Camz Fødeklar Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Positive/negative erfaringer? Eller noen som kan anbefale andre smertestillende midler under fødsel?har brukt epidural før og var stor fornøyd med den, lystgass har de ikke der jeg skal føde.¨ Sist hadde jeg epidural hvor beina ble bedøvet også, er den epiduralen bedre enn den som man kan gå med?
rahi Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 Hei Camz! Jeg hadde igangsatt fødsel med drypp forrige gangen og endte opp med både epidural og pudentalblokkade, forløsning med vakuum da babyen ikke kom med hodet helt i posisjon. Jm jeg har nå sier at både epidural og pudental kan være medvirkende til at barnet f.eks ikke kommer helt i posisjon. Jeg kunne ikke gå etterpå, men det var pga pudentalen som også virket ned i ene foten. Pudental kan settes kjapt og virker på kort varsel i følge jm, med epidural kan det jo plutselig være for seint til at det har hensikt. Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt da barnet ble trukket ut eller under sying etterpå. De sa etterpå at det var bra jeg hadde pudentalblokkade når alt ble som det ble. Har forstått det slik at en kan få pundental på storken også. Jeg håper for min del at fødselen skal få et mer naturlig forløp denne gangen. Merker at jeg ikke er så redd for åpningsriene , men vettskremt med tanken på hvor vondt det eventuelt gjør akkurat når babyen skal komme ut hvis jeg ikke har bedøvelse. Vet jo ikke det fra sist (heldigvis?)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 er det morfin, eller noen forstadier til morfin i denne type (pudental blokkade) smertestillende?
Camz Fødeklar Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2007 Jeg hadde også igangsatt fødsel sist gang med drypp og måtte ha epidural pga høyt blodtrykk (hadde svangerskapsforgiftning) på slutten fikk jeg så mye epidural at jeg kan ikke huske å ha kjent noe når jeg presset ut eller når de klippet og sydde meg, jeg presset i 1 time og 15 min. Ble plutselig litt bekymret for hvor vondt det egentlig kjennes ut å presse ut babyen, er jo så mange forskjellige typer smertestillende at det kanskje er greit å sette seg inn i det før en skal føde så en slipper å begynne med det under fødselen...... Har iallefall lyst på epidural hvis jeg kan det, men er jo ikke sikkert jeg rekker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå