Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser forresten at jeg har glemt et parantes........... Det skulle stå at han sov fra 2 til 6 ca, men ser jo ut som det står at han sover fra 23.45........... Stemmer jo ikke!

Her SNØR det!

Kan slutte nå syns jeg!

Ikke gøy å måtte måke 2-3 ganger hver dag!

Slutt, slutt,slutt,slutt,slutt opp sier jeg, hør etter da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle kanskje skrive info om meg også??? Har jo sett meg, men kan jo fortelle littegranne om meg og mine:

Jeg er 23 år (yngst på tråden inntil nå) og gift med min drømmemann T, og han er 24 år. Vi giftet oss mai 05, så nærmer seg 2 år det..

Tiril er blitt 6 mnd og nest eldst her inne (bare A til pt som er eldre), hun er født 15 juli.

Jeg har jobbet i bhg inntil permen (var vikariat) og håper på å få meg ny jobb om ikke så lenge, skal søke som bare rakker'n når det bare blir noe å søke på... Mannen er bæbu-mann (kjører ambulanse)

1D: Her smelter snøen!!!! hihi...

Penger... Joda, de strekker nå til hver måned de.. Bare være flink å planlegge og spare :)

Nå har jeg satt en diiiiger gjærdeig! nam nam!!! og fått unna masse rot!! Herlig med mann hjemme også :)

Skrevet

Hvor stor er T nå da? Og hvor stor var han når han ble født?

G har gråti (kan man skrive det sånn) tårer siden han ble født han så jeg vet ikke når det er vanlig å begynne med det.

Jeg legger inn middagslista mi for de neste tre ukene jeg, kanskje noen får noen tips. Har oppskrifter på det meste av det også om noen trenger. Kan jo hende det bare er jeg som er så håpløs på middager:)

Her kommer ihvertfall lista:

Middag Uke 4

Lørdag – Burritos med kyllingkjøttdeig

Søndag – Kyllingsuppe med brød til

Mandag – Tagliatelle med omelett og laksefilét

Tirsdag – Kyllingfilét med potetmos og kålrotstappe

Onsdag – Bondeomelett med brød til

Torsdag – Fiskegrateng med poteter, smeltet smør og salat

Fredag – Pølsewok med ris og hot’n sweet chillisaus

Middag uke 5

Lørdag – Pasta carbonara med kylling

Søndag – Kyllinggryte med kokosmelk (+ ris)

Mandag – Kyllingsalat med egg

Tirsdag – Fiskesuppe

Onsdag – Pannekaker

Torsdag – Spagetti med kjøttdeig og dolmio

Fredag – Wrap med kyllingkjøtt og friske grønnsaker

Middag uke 6

Lørdag – Kyllingfilét med varm paprikasalsa og pasta

Søndag – Kjøttkaker i brun saus

Mandag – Fiskegrateng med poteter, smeltet smør og salat

Tirsdag – Kinesinsk Sechuankylling med ris

Onsdag – Kyllingfrikasé

Torsdag – Fisk av noe slag?

Fredag – Pizza

Skrevet

Tiny: Kan ikke du lære meg sånn sparing? Vi kjøper alltid masse filmer med en gang vi får lønning vi:D Og den siste uka før lønn igjen er det som regel tomt. Men denne måneden har vi satt opp budsjett da, så jeg håper vi klarer å holde oss til det.

Og dere. Hvordan er det egentlig å være gift? Er det veldig annerledes enn å være samboere? Jeg er nå forlovet da, så jeg regner med at vi skal gifte oss en gang, men han har vært gift en gang før så jeg tror han vegrer seg litt.(Ble separert 2 mnd før han traff meg..)

Skrevet

2720 og 48 cm, 36 h.o. når han ble født.

4030 og 56 cm, 38 h.o. på 6ukersen for ei uke sia.

(krympa hodet hans i mellomtiden ned til 34 da, men det har tatt seg opp igjen da;)

LURT med middagsliste, gjør det selv vi:) Ikke like fin liste som du har men.... hihi

Han sover forresten enda, det blir 2 timer det. Er jo ganske lenge alikevel det da;)

Fiskeboller i hvit saus her i dag.

Skrevet

Nam, fiskeboller kan jeg legge inn på den siste fiskedagen:)

Han var jo ikke så liten da til å ha blitt født så tidlig.

G ble født 5 dager over termin og var 3090 g, 49,5 cm og 35 rundt hodet. På 6-ukersen(var 2 mnd da) var han 5260 g, 58,5 cm og h.o. 40.

To timer er ikke dårlig. Sovet 50 min her så han våkner nok snart kanskje. Sover alt mellom 20 min og to timer.

Skrevet

1D da... Jeg nevnte ikke "navnet" ditt, men det avsnittet vedr barn som bare tok 10 min dupper, var ment som en kommentar til ditt innlegg assa... Hadde ikke glemt deg, LOVER!!! ;o)

Litt om meg da MTG...

Vel, jeg er hu gamle... Med mine 34 år, men i hue tror jeg at jeg egentlig er yngre enn 20 ikke langt unna i alle fall - har nok vært litt treg i utviklingen der (for ikke snakke om kroppen, maks 19... eller - ehe not...) ;o)

Jeg er mammaen til Aleksander på 7 mnd, født 9 juni og Caroline som er 6 år i april. Vi bor på Skedsmokorset.

Hmmm vekt på EA - må lete tilbake og se om jeg finner der du har skrevet vekta (trodde løpet var kjørt for denna tippe runden, men jeg kaster meg inn med liv og lyst)

E: 5825

A: 5295

I og med at Tiny og Molle baker til i morgen, hopper jeg over jeg da??

Lager også menyer... Bare for en uke av gangen da, men det er veldig praktisk også bruker jeg såååå mye mindre penger på mat. Normalt flyr jeg i butikken hver dag for å kjøpe melk og brød (bonzo er død, jeg er gra - eller nei det er jeg ikke... hihi) og kommer ut med en halvfull handlekurv - håpløs handler.

I dag har jeg vært på mor og barn trening på treningssenteret. Det var artig, tror vi var 10-12 voksne med barn. Livlig... ;o)

Nei, får prøve å rydde litt - får jo vask i morgen!!

Skrevet

Hvor er det du trener hen, Petro?

Jeg trener på sats på strømmen. De har sånn mor og barn-trening der, men jeg har ikke turt å prøve:) Synes det er litt skummelt jeg. Og hvordan trener man egentlig med masse unger flytende rundt? Ligger de strødd rundt på gulvet?

Skrevet

Jeg trener på Avancia nå (her oppe på Sk.korset, fordi det er så nærme at jeg kan gå på trening). Hadde aldri vært på det før, men det var unger der i alderen ca 3-10 mnd tenker jeg. Noen flyttet på seg, men de fleste lå i ro.

Instruktøren hadde lagt matter inntill veggen forran oss, så vi så de hele tiden. Vi gjorde noe uten barn og noe med. Holdt de bla når vi gjorde knebøy og sit ups. De lå under ansiktet vårt når vi tok push up. Noen gråt, andre var blide (akkuratt som barseltreff - med trening i stedet for kaker og skravling) hehe ;D

Jeg jobber forresten i sats, på hovedkontoret (men prøver stort sett å unngå temaet, hehe. Det blir så ofte mye styr med meninger hit og dit, du vet - nesten alle mener noe om sats...) ;P

Skrevet

Petronella kaster seg inn i vekttippinga med liv og lyst, og det gjorde hun sannelig lurt i!!!

Jeg har lekt litt med tallene til glede for Herkules - og her kommer tall og fakta:

* Edvin har lagt på seg 3% mer i gjennomsnitt enn Adrian i løpet av 5 uker.

* Gjennomsnitlig vektøkning per uke er 158 gram på Adrian og 193 gram på Edvin

* Adrian har lagt på seg 2720 gram siden fødsel, og Edvin har lagt på seg 3465 gram siden fødsel

Adrian veier 5370 gram er 60 cm og 39.5 cm rundt hodet.

Edvin veier 5775 gram er 59 cm og 39 cm rundt hodet.

Så til tippinga:

Gjennomsnittsfeilen var på 440,56 gram.

Standardavvik er for de som er interesserte 203,74.

MTG

A: 5830 - 460 gram feil

E: 6110 - 335 gram feil

Tok kanskje litt hardt i ja :)

1D

A: 5470 - 100 gram feil

E: 5860 - 85 gram feil

Bra, rett og slett!

Molait

A: 5745 - 375 gram feil

E: 5920 - 145 gram feil

Ikke så aller verst, men A er ganske slank!

Tiny

A: 5570 - 200 gram feil

E: 6020 - 245 gram feil

Ikke dårlig det heller!

Amalie

A: 5230 - 140 gram feil

E: 5345 - 430 gram feil

Edvin er nok litt tjukkere ja...

Herkules

A: 5510 - 140 gram feil

E: 6180 - 405 gram feil

Ikke så ille på Adrian, men hvor tjukk tror du E er? :)

Simbamamma

A: 5170 - 200 gram feil

E: 5620 - 155 gram feil

Ganske bra tippa!

Cat78

A: 5270 - 100 gram feil

E: 5450 - 325 gram feil

Bra tippa på A!

Petronella

A: 5295 - 75 gram feil

E: 5825 - 50 gram feil

DRITBRA!

For ordens skyld ble plasseringen slik:

1. Petronella: 125

2. 1D: 185

3. Simbamamma: 355

4. Cat78: 425

5. Tiny: 445

6. Molait: 520

7. Herkules: 545

8. MTG: 795

Gratulerer så mye til Petronella! Var nok derfor hun var borte, tenkte fælt på disse grammene, hehe.

Premie er... (skal tenke på det til i morra, overraskels!)

Skrevet

Yahoooooooooo ;D - jeg er bare master of vekt tipping assa... ;D Hmmm, hvor mange ganger best på tipping nå??? Veeel, jo jeg tror juggu det er 4 gangen siden beg av nov - noen bedre?? ;o))

Hihi, hovmod står for fall - er det ikke sånn a??? Får være litt mer moderat i jubelen kanskje... ;P

Dessuten deleter jeg innlegget mitt hvor jeg fortalte at jeg jobber i sats... *deletedeletedelete* Urk, når jeg leser det i ettertid synes jeg omtrent det er i samme kaliber som: "Vel ehe, jeg er egentlig millionær - men liker ikke snakke om det for alle bare tigger penger, men jeg ville bare du skulle vite det allikevel..." Jøkk, vakke ment sånn blærete assa ;o))

Ær jo´kke no blære jeg da (det må ha vært noen sånne blondine nykker som dukket opp) *skjerpermeg*!!!!

Men wohooo jeg vant - igjen!!! (blærete - nei da) hihi..

Skrevet

Akk ja - må jo bare nevne at det ligger dyp forskning bak tallene mine altså *bestemorshemmeligeoppskrift* Bruker mye tid, ømhet og kjærlighet før jeg skriver de ned (rabler ikke bare ned no...) ;o)

Og det må jeg si svana - de utregningene dine var eksepsjonelle - jeg falt av i første setning jeg... hihi ;o)

Skulle rydda for et par timer siden snart jeg, men hva har jeg gjort... Jo, dibba, surfa, sett tv og dusja - huset ser fortsatt like j..... ut... Blir pannekaker til middag i dag... Det er vel egentlig både en god og dårlig mor gjerning... C blir jo kjempeglad for pannekaker - GM. Kanskje ikke det sunneste alternativet - DM.

Skrevet

Hatt besøk av Liv i dag jeg da og vært på barseltreff med de fra helsestasjonen. Andre gangen vi treffes i dag.

Kjempe trivlige jenter og alle er på samme alder (fra 27-34).De to timene gikk så utrolig fort!!

Sender et postkort fra tenerife jeg da, Molle :)))

Skrevet

Ønsker meg sånn barselsgruppe jeg også, men i min gruppe er det bare jeg og ei til som er førstegangsfødende. Alderspennet er stort, antar at jeg er den yngste (to som ikke kunne komme på første treff). Det var ei som hadde en datter på 23. Og det er ikke så mange fra akkurat der jeg bor. I tillegg er det flere uker mellom barna, mine er eldst, yngste er født i slutten av november.

Noe sier meg at jeg ikke kommer til å ha kontakt med de for resten av livet, men jeg skal dra på treff nr 2 i slutten av måneden.

Må da gå an å sette sammen gruppen bedre, tenker jeg da. Men men.

Får gi de en sjans :)

Jeg vil også ha kort!

Skrevet

Forresten så må jeg bare si at jeg er imponert over de som har lange middagslisteplaner. Er alt for dårlig på sånt jeg.

Dagens spørreundersøkelse:

Skal H få lov til å dra på innebandy sånn at jeg slipper å ta kveldsstellet alene?

Har sagt at han får lov, men vil gjerne at han skal være her også... om dere skjønner. Er jo koselig for de små også.

Og for nye lesere er jeg mamma til E og A som er 3 mnd og 1 uke. Er 25 år og bor i Oslo. Jobber som salgsrådgiver i et It-firma.

Er forlovet med H, og kan derfor ikke svare på hvordan det er å være gift, men tror egentlig ikke det er så annerledes enn å være samboere. Også har jeg vaska golv og skifta på senger i dag. Det er meg.

Skrevet

molle hvor mye tåler pipen!!!!!!!! O er ganske slem mot den altså for å si det sånn hele babygymmen løfter seg

Svanine det er det jeg sier de er jo pitte små!!

er du klar over at O. var minst med sine 5,5 kg og 8 uker da jeg var på barseltreff??

Det betyr at dine er 3 mnd og mindre enn O. var da han var 8 uker og da var han ikke så stor. Det at han gikk opp 2kg fra 8til 14 uker det er en annen historie:)

Du kan ikke si at 6 kg er tjukt på 3 mnd babyer alså.

Bare jentene som veide under 5,5 kg på barselgruppa mi.

Ja og jeg regner prosent og vektøkning kjempe gøy

Middagslista var super har ikke lest innholdet helt

Vi skal ha Laksefileter stekt i ovnen og poteter i dag

Det er fint å være gift altså

tror jeg må gå å lage den middagen jeg

Skrevet

PT hva mente du med sletting av innlegg og ekkel millioner og blæ og hæ? skjønte ikke den jeg?

Ama spørsmål til deg: hvorfor sier noen frisørdame dere er jo frisører ikkesant sier jo ikke frisørmann? altså det holder med frisør?

ja også en ting jeg har tenkt på en stund; jeg skrev engang at jeg regnet for å få sove og da nevnte molle krysstall og jeg nevntet soduku, men altså poenget med å få sove er jo, som jeg har glemt å si, at man må regne UTEN penn og papir. Sette opp regnestykkene i hode å ha dem så kompliserte at man sovner:)

Vi reiser 26 mars til 9 april

Skrevet

Hehe, mente egentlig ikke noe spes, ittno å bry seg om - hadde bare munndiare her en stund... og da tyllet jeg ut av meg en hel masse mombel... ;o))

A har virkelig blitt opptatt av musikk, han veiver med armer og ben. Spiller barne cd´er og han er i 100, mellom hver sang er han skikkelig ilter prøver å stirre i hjel stereo´en og stråler som en sol når det begynner å spille igjen - hehe, skikkelig moro å se på ;D

Skrevet

Herk: frisør holder i lange baner:) Frisørdame blir litt "turid Lailas kjellersalong" aktig. Eller dere kan kalle oss kunstnere så kanskje vi slipper moms;)

Hvor mange kommer i morgen? Må vite hvor mange jeg skal dekke på til og om jeg må låne noen stoler:)

Skrevet

Jeg kommer ;D

Skrevet

Bronseplassen er ikke så dårlig den heller da. Kan egentlig ikke forvente mer av meg som ikke har sett de "live" engang.... ;-)

Huff, har vært hos dyrlegen og avlivet katta til pappa. Egentlig var det jo hele familien sin katt da, født i '89 faktisk, så har vært en stor del av livet for oss alle sammen. Pappa orket ikke å dra med ham selv, så broren min og jeg tok ansvar. Og det er fælt å si det, men det skulle vi gjort for lenge siden; nyresvikt og total avmagring+ kraftig svekket syn. Rart å se den voksne broren min grine....

Har fått ordnet henvisning til vurdering for gallesteinsoperasjon i dag, spennede å se hvor lang tid det tar før noe skjer. LH var med, overtrøtt som aldri før, been there - done that, never again!

Litt om meg: snart 26 år, bor på Hamar (ok, rett utenfor da..) med Lars Håvard på 4 mnd., samboer og katten Simba. Vil veldig gjerne bli gift!! Kan vel også "skryte" av å ha trådens dårligste helse, bare spør de andre! ;-))

Minner om at vi skal på hs i morgen, og det er ingen som har tippet ennå!!! LH var 7025 g og 61,5 cm den 18.12.

Skrevet

jeg kommer sæler på etter at vi har rulla ut av senga

må vel ha noe frokost før jeg skal dytte inn på med kaker hos deg ama?

Skrevet

Ække noen lilling LH da som veide såpass når han var 3 mnd... På nivå med O han ;o) Hvor stor var han når han ble født a??

Skrevet

3120 g og 50 cm, 12 dager før termin. Ikke skummetmelk det går i her, tydeligvis... ;-)

Skrevet

Jeg tipper 7540 gr,64 cm lang:)

Herk: bare kom når du er ferdig rulla:) Her blir det servert kakestyr og salat m/tilbehør (kanskje i omvendt rekkefølge? Molait har vært så snill og gi meg nerver vedrørende matlaging og hva Petro disket opp med når de var der så takk til Mol:D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...