita ei som begynner å våkne, får vel trekke meg fra pcn og bim nå. Ha en riktig fin kveld alle sammen!
selfangerkjerringa Skrevet 17. januar 2007 #17 Skrevet 17. januar 2007 Spør ivei, jeg er ikke av den sjenerte typen selv, som du kanske så av hemoride *hviske*-innlegget mitt, hehe Men lekking ja... hehe... det er spesielt morsomt på morran, når jeg står i netto'n og skal skifte bleie på knøttemor, og når hun lager lyder så kjører hormonene igang utdrivningsrefleksen, men trøtt som jeg er så merker jeg det ikke før jeg er blaut nedover lårene og må tørke melk av hele badegolvet... jaja... underholdningsverdi har det i hvert fall Brystvortene mine er mye mindre såre denne gangen enn forrige. Jeg bruker å bytte engangsinnlegg flere ganger om dagen, så de er tørrest mulig hele tida. Ullinnlegg har jeg mellom bh og singlet, for å holde brystene varme. Det gir mer melk, og mindre risiko for betennelse Med mine gigant-bryst (F-cup) har jeg ikke stort annet valg enn å bruke bh... blir usannsynlig ubehagelig å gå uten, rett og slett. Men om natta bruker jeg en singlet eller ei t-skjorte. Dermed får brystvortene LITT fri. Når jeg natt-ammer, tar jeg et engangsinnlegg og legger på akkurat når jeg ammer, for når jenta ligger og drikker av den ene puppen, så renner det av den andre, hehe Jeg har et stort håndkle liggende på lakenet, under risko-området av kroppen. I tillegg har jeg alltid en gulpeklut liggende klar, jeg har blitt reneste Lucky Luke når det gjelder å trekke raskt skal jeg si deg - både for å tørke gulp og melkeskvetter!
SpongeBob Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 Stinemor og ka-ping? Dette er jo nesten som i gode, gamle dager! En stor pose gamle badehåndklær står klar, ja - de sover vi godt på framover... Mye greiere enn å måtte bytte alt av sengetøy + sove på kald, våt madrass (brr)! Men lufting er absolutt å foretrekke, og hvis du blir veldig sår er det en del som sverger til å bytte ut engangsinnleggene (de kan skape sårhet hos noen) med innlegg i ubehandlet ull. Lanolin er jo bestanddel i de fleste kremer, så det virker fornuftig for meg! Skulle kanskje rotet fram ullammeinnleggene og sendt dem Stinemors vei, men de ligger vel god tpå loftet nå... Stinemor, det kan forresten være at vesle Martine sliter litt med full mage og tendenser til reflux? Tydeligvis ikke voldsomt, siden hun bare har ubehag, ikke vondt, men det kan være verdt å forsøke å løfte hodeenden på sengen hennes bittelitt. Tenker bare at siden hun trives best på magen på magene deres kan det være at hun har det bedre med hodet opp? Og ja, jeg tror gjerne du kan gi oss rapekurs, hele gjengen:) Som sagt sverger jeg til magemassasjen, den brukes fortsatt når LT har hard mage! Er det forresten noe jeg ikke har fått med meg angående Gullemor? Det var noe snakk om søndag og så husker ikke teflonhjernen min mer... Oppdatering?
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #19 Skrevet 17. januar 2007 Stinemor: Vi har en del "trykking" vi også. Men det er ikke noe problem sånn sett. Her bæsjes det til den store gullmedalje døgnet rundt, og rapes høyt og tydelig ;-) Men ser ut trekker bena opp ofte og blir helt rød i toppen. men virker ikke som det plager henne. Men merker når hun bæsjer i bleia, så kommer det med et vanvittig trykk. Hehe... høres ut som noen skyter i bleia hennes :-) Fant du ut noe om massasje? Evnt hjalp det litt? Ka-ping: Neida, vi har ikke luftproblemer. Hehe.. men vi sliter litt med å bli kvitt skjoldet. Er nesten kvitt det nå, men blir litt sinnetokter til tider når ikke melka kommer så fort som vesla skulle ønske. Jeg er litt sår, men det skulle vel bare mangle, skjoldet tar jo støyten for mye da, så nå må jeg vende meg til å bli "tygget" på. Håper stingene og magen roer seg snart, det er ikke godt. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for at alt går så flott hos dere. Litt heldig må du jo få være etter de siste mnd du og! :-) Jeg kan si jeg har dårlig samvittighet jeg og, hvertfall når jeg leser om hvor vondt du har etter ks, fortsatt! Jeg slutta liksom på smertestillende etter to dager, og rasa rundt 3 timer etter operasjonen. (i rullestol da men) :-) En skulle ikke tro det, men det går faktisk bedre når en får begynt å trille og bevegd seg mer"naturlig" rundt. HVertfall min erfaring.. :-) Vesla di høres jo utrolig søt ut da. :-) Du er drittøff! Jeg kan aldri se for meg en hverdag med to små. Syns det holder med hun ene her jeg :-) tror ikke jeg har tålmodigheten som må til for å ha to små heller.. hehe Ellers så har jeg KASTA gravidtøyet nå. Var ikke så mye da, to bukser og noe smågreier. Toppene er i stretch og sitter inntil, så de kan jeg faktisk bruke som vanlig nå. De ser helt "vanlige" ut, men er litt allergisk mot dem enda, så de ligger sammenbretta i skapet til jeg ikke får utslett av tanken på å ta dem på. :-) Melkelekking ja. Er ikke så ille lenger som det var, men jeg sliter faktisk med spreng innimellom enda. Men på natta er det ikke så ille lenger som det var, men kjenner det litt. Dere som har fått: når jeg ammer og kjenner melka kommer, er det nesten vondt! Det sprenger og er nesten vondt i den puppen som jeg ikke gir på, noen andre som har det slik, eller er det bare meg? :-) Det er så stille fra Gullemor, er hun på føden kanskje?
SpongeBob Skrevet 17. januar 2007 #20 Skrevet 17. januar 2007 Gravidtøyet, ja - denne gangen har jeg brukt hele to av plaggene fra sist, tror trygt man kan gi bort osv etter hvert svangerskap! Kjøpt en del topper (langt liv og stor mage er en dårlig kombinasjon), men stort sett sånne jeg kan bruke etterpå også. Jeg liker lange topper, hater å være mellabær:) Ellers har jeg brukt skremmende mye av det vanlige tøyet mitt... Så det blir vel bare de mest "gravide" klærne som havner kjapt i en eske når jeg engang ikke er gravid lenger... Gubben har bedt tynt om at jeg skal bli kvitt de mosegrønne fløyelskosebuksene jeg har bodd i siden november, skjønner ikke hva han mener? Jeg som synes de fremhever cellulittene mine på en så utrolig organisk måte... Har også fått hyggelige nyheter om at min kjære svigerinne er gravid igjen (hun har mistet to ganger, men nå ser det ut til å gå bra), så det forsvinner vel en del dit utover våren. Har fortsatt bare lagt på meg ti kilo, så det blir spennende å se hvordan jeg ser ut etter at Lillegutt har gjort sin ankomst. Sist gikk jeg jo ned 14 kg på føde- og barselavdeling, regner på en måte ikke med at det skjer igjen:)
