Gå til innhold

Juni: Noen som har problemer med avføring, gulping, EXTREMT aktive babyer etc?!?!


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare tipse dere om en type behandling som har hjulpet Mathias så utrolig mye at det er vanskelig å tro på det!!!!!!!! Jeg har vært hos en refleksolog (videreutvikling av soneterapi) med mathias siden han var ca 3 uker gammel, først for kolikk og andre mage problemer, han hjalp mathias stort med mage problemene, og også litt med kolikken (der fikk vi bedre hjelp hos kiropraktor).

 

Så var vi der pga MYE gulping og EXTREM aktivitet siden dag 3!! Altså...vi var der og sa i fra om aktivitets nivået tidligere, men han "trodde" det bare var vanlig aktiv baby. Ja ja...i allefall : Mathias sluttet å gulpe etter 2 timer hos han trøkkærn og det er bare HIMMELSK. Nå lukter vi ikke surt dagen lang og jeg slipper å ha stellebagen full av gulpekluter, smekker og ekstra skift:)

 

Ang. aktivitets nivået hans så har han hittil bare hatt 2 timer for dette, men i går hadde han et mega gjennombrudd. Trøkkærn fant flere punkter som så små babyer ikke skulle reagere på, og kikket nærmest skremt på meg...og sa at dette hadde han ikke vært borti før og han hadde behandlet maaaange babyer. Dette er punkter som visstnok sa han at aktivitetsnivået i kroppen til mathias var USEDVANLIG høyt. Han prøvde flere punkter og ble mer og mer overrasket, til slutt sa han at han skulle prøve en siste ting men det mente han med høy sikkerhet ikke kunne være noe han fikk respons på!! men jo da...mathias rykket til og trøkkærn sa bare stakkars dere!!! Han sa igjen at dette var noe han aldri hadde ventet seg for så små babyer skulle IKKE reagere på dette og han var helt forferdet over hvor aktiv lille gullet er!!

 

Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forklare det...ble litt rotete dette...men i allefall...nå kan jeg med sikkerhet LE av folk som sier : "ja sånn er det å ha barn" når de spør hvordan det går og jeg sier det går bra, men han er så utrolig aktiv og stresser og styrer no forferdelig!! Tidligere har jeg bare blitt irritert på kommentarene til folk ang. dette, men også lurt litt på om det er jeg som overreagerer. MEN alle i familien og de som ser mathias ofte er jo veeeeldig enig med meg...at dette er ikke bare en "vanlig" aktiv baby!! Han virker nesten syk!! Han puster og peser og er heeeelt vill hele dagen!!!

 

Så...ja i allefall...etter behandlingen i går var mathias helt rolig og rar (for meg) når jeg løftet han opp så var han bare der liksom...tidligere så har han slengt seg rundt, klatret og pusta og pesa og styra værre. Han satt helt rolig i bilen (en ytterst sjelden ting for oss) og sovnet greit til kvelden. Han sovnet kl 20.45 og sov til 05.30!!!!!!!!!!! Herreli så deilig!!! Da fikk han mme, men ville ikke sovne i sengen sin igjen. Jeg la han inn til meg så vi kunne prøve å kose litt før vi stod opp og han lå stille litt innimellom!!!!! var så deilig (tidligere har han sparka og slått med armer og bein etc...) og han SOVNET ved siden av meg!! det var første gang i hele hans liv!!!! han lå ved siden av meg og sovnet!!!! kan ikke beskrive hvor deilig den følelsen var!!! helt nydelig!!! I dag har han også vært myyye roligere og jeg kan også i dag bære hanog ha han på fanget uten at han er heeelt propell!!! herreli det er en befrielse!!!:)

 

Unnskyld for at det ble så langt innlegg, men måtte bare få ut litt og skryte av lille gutten min og ikke minst refleksologen vi har gått til (og kommer til å fortsette å gå til) han heter ronny eilertsen og holder til i larvik. han kan "fixe" det mest utrolige!!!!:) greit det er dyrt men ååååhhhh så vel invisterte penger. å få en "rolig" dag med lillegull er verdt mer enn gull!!!:) er helt gira jeg nå...planlegger alt jeg kan gjøre nå som mathias kanskje kan bli "normal" :) hva enn "normal" er:)

 

Så...hvis noen av dere har problemer med kroppen dere ikke tror noen kan fixe...ring trøkkærn ronny og hør:):):)

 

Det var alt:) takk for meg:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har ikke dette i tromsø, men utrolig spennende at det har virket så bra. teodor er ganske så aktiv.. og har gulpet MYE fram til han begynte med fast føde. men han liker å leke litt alene så det går stort sett greit at han er så aktiv. vi har vært hos homoeopat flere ganger med han og hadde god effekt!!!! har selv vært hos homeopat pga brystbetennelse, og ble frisk i en fei!!!

 

 

liker litt alternativ behandling. hold meg oppdatert om fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp det skal jeg gjøre:) dette er helt utrolig. jeg hadde ikke trua på "sånn" behandling tidligere, men svigers sendte meg dit og jeg er frelst:) hihi...nei da...men det er faktisk helt utrolig hva han kan få til. og det er også deilig å få bekreftet at mathias faktisk har et problem med aktiviteten i kroppen og at trøkkærn aldri noensinne hadde sett lignende og at dette ikke er min feil liksom...har følt meg rimelig dårlig i perioder fordi jeg tenkt at det er jeg som har gjort han slik, eller at jeg bare tror han er mer aktiv enn andre babyer etc....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teodor var helt krakilsk når han fikk sin første tann. og det varte i 2 uker. holdt på å gjøre oss fullstendig gal. han ville bar esitte på fanget, og egentlig var ikke det bra nok. da tanna kom var det sånn følelse: "fra helvete til himmelen"!! plutselig var det helt ok å ligge alene på gulvet igjen. måtte ikke ha meg en halv meter fra osv. tenker at det er noe av det samme som det her. bare at deres tilstand kanskje er mer permanent!!!

 

ja han er vill her også. men leker mye selv... og underholder seg selv godt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det har hjulpet Mathias da :) Etter å ha sett han om Torsdagen kan jeg forstå at han er temmelig aktiv ja hehe.. Ble helt imponert jeg! Gutten din er jo kommet flere mnd lenger enn de andre junibarna der jo hehe :) Vi kan fortsatt sitte å slappe av mens de små ligger stille og fredelig på gulvet og er hinder for Mathias gutten din :) Kommer du på Torsdag igjen eller? Vi skal i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trengermersøvnDÅTTno:

 

hihi...ja det er desverre en permanent greie her og har vært det siden dag 3!! så lenge tror jg neppe han holder på med tenner:) neida...jeg VET jo nå hva som har vært "galt" med han og det ser ut til at vi endelig kan få hjelp etter MANGE tusenlapper i behandling!!:) men men...kan det få mathias til å få et normalt høyt aktivitetsnivå så er mer enn glad og fornøyd for det og det er så absolutt verdt pengene!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...