Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Er d noen som vet om de er bra åg som har erfaringer med de? Syns d ser så bra ut for barnet å ligge i en sånn:)
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 har ingen erfaring med det, men har lyst til å bære så mye som mulig selv.. tenkte å sy meg en MaiTai, den ser best ut for både foreldre og barn,syns jeg..
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 forresten; sjekk ut www.tettinntil.no er en side om bæring og de forskjellige formene for slynge og sånn
;o)77 Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 tettinntil.no er en veldig informativ side! Var fast bestemt på å kjøpe BabyBjørn bæresele og forhørte meg om brukte. I en annonse jeg responderte på fikk jeg svar at vedkommende heller anbefalte bæresjal, feks MeiTai. Hun hadde faktsik litt dårlig samvittighet for å selge bæreselen! Etter å ha sett på alternativene på tettinntil.no skjønner jeg hva hun mente!
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 Tusen takk for svar begge to:) Hdde åg tenkt å sy selv, men kordan gjør man d? Er d noen nettsider me oppskrift på d?
VinterSol+2 Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 unnskyld! tettinntil.com ikke .no.. en meitai er feks veldig enkelt, bare et rektangulært stykke stoff og fire stropper..
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2007 Eg syns at den lommeslynga der inne på den siden så fin ut, tenkte kanskje å lage en sånn, men den du ska lage ser jo åg kjempe fin ut:) Veit du kor langt du har tenkt å ha tøystykket, åg hvordan stoff? Kor langt ska de stroppan være? *unnskyld at eg mase;p*
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Firkanten som er bærestykket bør være rundt 45 cm bredt og 50-55 cm høyt. Det bør være minst dobbelt stoff, evt. også tre eller flere lag. Det bør være ganske stødig. Stroppene er ca. 10 cm brede, og magestroppene husker jeg ikke lengden på. De skal være lange nok til å knytte rundt livet. Skulderstroppene liker jeg selv best om de er rundt to meter eller rett under det - for da blir de lange nok til å krysses på bærestykket og så føres rundt til andre siden for å knyttes. Det gjør det tryggere for bæring av de minste. En mei tai er ikke optimal å bære med for de aller minste, de bør nok være i alle fall rundt to-tre måneder før den blir skikkelig god å bære med. Men elastisk sjal, damer - det er topp! Finn et stoff som er omtrent som en t-skjorte og der det er litt strekk i bredden, men IKKE i lengderetningen. 5 meter av dette deles i to på langs og spisses i endene (de siste 75-100 cm på hver side trenger ikke ha full bredde). Det stoffet jeg lagde av trenger ikke en gang kantes, for det rakner ikke selv etter mange runder i vaskemaskin og tørketrommel. Her er knyteinstruksjoner for elastisk sjal: http://www.hugabub.com/flex/tying_the_hugabub/89/1 Og for mei tai: http://dotedot.com/index.php?main_page=infopages2&pages_id=3 (her kan man også kjøpe mei tai) Pass på at de små sitter med bena spredt og at det er stramt knyttet! Henger de i skrittet som med babybjørn må man ikke bære lenge av gangen!!! Det er en del produsenter som viser slike bilder, men det er ergonomisk veldig lite gunstig for babyen! Lykke til, og rop på fjummsi om noe er uklart. Jeg har etterhvert en del erfaring med dette
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2007 Tusen takk for mange gode tips:) Treng nån proskjeta å sette meg inn i førr å få tia tell å fortar;)
Gjest Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Eg skal ha sjal, har allereie fått arva ei ringslynge - og har lyst til å sy mei tai når chiquitin blir litt større Skal bli bæremamma så lenge det er greit for chiquitin i alle fall...
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2007 Åj! så heldi du e:) Ska se om eg får kjøpt brukt ringslynge, ågså ska eg prøve meg på sying av mei tai;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå