Gå til innhold

Da dere sluttet med prevensjon!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerte kroppen deres og hvor lang tid tok det før dere var i normal syklus? Gikk dere ned i vekt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg merket ingenting da jeg sluttet på mini pillene, syklusen har vært den samme nå som da jeg gikk på pillene..vekta er den samme=)

hvordan prevangsjon er det du slutter på?

Skrevet

har og brukt trionetta tidligere=)

brukte p piller i 4 1/2 år før jeg gikk over til minipiller, som jeg brukte i 2 år ca..

Skrevet

brukte trionetta i 5,5 år, og sluttet i begynnelsen av mars 2005. 12 april -05 fikk jeg positiv graviditetstest :) Hadde ingen mens etter "p-pille-mensen" i den pillefrie uka....

Skrevet

Jeg kutta trionetta selv i slutten av oktober og fikk syklus på 28 dager umiddelbart. Har ikke skjedd noe med vekta heller. Og er heller ikke blitt gravid enda. Er i 3 prøve syklus og har god tid:-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har brukt p-piller i 10 år....trionetta, depot-provera (sprøyte) og sist Diane. Ingen forskjell etter pilleslutt, bortsett fra mer menssmerter.

Syklus og alt i orden, ingen vektendringer.

Lykke til!

Skrevet

Jeg sluttet på Trinordiol i des. 05, og gikk faktisk ned 4 kilo... (kan ha vært noe annet og da, jobbet mye da)...

Men syklusen og kroppen har gått helt i spinn siden da, det er VM i ustabilitet....

Skrevet

Gikk på Trionetta/Trinordiol i over 10 år. Fortsatte i samme syklus etter at jeg slutta på pillen. Men husk at kroppene er forskjellige, så alle kan reagere forskjellig. Ikke bli stressa av det.

Skrevet

Har ikke merket noen voldsom forskjell på nå og før pilleslutt. Jeg sluttet 23/12-06 og har enda ikke fått den røde bølgen. Har heller ikke verken opp eller ned i vekt. Gikk på Trionetta i 7 år.

Om syklus skal være helt lik som på pilla, så bør bølgen komme idag. Men har ingen murringer eller noe. Eneste er at jeg har merkbart kortere lunte nå og har lett for å gråte. Kanskje det er 7 års pms som dukker opp :)

Skrevet

Jeg gikk på trionetta nesten like lenge som deg, da jeg sluttet kom mensen med en gang.

Har hatt sykluser på 28-32 dager. Ellers har jeg ikke merket noe på kroppen når det gjelder vekt.

Lykke til, håper du slipper å slite med fraværende mens og at du får stabile sykluser!

Skrevet

Hadde gått på trinordiol/trionetta i nesten 7 år da jeg sluttet i august. Syklusen var stabil fra første måned. Har ikke merket noen forandringer i kroppen, utenom at de jæ... menssmertene er tilbake for fullt.

La på meg litt da jeg begynte med p-piller, men de kiloene blir jeg visst ikke kvitt...

Skrevet

Ved førstemann hadde jeg gått på Diane i 10 år. Ble gravid 1 pp. La ikke merke til noen endringer på kroppen. La ikke en gang merke til at jeg var gravid en gang jeg da. Gikk og ventet på mensen for se hvor lange sykluser jeg hadde.(har lange sykluser) Men så kom den jo aldri. Tok en test bare for sikkerhetskyld, og da var jeg plutselig 2 mnd på !vei! Denne gangen har jeg gått på Feminina. For håpe det går like greit denne gangen, men regner med at man ikke kan være så heldig to ganger.

Skrevet

Jeg gikk på trionetta i 8 år, og det tok 1,5 år før jeg fikk mensen tilbake.. kjip ventetid. Vekten forble den samme:)

Skrevet

Jeg har gått i 1.5 år på Trionetta, og 1.5 år på Yasmin... Mensen kom med en gang, men eggløsningen var det verre med... tror ikke jeg har hatt skikkelig eggløsning før nå de 2 siste månedene... Jeg gikk ned 10 kg når jeg sluttet.

Skrevet

Har gått på pilla i mer eller mindre 10 år sammenhengende. Har brukt Trinordiol, Trionetta, Synfase og nå (frem til jeg sluttet i april 2006) Yasmin.

Gikk ikke ned i vekt når jeg sluttet med pilla, og heller ikke opp.

Syklusene derimot, som jeg ser flere "klager på" her, har det vært dårlig rutine på. Har variert alt i fra 7 dager "over tiden", til 39 dager over!!...ergo sykluser på alt fra 35 til 67 dager!!...er til å bli fullstendig gal av!

...så jeg og sambo er nå inne i vår 5 pp...

Håper syklusen stabiliserer seg snart!!... Går å venter på TR nå også... Hadde IKM 31.12....fortsatt ingenting...

Skrevet

Oj, Petronella?? 17 dager på overtid?? Når testet du sist?

Skrevet

Men for å være litt ordentlig, å svare på tråden, så gikk jeg på trionetta i 7 år, hatt regelmessig mens etterpå, ikke gått ned i vekt:(

Bare skikkelig mens-smerter igjen... Husker nå hvorfor jeg i utgangspunktet ønsket å begynne på piller...

Skrevet

jeg gikk først på trionetta (en pille jeg nesten ble gal av for øvrig) og deretter jasmin. Kom inn i normal syklus med en gang jeg sluttet. er i 3. pp. nå så det har ikke skjedd noe enda da...Merker at jeg svinger mer i humøret nå.. PMS, vel.. Savner egentlig jasmin sånn sett, men det viktigste er jo å bli gravid :)

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i oktober og syklusene kom i riktig gjenge med en gang. Har hatt 3 sykluser siden da, alle på 28-29 dager. Jeg hadde gått på forskjellige p-piller i ca 10 år, med bare få korte pauser. De siste årene gikk jeg på microgynon. Jeg har ikke gått verken opp eller ned i vekt etter jeg sluttet. Jeg savner på en måte pillen, det var behagelig å vite akkurat når man får mensen, og jeg hadde også mindre plager med PMS og menssmerter.. Men p-piller blir det jo ikke barn av, så... :)

Skrevet

Hei Majja

Jeg testet sist lørdag 13.januar...og den var "selvsagt" negativ..

...nå skel jeg ikke teste mer, før jeg sitter med "hodet i doskåla"...hehe..Orker ikke flere skuffelser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...