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #21 Skrevet 17. januar 2007 Hei igjen alle sammens ) Så artig med lang tråd i dag da, er jo akkurat som gamledager ja! Takk for masse gode råd! Akkurat nå skifter pappaen bleie, enorme mengder som har trykket seg ut, så nå håper jeg Martine har gjort seg ferdig for natta ) Sponge: du har nok helt rett i at vi har et refluxproblem, hun evner ikke å stoppe i tide, så her er det ikke fullt før det renner over. Jeg har enda ikke helt blitt vant til når jeg bør sette en stopper, og helst skal de jo regulere seg selv. Men jeg tror jeg skal forsøke å høyne hode litt i natt ja, godt tips ) Er uansett så underlig at alt av problemer skal komme på natten, nå har hun sovet som en engel hele dagen og kvelden...så typisk, men godt hun fikk litt søvn etter nattens strabaser ) Er jammen glad jeg har dere jenter, er godt å ha noen å spørre om råd og diskutere ting med! Ullinnlegg og Purelan har dessuten vært kjære venner siden fødselen her, salven anbefaler jeg virkelig på det sterkeste. Da vi var på sykehuset fikk jeg starten på et sår på ene brystvorten, og etter noen dagers bruk med Purelan ble den helt fin, og har ikke hatt problemer siden! Den er jo dessuten brukelig til alt mulig, har hørt Celina Middelfart bruker den på leppene ) Glemte forresten å si til Meg og lille Live at det hørtes deilig ut med tur for dere også! Er jo på samme tid vi skal ut på tur da, var jo nesten synd vi ikke skulle til samme plassen da ) Blir nok deilig for både store og små med en tur! Veldig stille fra Gullemor i dag ja...har det kanskje skjedd noe? Ha en finfin kveld alle sammen )
Gullemor Skrevet 17. januar 2007 #22 Skrevet 17. januar 2007 *liste seg stille og rolig inn på twilight-tråden* BØ!!! ) Heisann! Jeg er her, jeg, vet dere... Så koselig å se at jeg har blitt etterlyst, og det er litt gøy å se hvordan en "hel dags stillhet" fra en sprekkeferdig gravidos som er ei uke over termin, får frem undringen i folk... ;o) Hehe! Oppdatering: Skulle på kontroll på sykehuset i formiddag for vurdering av igangsetting. Begynte med rie-lignende kontraksjoner i bilen på vei dit. Hadde dem gjennom ctg og undersøkelse, samt stripping. Fikk beskjed om å dra ut i noen timer, for så å komme tilbake og bli undersøkt mer. Var på kjøpesenter i Drammen, spiste lunsj og pustet og peset meg gjennom noen flere sammentrekninger (nå litt lengre og sterkere). Dro etterhvert tilbake til sykehuset, ble sjekket på nytt. Har fortsatt "gode to cm" åpning, og de syntes det så lovende ut. Skal på ny kontroll i morgen og tar det derfra. Har i ettermiddag og kveld fortsatt hatt sammentrekninger; de er både regelmessige og de øker i styrke, varighet og hyppighet... Så det er jo mulig at ting skjer... Fikk beskjed om at jeg var velkommen på føden når som helst, hvis jeg "følte for det", og fikk inntrykk av at de kunne "ta seg av meg der" frem til ny undersøkelse i morgen formiddag... Godt å bli tatt vare på! De er supersnille og -flinke! ;o) Da vi kom hjem fra sykehuset, tok jeg en varm dusj og gikk og la meg, med varmeflaske nederst på magen. Sov i halvannen time uten å merke et døyt. Tenkte da at det hadde dabbet av. Ringte venninna mi for å oppdatere, la på og *pang* DEN vonde tok tak! Siden da har det fortsatt vært regelmessig og vi skriver nå "rundetider"... Så vi får se utover kvelden og natta... Kan jo hende det gir seg, for så å komme tilbake til uka!!! ( Eller det kan hende at "this is it"! Spennende uansett... ;o) Takk for alle gode tanker fra dere i dag... ;o)
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #23 Skrevet 17. januar 2007 Sårebrystvorter og lekking... hmm.. vi er akkurat ferdig med kveldsmåltidet. Jenta tanker noe sinnsykt opp før hun legger seg :-) Og alltid til forskjellige tider.. Jaja :-) I natt blir det vel tidlig da siden hun tanka seg opp kl 22. Jeg er skjev.. hehe, ser jeg nå. Den ene puppen min er større enn den andre. Og da mener jeg tydelig. :-) Selv når hun har tømt den største puppen helt, er den større, eller nei, da er den like stor som den minste.. of, jeg er misfoster tror jeg :-) I dag har vi klart oss en hel dag uten skjold, vi er nå på snart ett døgnsmarkering! *bank i bordet* Vesla ligger å sover nå. Forresten!!! i dag satt vi å koste oss mellom spisingen i kveldsmåltidet, og hun smilte til meg! De sier at premature skal legges til de ukene de er født for tidlig, når det gjelder "ting de skal klare". Men jeg er helt sikker. Hun har jo smilt før også, mens hun sover og er mett og sånn. Men nå så hun rett på meg, drog litt på smilet, og så smilte hun stort! Og når jeg tøysa med henne gjorde hun det en gang til! Etterpå ble hun sliten og datt litt sammen... hun er 5 uker i dag. Tror dere at hun klarer det som de "jevngamle" klarer, selv om hun er prematur? De sier ved 6 ukers alder skal de begynne å smile, og hun er jo der nå snart... Jaja.. en rørt og stolt mor tror hvertfall det var til henne vesla smilte. :-) Var liksom så tydelig... Okei, skal slutte å mase om det smilet... :-p Gullemor: Det høres jo riktig så bra ut for din del. :-) Nå kan vi snart dra med oss twilight tråden over til DIB :-) Så kan du også delta i samtalen om dagens farge på bæsjen, antall ml gulp osv... hehe.. :-) Krysser fingrene for deg i morra!!!! Spongebob: Jeg beundrer ditt overskudd! Du er jo rene raceren på ditt tyngste. Jeg kom til uke 32,og følte meg som en flodhest. Og den flodhesten makta bare halvparten av det du freser rundt og driver med :-) Stinemor: Hehe... ja, det hadde vært tøft. Frøknene hadde kanskje vært like store på det tidspunktet også. Men nei, vi skal nok dra litt før dere og til et annet sted. :-) Men anyway, det er noe jeg driver med full nedtelling til. En tanke slo meg i dag... det er forunderlig hvor fortere dagene med nedtelling til sydenturen går, enn nedtellingen mot termin gikk. Hehe.. men det har vel noe med at nå har jeg noe å henge fingrene i, og dagene flyr avsted :-)
DiddiDaddi Skrevet 17. januar 2007 #24 Skrevet 17. januar 2007 Bare innom en kort liten tur før vi tar kveld her. Martine har spist godt, og nå har vi høynet litt under hodet, så får vi se hvordan natten blir ) Spennende Gullemor - nå har du snart gullet ditt i armene! Lykke til!! Meg og lille Live: Så stas å få et smil!!! ) Jobber med premature, og jeg har sett smil mye tidligere enn lærebøkene sier, hvert lite vidunder utvikler seg jo i sitt tempo, og smil kan komme tidligere enn en tror. Så jeg tror helt sikkert det var et smil du så fra Live ) Gleder meg veldig til første ordentlige smil fra Martine, tror nok jeg må felle en tåre da...hadde ikke barseltårer, men de siste dagene er jeg blitt skikkelig sippete når jeg tenker på jenta mi ) God natt, sov godt alle sammen!
selfangerkjerringa Skrevet 17. januar 2007 #25 Skrevet 17. januar 2007 hjelp... hva er et "reflux-problem"? Jeg kjønner ikkeno? Og jeg skal liksom være andregangs... skal forresten til jordmor imorra, samtale, veiing og måling av knøttemor osv. Gleder meg Har ikke vært hos jordmor på helsestasjonen i kommunen her før - svangerskapskontrollene er hos jordmor i nabokommunen. Men jeg vet hun er skikkelig koselig Og så skal mamma'n min være med meg og knøttmor på kontroll Sender klemmer til gullemor og krysser fingre for at det skjer noe snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå