Amabolla Skrevet 20. januar 2007 #176 Skrevet 20. januar 2007 Sånn-da har jeg sånn nogenlunde pakket ut. Vesla ligger våken og veldig opplagt og leker nede i stua. Skulle vært i senga si for 2 timer siden, men hun sov en time i bilen og da gikk det skeis!. Veldig mye snø i Lillehammer i dag! Kava voldsomt med bilen siden vi måtte kjøre opp en lang bakke-gikk jo som det måtte gå-vi klarte ikke kjøre opp-stod og spant. Jeg og 2 til la oss opp på panseret-siden det viste seg å være en vellykket idé før på dagen-andré tar fart og kjører opp bakken. Jaudå-bilen tar en skrens og jeg fyker av gårdet og ruller nedover bakken. Litt mørbanka nå ja! Og så til kommentering: -Simba: 13-åringer er frekke-punktum finale:) Pes at det er så negativt på jobben for karen din da! Håper at det ordner seg! -Petro: Vesla har igjen lært noe nytt av din kjære sønn- ligge på magen og slå hendene i gulvet:) Han blir nok lærer skal du se:) -Svanine: savnet ditt nærvær! Pes at du har en slitsomt periode nå. Kan jo være de er inne i en vokse periode? Hvis de lærer mye nytt så kan alle inntrykkene gi litt sutring og. Vaksine effektene varte i 3 dager hos vesla- med grining og bæljing. -Molait: så ikke så bomba ut. Er glad vi skaffet oss oppvaskmaskin i sommer-slapp å styre med å vaske tallerkener før jeg dro til L.hammer. Så litt leker og tallerkner (og en kanne full med udrukket kaffe) for man tåle. synes en pils for en balje var en god deal jeg-og vesla er glad når mamma er glad-og mamma blir glad for en pils innimellom-så da er jo det egentlig en god mor gjerning:) - Cat: neste gang du er hos meg og du ser kaffe-ta kaffe:) Jeg drikker den ikke:D -Tiny: Tiril var ikke så sosial nei, men godt hun sov godt da:) Og ja-kaffe er for gamlinger-hihi- Og kaka kommenterte jeg tidligere:) Må legge vesla-pause i innlegg:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. januar 2007 #177 Skrevet 20. januar 2007 Så trist å høre om tanta til mamma'n din!! Kreft er noe skikkelig dritt!! Og er så meningsløst at gode mennesker skal dø!! Vet ikke hva mer jeg skal si jeg, men sender over en klem *klemmerdeghardt*
♥Tiny Skrevet 21. januar 2007 #179 Skrevet 21. januar 2007 Kan legge til trøøøøøøøøøøøøøøøøøøtt........
♥Tiny Skrevet 21. januar 2007 #180 Skrevet 21. januar 2007 Litt mindre trøtt nå Fikk sovet en god time når Tiril tok den første luren sin!!! Natta: sov fra 19.30-4.30 - smokkedytt og sov til 7.50 (jeg derimot kjempet mot søvnen og la meg seinere enn jeg pleier, og da kan man jo banne på at natta er bra...) Takker for humørfylt "fest" igår Gleder meg til å feste i real life jeg!!!! Kan jo bli ganske festlig det Skal dere idag da?? Jeg skal sitte inne og kose meg masse sammen med Tiril. Mannen er på jobb og været er jævlig (ikke tur vær med andre ord) dc rdddddd764bh5v6H <---- HILSEN FRA TIRIL
_svana_ Skrevet 21. januar 2007 #181 Skrevet 21. januar 2007 Takk for hilsen Tiril, og festen i går forøvrig. Selv om jeg ikke drakk fikk jeg sannelig lirt av meg en del humbug. High on life, er det ikke det det heter? Trøtt jeg også, men fikk sovet noen timer på morran mens H holdt fortet. Ville nok kalt det en veldig bra natt om ikke jeg hadde vært på natterangling. Mat 17 + bad og de slokna 1830 uten et pip. A og E fikk mat 23-24 en gang. A fikk mat 0315 og E 0430. Da var han lysten på fart og moro, men fikk festa fra seg i senga si. Sovna etter en liten stund, aner ikke hvor lenge. Så tror jeg A fikk mat rundt 06-07. E tok igjen det tapte med å spise godt både 0830 og 1030. A nøyde seg med 1030 han. Tydelig at 3 timer uten mat ikke er fullt så KrISe lenger. Nå er de på lur nr 2, men E griner og vil ikke mer. Ikke vær for tur i dag nei.
simbamamma Skrevet 21. januar 2007 #182 Skrevet 21. januar 2007 Er bare kjapt innom for å si at det går bra med oss. Takk for alle gode tanker! Håper dere får en fin dag!
Herkules Skrevet 21. januar 2007 #183 Skrevet 21. januar 2007 Fint vær her, måkebilen har måkt oss inne da, Det har han ikke lov til. Så bra med bra netter. Vi har hatt bra natt vi og. O. sovnet jo kl 17.30 av seg selv regnet med han skulle sove 1 t. men han dro seg i over 3 timer så da ble det pupp og sove videre etter litt pludring i sengen. Han sov til kl 9.30 med måltider innimellom. Jeg er trøtt da ranglet jo litt i natt
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. januar 2007 #184 Skrevet 21. januar 2007 God morgen ) Så dere har ranglet og festa i hele natt?? Hihi.. sovnet ikke selv før klokken var halv tre i natt. Vi ble sittende oppe og drikke litt, spille tp og trekke mye frisk luft. Også har vi jo fått en sånn fin adult channel med parabolen ))))))) Sukk!! Må måkes MYE snø her i dag!!
Molait Skrevet 21. januar 2007 #185 Skrevet 21. januar 2007 Ring og klag Herk!! Vet ikke om jeg har fått sagt det lenger opp, men huff så leit simba. Det er ingen mening med slikt. Verden err bare kjip noen ganger:( Cat: postboksen er ikke full lenger den assa... jasså...gikk det noen bra film der i går eller? Noen kjente? Noen du vil anbefale? La meg og 2.30 og har og sovet under første lur. dgmg=gi mme fordi man føler seg for full til å amme. (hum..eller var det dm det kanskje) Vi skal på juletrefest kl 15 vi. Sånn familiegreie. På Holt.
*1D* Skrevet 21. januar 2007 #186 Skrevet 21. januar 2007 Molait: Jeg også har sendt mail til deg og prøvd å ringe har jeg og....svarer aldri du:( Har ikke skrevet Kondolerer til deg simba (før nå), ikke glemt deg altså, bare ikke skrevet siden innlegget ditt. Prøvde også å innvitere deg med på festlighetene på msn, men skjønner hvis du lot oss seile vår egen sjø Alltid trist å miste noen. Jeg tror det var jeg og Herk som holdt ut lengst jeg altså Ikke for at det var noen konk altså. Gutten min spiste ikke på hele tiden mamma satt på msn......(flink, ja. man skulle mamma heller ha sovet? JA) Så vi tror han sov fra 22.30 og til 03.30.... Er bra det da. Bare så synd at det var på magen, uten kveldsvasken,uten pysj,oppå bordet i stua med full belysning og musikk på annlegget.....(minner ikke mye om natterutiner) DM tror jeg:( En tanke som streifet meg var at Mo sitt festbilde ligna på Svana sitt bilde (hvis man ser på uten briller, kl 3 om natta) hehehehe...veldig morsomt;) eller kanskje ikke? Lirer jo av meg alt mulig rart jeg, edru eller ikke.....skrøyt på meg at jeg skulle ta en KB i går, men det ble bare med snakket..... pumper jo for sykehuset....sorry, glemt å skrive om det jeg herk.... Du lurte litt på det gjorde du ikke? Skrive senere, minne meg på du;) Har vondt i den drittryggen igjen jeg altså Jeg burde gå en tur i dag.... Ikke at jeg ikke har hatt vodnt de siste 2 ukene, bare at nå er den vondere igjen....vet ikke når den har vært bedre, merker jeg først når den blir værre igjen... Logisk? Her snør det (tro det eller ei) ikke altså! Gubben og dattera er ute på årets første ski tur! Dattera våkna kl 9 og var klar hun.....gikk ut kl 12.30;) Litt tid å vente stakkar. Wok til middag i dag! Med masse deilig kylling og nam-nam!
Amabolla Skrevet 21. januar 2007 #187 Skrevet 21. januar 2007 http://cathrineogandre.spaces.live.com/ bilder fra treff er lagt ut:)
*1D* Skrevet 21. januar 2007 #188 Skrevet 21. januar 2007 Stille.... jaja. sikkert fler som er flink å ut å går tur i fine været;) Ikke Wok til middag, kyllingvinger (rester fra i går), maiskolber og poteter + grandis til dattera:) Søndagsmiddag ekstraordinær..hihi.
♥Tiny Skrevet 21. januar 2007 #189 Skrevet 21. januar 2007 Har endelig fått litt fri her... phu..... Her har snuppa tatt det meste av dagen min (pleier jo det ellers og da men), vært sutrete, vil ikke ligge alene, vil ikke sove lenge (max 1/2 time). Så har jo såvidt fått kledd på meg, vært på do og spist føler jeg.. Lurer på om det er den siste tanna som virkelig har skutt fart og kommet opp ordentlig?! Blir de ikke litt survete da?? Ingen tur - har jo snødd som fy og masse snø og barnevogn prøvde vi igår... Ikke moro.. Middag - salat *flinkogsunn* Har glemt å sende deg klemmer jeg og Simba.. Ikke glemt, men glemt å skrive.. *klemmermassepåsimba*
Petronella♡mor til to Skrevet 21. januar 2007 #190 Skrevet 21. januar 2007 jajaja, har ikke mer enn trykket på skriv innlegg, så har jeg glemt alt jeg skulle kommentere... Nåvel, nå er datterea ferdig stelt, så jeg skal opp å lese Brødrene Løvehjerte kapittel 6... Har liksom glemt hva den handler om (fra jeg var liten), men kommer liksom tilbake etterhvert som jeg leser - er jo faktisk ganske spennende - hehe ;o) Kommer tilbake straks og kommenterer... ;D
Petronella♡mor til to Skrevet 21. januar 2007 #191 Skrevet 21. januar 2007 A våknet litt over 6 i morges og sambo sto opp. Han sovnet igjen kl 8 og sov til 10. Jeg sov til 1030. Synes forsåvidt det har vært fint vær i dag jeg da bortsett fra at det snødde på morgenen og at det er tungt å trille vogn i all snøen - men det får´n se på som fin trim ;o) C har vært feberfri i dag, men jeg er ikke helt sikker på om jeg skal sende henne i bhg eller ikke i morgen, da de har turdag. Vet ikke om det har noe å si så lenge hun har vært feberfri i dag - noen som vet?? I dag har jeg tatt bilder av alt babytøyet til A som han har vokst i fra, samt gravid tøyet mitt. Skal legge det inn på hj.siden og høre om noen har lyst til å kjøpe. Sannsynligvis ikke stor respons, men kan jo sjekke før jeg slenger det til uff... Gravidklærne så helt teite ut på bildene, så jeg mått stå modell for å få fram hvordan de var - hehe det er litt av et syn... Brukte diverse for å prøve å få stor mage igjen - det ser komisk ut, men det er jo bare for å prøve å demonstrere litt - hihi ;D Takk for i går kveld ja, artig som vanlig - selv om msn´en bølla litt og vi måtte ha kontroll på x antall vinduer etterhvert Vi har oxo sånn adult kanal Cat fra ViaSat - tittlene på disse filmene er i alle fall mye mer kreative enn selve filmene... "Chica Boom #33", "Babewatch 16", "Afro Centric In The Amazon #3", "Phillipine Fantasies #1" etc, skjønner´u ell... hehe Auda 1D, ryggvondter er ikke noe særlig. God bedring!! Nei, får komme meg inn å se på bilder hos Ama fra treff, før jeg legger inn nye bilder på hj.siden vår oxo ;o) Hadde forresten gryterett bolognese, med meksikansk salat (alt fra pose) og baguetter (ikke hjemmelaget) - skikkelig søndagsmiddag ;D
♥Tiny Skrevet 21. januar 2007 #192 Skrevet 21. januar 2007 Går nok greit å sende i bhg etter en feberfri dag, men kanskje få lov å slippe tur eller evt være hjemme med mamma og kose seg
Molait Skrevet 21. januar 2007 #193 Skrevet 21. januar 2007 Ikke fått sett på bildene enda jeg heller. Gått ganske i ett her i dag. Sov under E sin første dupp. Kom hjem fra fest kl 20. Ganske koselig, selv om det var stort frafall i år. Var bare 9 barn og en 12-14 voksne. Pleier være mer enn det dobbelte. Koldtbord. *mett* E var blid og glad og fikk ham til å sove i vogna si. Sov igjennom unger og leker og hyl og rop. Sov bare 50min men helt greit det. Ang. lite magamål: (mener ikke utenpå da Tiny!! hehe) I natt da han fikk mme...da hadde han ikke spist på over 3 timerr og skulle ha mat ikke smokk! Overfalt flaska! Og drakk hele 110ml. Er det for noe a?? Er jo 5 mnd straks. Og ikke fordi han sovnet fra spisinga. Nei da, han skulle være lys våken han. Babla og lo og tulla. Må jo glise selv og da er det gjort vøtt. Sovnet utrolig nok etter ca 20 min. Sorry 1D!! Men du ringer jo ALLTID på feil tidspunketer jo?! Var litt stress i stad og så var vi borte og så legging, men skal ringe deg straks:) Leggelogg: Litt på utur i dag grunnet fest. 20.10: pysj, flaske 110ml. rap, kos, BÆSJ, vask, (tisse 3!!ganger på stellebordet og alt rundt) mer bæsj, vaske, skifte. 21.00: I seng. Babler og prater. 21.14: babler enda... 21.17: SOVER Sum: 17min! FØRSTE GANG HAN SOVNER UTEN ET ENESTE HYL-SKRIK-KLAG!!!!! ****HURRA****
Molait Skrevet 21. januar 2007 #194 Skrevet 21. januar 2007 Må bare rope mer hurra. hurrahurrahurrahurra!! Varr bare inne på rommet i 2 min. Klem og legge ned, dyne rundt, smokk i munn stryke over panna, god natt og ut. Er så deilig å se det gå fremover og at det man prøver funker. For har måttet høre på ganske så mye hyl og klag de siste ukene. Burde feires..men har av en eller annen grunn ikke lyst på en pils i dag..
Herkules Skrevet 21. januar 2007 #195 Skrevet 21. januar 2007 det er jaggu ikke greit å lager rutiner altså Var hos svigers og da ble det endel timer våken. Han sovnet i bilen kl 15.30 og sov til vi vekket han kl 18.30 Var så usikker på å vekke og så tenkte jeg at jeg måtte pumpe ut litt melk til grøt osv. Han ble vekket og var suuper trøtt Dytta innpå med grøt og så var det stell. Amming og legging, desverre så kom det en veldig vond gulp og han våknet Har blitt mye styr og siden jeg bare MÅTTE ha mat så havnet han på gulvet i stua hvor han har ligget å kost seg sånn med leken sin Grattis med E foresten. Ja og O. har nå meldt seg inn i natturnerne. Han lå med hode i fotenden på magen i senga i sted. gått tur har vi gjort Vi spiste biff vi da
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. januar 2007 #196 Skrevet 21. januar 2007 JEG TRENGER SERIØST LITT SJOKOLADE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Amabolla Skrevet 21. januar 2007 #197 Skrevet 21. januar 2007 mmm-spiser sjokkis jeg;) Hva skjer med jenta mi lurer jeg på. Sov jo så godt om natta og om morgenen... Vel,gjør jo det fortsatt sammenlignet med mange andre unger-så skal ikke syte eller noe. Sånn her har dagen vår vært: 06.30: våknet-fikk pupp i vår seng. Lå å bable og lo-ve ikke hvor lenge da jeg sovnet:) 09.30:da syns hun det var nok tid i senga og ville opp. Puppa mine var veldig såre så tydelig at hun har græbba tak i dem selv og lagt å kost seg med ett par timer:) 11.00: en lur på 10 min. Bare sutring til jeg tok henne med ut på tur kl 12.30: sov 30 min. i vogna. "underhold meg eller så griner jeg" fram til 16.30: sov 10 min i vippestolen. Relativt godt humør fram til 17.00. Sutre,sutre,sutre....Tok ho med i dusjen og fikk vaska av gulp og div kl 18.00: på med pysj,fikk pupp og så lagt ned på leketeppet-sutre,stille?? 18.45:sluknet på leketeppe-bæres opp i senga si....... 19.15: våken og vil ha underholdning-får pupp-begge to-sovner igjen... 19.30:våken igjen-vræl og hyl for pappa er der og ikke mamma.Får pupp 19.50: sover.....tror det skal vare........... 21.50: mamma lister seg opp for å sjekke at alt er bra-der er dyna sparket av-Leo ligger og leker med bamsene og smiler fra øre til øre-iskald! Fikk pupp-har sovnet igjen. Forrige natt våknet hun ett par ganger fordi hun hadde sparket av seg dyna og fraus. Holdt å bre over og si hysj. Tror jeg skal kjøpe en sånn sovedress-kanskje detfunker? Nå har jeg ikke kommentert en dritt-annet enn å misunne Cat med sjokkis;)
Molait Skrevet 21. januar 2007 #198 Skrevet 21. januar 2007 Høres ut som om du trenger mer enn litt, slik du skriker. Har sjokkis i skapet jeg. (for å følge opp amas "trøst") Høres ut som en slitsom dag ama. Merkelig at ho ikke klarer å sove lenger. Blir jo ikke uthvilt på 10 min. Eller 30 min heller. Kunne sagt ho brygger på noe eller ei tann, men ho har jo aldri sovet mye på dagen. Ikke har jeg noen tips heller. Ja ang det der med lysvåken i senga etter legging. Altså etter at dem har sovna og gjerne sovet en stund. Hva gjøre med det a? Er E lysvåken skjønner jeg jo at han blir drittlei av å ligge i senga etterhvert. Kan jo ikke drive å ta ham opp på natten og leke og se tv og sånn heller. Når dem har fått pupp og ikke sovnet og ikke vil ha mer pupp eller smokk. Frustrerende når slikt skjer kl. 2,3,4 på natten!! Hur går det 1D? Klarer du å finne ut av ting? Kjempekoselig om du kommer, men skjønner godt hvis det blir mye pes assa. Vi kan kjøre trådfest senere på våren vi:) hmf E våken igjen? våknet i stad holdt med smokk..rap kanskje..
*1D* Skrevet 21. januar 2007 #199 Skrevet 21. januar 2007 Helt alvorlig: Kan vi få til noe i slutten av mai? Da kan jeg få med meg ungene og gubben og vi kan fikse billetter selv kanksje tilogmed...... Hva sies?
Molait Skrevet 21. januar 2007 #200 Skrevet 21. januar 2007 var visst mat som stod på kravlista hans. Greit nok. bare 2 timer siden sist måltid, men da holder han vel lenger nå. Ellerr jeg får mer enn bare rekke å sovne før han våkner:) Klart det 1D!! Og kjenner jeg oss rett blir det fler fester fremover. Nurkene våre begynner å bli større og det er lettere å få dratt ut en kveld. (lettere for mor..hehe) Skjønner du har lyst til å bli med nå, men med så mye pes er det kanskje ikke verdt det? Len deg tilbake og slapp av. Ta deg en KB lørdag den 3 og tenk på oss. Så skal jeg få sendt en mms el to jeg;) Ama: leste litt av innlegget ditt for mutter (over tlf) det mellom 7 og 10..hehe. Hu flira og syntes det var rart man kunne sove gjennom noe slikt. LEnge siden du har hatt små sa jeg da... Alle: Snakket med mutter i stad. Hu har hatt nett før, men har nå blitt litt gira. Får bredbånd på tirsdag. Hun sa da at hun skulle lage en chatteklubb med mammane til bimdamene!! "Tenk så moro om vi mammane til dere mammane kunne chatte sammen" Nåja. Sa at det er da ikke sikkert alle er online engang. Hun mente at det var de sikkert. Blir nesten nervøs bare ved tanken på en slik klubb. Snakk om å føle at mutter puster deg i nakken. Er mammane deres "online" a? Får traske til sengen jeg. Bøfn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå